Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 81 through 100 (of 135 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon nickade som svar på hans ord, ett leende spelandes över läpparna även när hon åt av den uppdukade måltiden. Det var en väl uttänkt plan och det fick det att klia lite i hennes fingrar. Tanken på att lägga ett rike så väldigt som Karm under sig hade en viss lockelse och även om hon lärt sig att vara tålmodigt när det kom till sådana saker så önskade hon ändå att tiden för deras erövringar skulle komma förr snarare än senare.

    ”Nåväl, Karm kan vänta”, sade hon med ett litet skratt när han bytte samtalsämne, hennes ögon fästa vid hans för en stund innan hon såg tillbaka ned på sin tallrik.

    ”Jag är medveten om att ni inte är särskilt förtjust i min inneboende demon, men jag vill visa er vad jag har skapat, delvis med hans hjälp. Ni känner säkert till Nennas kompanjoner, våra skickligaste krigare, och med Tipums hjälp har jag från deras ränker skapat ett nytt förband med elitkrigare. Jag är säker på att de skulle känna sig hedrade att få visa er vad de kan”, fortsatte hon, hennes leende lite mildare nu när hon talade om den saken. Hon visste att Ayperos inte var särskilt förtjust i den lägre stående demonen, men efter att han fått se hennes nya krigare så skulle han säkerligen gå med på att också demoner som Tipum kunde ha sina användningsområden…

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hummade lite medhållande då hon nämnde demonen, men gjorde ingen större sak av det just då. Den demonens tid skulle komma, speciellt om den skapade problem för honom. Så istället nickade han då och då när hon berättade om kompanjonerna, och demonens arbete med krigarna.
    ‘Jag ser framemot att se vad de kan.’ sa han, med en lurig glimt i ögonen.
    ‘Kanske någon av dem vågar utmana mig, till och med.’ sa han eftertänksamt. ‘Jag skulle behöva en verklig utmaning…’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans respons gladde henne och hon nickade medhållande åt hans ord medan hon smuttade på det sista av sitt te, hennes blick åter fäst vid hans över koppens kant. Dock sänkte hon den när han sade det där om en utmaning, en liten oroad rynka mellan hennes ögonbryn.

    ”Är ni säker..? När ni anlände igår så var ni fortfarande skadad…” Sade hon lite tveksamt. Hon hade ju sett energin som fyllt honom under gårdagen och dess effekt, men hon var ändå rädd att han inte var helt återställd. Om någon av hennes soldater lyckades skada honom så skulle hon inte kunna förlåta sig själv, för de skulle slåss mot honom om hon bad dem.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hade en äventyrlig glimt i de mörka ögonen, och viftade bort hennes oro.
    ‘Vilken känsla är bättre än den som visar att man verkligen lever?’ undrade han med en retsam glimt i blicken. Han verkade inte oroad, men samtidigt verkade han sällan oroad för någonting alls.
    ‘Så, hur tar vi oss till dina krigare?’ undrade han energist och tömde sitt glas.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord roade henne något och hon visade det med ett litet lekfullt leende. Egentligen var hon också extremt nyfiken på att få se honom strida, hon hade trots allt bara hört rykten om hans skicklighet. Att få se det i verkligheten fyllde henne med barnslig förväntan.

    ”Nå, det har ni förstås rätt i, men jag har ett visst personligt intresse av att ni håller er vid liv”, sade hon lite retsamt innan hon sköt sin tomma tekopp från sig.

    ”Om ni känner er redo så föreslår jag att vi går till dem direkt. De håller till i en av barackerna precis utanför palatset, men just nu tror jag att de tränar här ute på borggården”, tillade hon med samma lilla leende.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Ha lite förtroende, kära Isra!’ uppmanade han henne med ett skratt.
    ‘Om någon av dina krigare lyckas skada mig allvarligt, då är jag inte värdig mitt namn – skadad eller ej!’ sa han, och det var ett löfte.
    ‘Vi kan så klart alltid göra en vadslagning, om ni tycker om att leva ett farligt liv, ers höghet?’ frågade demonen med ett lurigt leende.
    ‘Trots allt vet alla att demoner älskar vadslagningar.’ påpekade han, skämtsamt, men reste sig vid hennes ord.
    ‘I sanning är jag redan rastlös, låt oss ge oss av!’ uppmanade han. ‘Jag behöver något annat än detta konstanta planerande av intriger!’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord fick hennes leende att bli lite bredare och hon reste sig upp utan vidare trugande.

    ”Nå, då går vi. Men säg mig först vad för vadslagning ni hade i åtanke? Jag kan inte påstå att jag brukar slå vad särskilt ofta längre, men vad vore livet utan lite spänning ändå?” Sade hon roat medan de började gå.

     

    Hon lade en hand på hans ena arm medan de gick, som brukligt var, men det var ändå hon som ledde honom genom salarna, bort mot borggården där hennes elitstyrka väntade på dem. För den som verkligen lyssnade tycktes där finnas ett lågt ljud av metall som slogs mot metall.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Åh jag vet inte? Säg att jag är skyldig er en valfri tjänst att utföra ikväll om jag förlorar, och du en tjänst till mig om dina krigare lyckas skråma mig.” sa han lite lurigt och suggestivt, och gick nöjt med henne vid sin sida då hon la sin arm på hans – även om det var hon som rikets drottning som ledde vägen ut till borggården.

    Ayperos hummade lite nyfiket då han kunde se några av krigarna duellera i par på gården med sina sköldar, spjut och svärd, medan andra stod och tittade på och väntade på sin tur – eller höll på med andra träningsaktiviteter. De var alla starka, atletiska och muskulösa, och stred barbröstade under träningen.
    ‘Fina exemplar av krigare, må man säga.’ sa Ayperos.
    ‘Men är de mer än ögongodis, kära drottning?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    ”Och om ni vinner..?” Frågade hon med ett roat leende, hennes kinder hettade lite av det suggestiva i hans röst. Hon försökte att inte bli allt för förtrollad av honom men det visade sig precis lika svårt som alltid. Kanske hade det varit lättare om hon inte funnit honom attraktiv, då skulle hon kanske ha kunnat hålla huvudet kallt och tankarna lite skarpare, men å andra sidan så hade hon tyckt hemskt illa om att behöva leva sida vid sida med någon hon fann osmaklig. Kanske levde det ändå lite av en romantiker inom henne, kanske något hon fått från sin mor, hon som först valt med hjärtat bara för att senare behöva välja med huvudet. Förhoppningsvis var det här inte precis samma sak, tänkte hon bittert.

     

    ”Givetvis. Tar ni mig verkligen för någon så ytlig?” Frågade hon roat när de väl kom fram till borggården och kunde se krigarna träna mot varandra. De var alla me’erisier, men det fanns något annat över dem, något som Ayperos säkerligen skulle notera. De tycktes nästan större, hårdare och snabbare än vanliga dödliga, och deras ögon var lika mörka som den mörkaste djuphavsgrav.

    ”Ni kommer förstå vidden av deras expertis när ni slåss mot dem. För ni har väl inte ångrat er?” Tillade hon retsamt, hennes blick fortfarande fäst på honom snarare än på krigarna.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos lät hennes fråga förbli ett mysterium, bara en blinkning med ett öga. Men så var han alltid, en figur som retades samtidigt som han var spontan och och riktade sin uppmärksamhet hit och dit. Men under allt det där fanns ett skarpt kalkylerande sinne, som alltid tänkte framåt, och tänkte på hur han påverkade de i sin omgivning med sitt agerande. Utåt kunde man inte tveka över att han var genuin med sina komplimanger och sina retsamma ord, men vad som skedde där på undersidan var svårare att gissa.

    ‘Så klart inte.’ svarade Ayperos med ett litet skratt.
    ‘Annars hade ni knappast velat alliera er med mig?’ sa han med samma retsamma ton som innan, innan han vände sin uppmärksamhet till träningen som utspelade sig framför dem. Han fnös lite åt hennes ord bara.
    ‘Jag backar aldrig från en utmaning.’ sa han beslutsamt, och verkade nästan sniffa i luften medan han studerade dem.
    ‘Dessa är inte vanligt me’erfolk…’ konstaterade han, nästan mer för sig själv än för henne.
    ‘Vad har ni gjort med dem?’ undrade han, men han kunde gissa att demonen hade något med saken att göra.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord fick hennes leende att bli lite mildare, kanske till och med något skamset, men hon gjorde sitt bästa för att inte låta det synas. Hon ville svara honom att så självklart inte var fallet, att han tilltalade henne på mer än ett plan, men hennes egen genans satte stopp för sådana erkännanden och istället lät hon bara saken bero, särskilt som han själv bytte samtalsämne.

    ”Ni har givetvis rätt. De är de bästa av Nennas krigare, gjorda ännu starkare, snabbare och tåligare med Tipums hjälp. De anmälde sig alla frivilligt, redo att tjäna mig som bättre versioner av sig själva, och dessutom fullkomligt lojala”, förklarade hon med ett litet leende spelandes över läpparna. Hon hade själv valt ut den första av dem, mannen som uppenbart var deras ledare även nu under träningen. Han var säkert ett huvud längre än de andra och hans kropp var ärrad efter otaliga strider.

     

    När han fick syn på sin drottning så ropade han åt resten av männen och de sänkte genast sina vapen, vände sig mot henne och saluterade henne med ena näven för bröstet och sänkt huvud. Deras ledare, den långe mannen, kom fram till dem där de stod och föll ned på knä framför henne.

    ”Detta är Taka, deras general”, sade hon till Ayperos. ”Vill ni börja med detsamma?” Fortsatte hon med ett något slugt leende.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos lyssnade på hennes ord och studerade dem kritiskt. Han verkade inte helt nöjd över vad hon berättade, samtidigt som han också var lite imponerad av denna stora general som steg fram och tornade över honom innan han föll på knä.
    Helt lojala, kära Isra?’ frågade han, tankfullt. Visserligen var deras uppvisning imponerande, och gav åtminstone intrycket av att vara lojala.

    ‘Men kan du med säkerhet veta att de följer dig, även om demonen skulle välja att förråda dig?’ undrade han lite eftertänksamt. Han litade inte på Tipum, trots allt, för små demoner som han var alltid så nyckfulla, förrädiska, primitiva. De såg inte den stora bilden, utan agerade snarare på råa primitiva känslor. Åtminstone var det så han såg på dem.

    Hans blick vände sig från Isra till Taka framför dem.
    ‘Så, general Taka.’ sa han tankfullt. ‘Jag har slagit vad med er drottning om att ingen av era krigare ska kunna göra en skråma på mig.’ sa han.
    ‘Är någon av dina krigare redo att försöka motbevisa mig?’ det fanns en lite nyfiken och lekfull ton där.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon viftade undan hans ord med ena handen, men givetvis hade hon själv tänkt samma sak mer än en gång. Hur länge skulle Tipums intresse vara sammanvävt med hennes, och vad skulle hända när det inte längre var det? Det var en av anledningarna till att hon ens börjat överväga en äktenskapsallians och varför Ayperos stod där vid hennes sida nu. Hon behövde stöd från en mer… Pålitlig källa. En vars intressen låg i linje med hennes egna, någon som delade mer än bara ord och löften med henne.

    ”Givetvis inte… Men det är värt risken, för tillfället”, svarade hon lågmält, ett leende spelandes över hennes läppar. För tillfället.

     

    Generalen reste sig upp när han blev tilltalad och mötte Ayperos blick med sina egna, mörka ögon.

    ”Vill min drottning vinna den vadslagningen?” Frågade han och vände blicken mot Isra, ett litet leende spelandes över hans läppar. Isra behövde inte göra mer än att nicka.

    ”Om det är Hennes önskan så ställer jag mig själv till förfogande”, tillade han och vände åter blicken mot Ayperos.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos kunde se att hennes tankar rörde sig i banorna han nämnt, och han kunde nöja sig med en liten nickning om att det fanns ett analytiskt och kritiskt tänkande där. Inte bara ett vackert ansikte, utan också en som såg framåt. Likaså kunde han se det där lilla grynet av osäkerhet, och det var något han kunde arbeta på för att få bort den lilla demonen. Han sa dock inget, utan nickade bara och vände sin uppmärksamhet till generalen istället då han närmade sig.

    Vid Takas ord skrattade Ayperos ett klingande skratt som påverkade alla omkring honom som om magi flödat ut i luften. Hade det varit något ondskefullt där hade stämningen säkert mörknat, men nu var det mer ett skratt av ren glädje och iver.
    ‘Så klart det är hennes önskan att se vad gamle Ayperos går för, hm?’ frågade han och gav henne en retsam blick och en blinkning med ena ögat.

    ‘Gör dig redo då, general, jag vill gärna se vad ni kan.’ sa han och började oblygt knäppa upp sin kappa som han slängde till den av krigarna som stod i givakt, så han bara stod i byxor. Därefter tog han av sig sina stövlar, så han var barfota. Ayperos var ingen muskulös och kraftig man som denne Taka, men det yttre skenet kunde så klart bedra om hans styrka.

    ‘Vi män måste ju bevisa vad vi kan inför damerna, så har det väl alltid varit, general Taka?’ frågade han och klappade mannen på hans väldiga arm och gick sedan förbi honom till mitten av fältet.
    ‘Några sista ord, min drottning, innan vi börjar?’ frågade han. ‘Kanske något inspirerande för dina kämpar?’ retades han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Om hennes kinder hade varit en annan färg hade det säkert synts att hon rodnade när han började knäppa upp sin kappa, men hon besparades den uppenbara förnedringen och för det var hon tacksam. Hon kunde ju känna hur kinderna hettade och hon fick nästintill tvinga sig själv att ta sig samman och le artigt utåt.

    ”Nå… Gör inte illa varandra allt för mycket. Jag har helst kvar er båda i livet”, sade hon roat efter att ha betraktat de båda männen en liten stund. De var väldigt olika och vid första anblicken skulle hon kanske ha satsat sina pengar på att Taka skulle vinna, men hon visste ju vad Ayperos var, vem han var, och hon visste att det fanns styrka även om den inte var lika synlig som hos generalen.

     

    Med dem orden nickade hon uppmuntrande åt sin general som för att ge honom klartecken. Vilken soldat som helst hade antagligen känt ett visst mått av obehag inför att slåss mot sin drottnings gäst, särskilt en sådan som Ayperos, men Taka verkade liksom Ayperos mest finna nöje i det hela.

     

    För att jämna ut oddsen en aning hade Taka tagit av sig sitt harnesk, men stövlarna behöll han på medan han kavlade upp ärmarna på sin tunika.

    ”Låt oss se vad ni går för då, demon”, sade han med ett brett leende, och trots att han var till att slåss mot mannen framför sig så fanns inget annat än artig lekfullhet i hans röst. Det var trots allt inte varje dag man fick testa sina krafter mot någon som honom.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos viftade bara bort Isras uppmaning om att inte skada varandra för mycket. Detta var pojkarnas lek och att skada varandra var liksom en del av det. Att vara oförsiktig och vågad var meningen med det hela. Han stod där, avslappnad, ledigt och obekymrat på ett sätt som skulle förarga de flesta krigare. Och liksom Isra skulle lägga sina pengar på Taka var det nog så de flesta närvarande tänkte lite hånande om Ayperos. För där i ringen såg han inte ut som mycket med sin slanka hydda.

    ‘Demon? Du får det att låta som en svordom.’ sa Ayperos retsamt sårad men ställde sig i en något mer redo position. Trots allt skulle han inte underskatta denne Taka, speciellt inte om den lilla demonen hade haft något fuffens för sig med honom – och kände han Tipum rätt skulle han ta alla chanser han kunde att skada Ayperos.

    Istället log han något retsamt och utmanade åt generalen, och gjorde en gest åt honom med sin hand som för att uppmana honom att attackera – med en liten ryckning på huvudet som om han frågade ifall generalen var för rädd. Han stod där, stadig som en klippa då generalen attackerade honom. Medan Taka hade styrka, teknik och snabbhet som han använde för att anfalla Ayperos var det som om demonen inte använde någon styrka alls.

    Eller snarare använde han aldrig mer än vad han behövde göra. Då han steg åt sidan för att lätt undvika ett slag tog han aldrig tre steg då han behövde ett, alltid nätt och jämnt bortom räckvidd i sina eleganta rörelser som säkert måste ha känts otroligt frustrerande för Taka. Hans mörka hår svajande som silkestyg i vinden efter hans rörelser. På samma vis gjorde han aldrig fler rörelser än vad han behövde då han attackerade, och då han såg en öppning slog han hårt till generalen i bröstkorgen med sin handflata för att pressa honom bakåt.

    ‘Imponerande, general Taka.’ sa han lättsamt, med ett finurligt leende på sina läppar.
    ‘Men jag förväntade mig mer.’ tillade han, hans röst utmanande. Kanske försökte han få generalen att visa allt han kunde, med att göra honom frustrerad och ilsken.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Och Tipum hade förstås modifierat även generalen. Han förlitade sig kanske lite väl mycket på sin styrka, för han var trots allt fortfarande sig själv, men han höll jämna steg med Ayperos, något få dödliga skulle klara av att göra. För sin drottnings skull hade han hållit tillbaka en aning till en början, medveten om att denna gäst inte var vem som helst och att drottningen säkerligen skulle bli vred om han sårade honom för illa… Men det verkade trots allt inte som om det skulle vara någon fara, insåg han snart, och kort därefter blev han träffad hårt i bröstet av den andres handflata.

     

    Det skulle kännas som att slå mot en stenvägg, hårt och obevekligt, och svalare än förväntat. Inte heller tycktes generalen ha tagit någon skada av slaget, mer än att han blev knuffad en bit bakåt. Det fick ett brett leende att spridas över hans läppar och han nickade uppskattande.

    ”Ni försöker provocera mig. Jag är ledsen att göra er besviken, demon”, sade han med ett litet skratt innan han åter gick till attack, denna gång inte lika återhållsamt. Hans händer var som smidda av järn när de slog mot Ayperos och hans rörelser var snabba, onaturligt snabba för en vanlig dödlig. Det fanns något i hans hållning som skvallrade om att han skulle vara tämligen svår att döda om man nu skulle försöka.

     

    Isra däremot hade himlat med ögonen åt männens lilla lek, tillfreds med att bara se på för tillfället. Kunskaperna hon förvärvat i Dar Zakhar, och träningen hon fått av både sin farmor och sin far, höll hon för sig själv. De skulle en dag kunna vara skillnaden mellan liv och död om någon skulle vara dumdristig nog att underskatta henne.

     

    Hon slog sig ned på en pall som en av soldaterna bar fram åt henne, slätade till kjoltyget på sin klänning och lade händerna i knät, ett leende spelandes över hennes läppar. Hon ville förstås kunna sätta sina pengar på sin general, men hon visste ju att Ayperos var mer än vad ögat kunde skönja… Även om också det lilla var nog så behagligt att betrakta.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos verkade nästan lite besviken över generalens likgiltighet, men fick annat att tänka på snabbt då generalen gick till attack med förnyad energi och snabbhet. Till en början verkade demonen inte ha några problem med att hänga med Takas rörelser, trots att mannen överraskat honom med sin styrka och snabbhet. Problemet för Ayperos var egentligen skadan både monsterjägaren Arand och bärsärken Maeve lyckats orsaka, och trots att Ayperos druckit både blod och fått energi från källan under staden var det sådana saker som tog tid att läka.

    Han grimaserade något då han undvek Takas kraftiga och snabba steg på ett vis som fick hans knä som Maeve skadat att ge ifrån sig ett smärtsamt klagande. Det hela resulterade i att Ayperos föll ned på sitt ena knä, och hamnade i en dålig situation där allt han kunde göra var att blockera generalens attacker med sina händer. Åtminstone de fungerade ännu, och ett hårt slag som annars tagit honom i ansiktet höll han emot med en hand som darrade av ansträngning.

    Delvis var han för stolt för att ge sig, och som en dålig förlorare kanske han hade sjunkit sina huggtänder i Taka. Men nu betraktade Isra dem, och han hade inte råd att göra ett dåligt intryck. Istället släppte han Takas starka hand och skrattade lågt, glädjelöst.
    ‘Det verkar som om mina… krigsskador inte läkt helt. Väl kämpat, general Taka.’ sa han och steg något mödosamt upp på båda benen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade antagligen i hemlighet önskat att Ayperos skulle vinna, för när han föll på knä och fick medge sig besegrad så kände hon sitt hjärta sjunka en aning. Det var en oväntad känsla och hon fick samla sig någon sekund innan hon skakade av sig känslan och log innan hon reste sig och gick fram till de båda männen.

    ”Ni fortsätter att göra er förtjänt av er rank, general”, sade hon lättsamt och klappade den stora mannen på armen.

     

    Han log till svars och bugade först åt sin drottning och sedan åt Ayperos. Hans blick föll på den andres knä och han hummade lite för sig själv innan han leendes såg tillbaka upp på demonens ansikte.

    ”Vi får ta en omgång till när ert ben läkt helt igen. Om ni vill förstås, min herre”, sade han lite roat, nöjd över att han vunnit denna omgång, men väl medveten om att han inte skulle ha stått en chans om demonen inte valt att spela rent.

     

    Isra visste förstås också detta, hon hade sett vilken skada Ayperos och hans likar kunde åstadkomma om de så valde. Även av det lilla hon fått se nu så var hon, förlusten till trots, imponerad.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos nickade bara lätt åt generalen, en neutral och artig nickning. Men visst skulle det bli en till omgång, och Ayperos inre rasade som en storm över förnedringen att förlora mot en dödlig – men det skulle bli en omgång han inte skulle förlora. Och den skulle komma snart. Han visade dock inte sin ilska för Isra, utan vände sig bara artigt och stillsamt mot henne.

    ‘Jag känner mig förödmjukad. Det verkar som om min arrogans besegrade mig.’ sa han och böjde huvudet lite skamset för drottningen. Men det var inte svårt att se att även om han utåt verkade opåverkad, var han på närmare håll frustrerad över sin förlust.

    ‘Mina fiender gjorde mer skada på mig än jag förväntade mig i Loradon.’ sa han besvärat och sträckte sig efter sin kappa som han tagit av sig, och klädde sig igen så värdigt han kunde.
    ‘Men ni vann vadet, kära Isra. Det verkar som om jag är skyldig er en valfri tjänst ikväll.’ sa han, och gav henne ett charmigt leende.

Viewing 20 posts - 81 through 100 (of 135 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.