Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 135 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Prisandet från Ayperos smakade bra, nästan ännu bättre när hon var medveten om hur mycket det skavde i drottnigens ögon. Hon svarade dock inte på något som de sa utan satt rakryggad där medan hon åt i tystnad. För att vara ärlig var hon rädd för att säga något olägligt eller dumt efter den lilla demonens fula trick.

    Hon var medveten om att Isra inte ville ha henne i deras sällskap och kanske skulle de vara bättre för Ayperos och henne om de skulle få vara ensamma en stund. Enligt etikett placerade hon besticken åt sidan och placerade servetten vikt vid sidan av tallriken. Hon reste sig upp och nickade respektfullt åt Isra och sedan Ayperos.

    “Det var utsökt, tack för gästfriheten. Om det är något Ni behöver från mig, ers höghet är det bara att säga till.” sa hon med en röst som var överdriven samtidigt som hon rörde sig mot dörren.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos visade ingen min över Isras kommentar gällande Lloth och gav Nenya en blick över axeln då hon bestämde sig för att lämna dem, men kanske det var bäst så för att han skulle kunna bygga vidare på sin och Isras relation. Trots allt verkade Nenyas närvaro ha en lite negativ effekt på det hela. Inte för att han var rädd för sin säkerhet, men efter allt som hänt vore det dumt att inte vara vaksam. Speciellt med demonen som satt vid Isras sida, och livvakten som betraktade dem.
    ‘Möt mig i min kammare.’ sa Ayperos röst i Nenyas huvud, men han hade blicken på Isra och visade inte att han kommunicerat med henne.

    Då Nenya lämnat dem gav han Isra sitt behagliga leende igen, medan han åt av maten. Ja det var länge sedan han ätit något värt att äta kändes det som.
    ‘Vill ni berätta lite om era ambitioner, ers höghet?’ undrade han, nyfiket.
    ‘Var börjar och slutar det rike du drömmer om, exempelvis?’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kunde inte låta bli att höja ett ögonbryn åt Nenyas ord och hennes hastiga avsked. Hon hade trott att hon skulle bli svår att bli av med, men hon hade mer eller mindre kastat i sig maten för att kunna pipa iväg. Det var förstås möjligt att hon tog avsked bara för att kunna stryka omkring i hennes palats och snoka, eller att Ayperos redan innan bett henne att lämna dem ifred efter middagen. Oavsett så kändes det lite för enkelt och hon kunde inte låta bli att nära den gnagande oron inom sig.

     

    Utåt sett visade hon förstås ingenting. Istället log hon bara behagligt åt Nenya och nickade som svar på hennes ord, både om maten och erbjudandet om att vara till förfogande.

    ”Tack. Jag hoppas ni får en fortsatt bra kväll”, svarade hon lent innan Nenya lämnade rummet. Samtidigt vred hon huvudet mot Tipum där han satt på hennes axel.

    ”Lämna oss”, viskade hon, vid det här laget väl medveten om att Ayperos inte var särskilt förtjust i tanken på hans närvaro, och i sanning ville hon helst inte ha hans viskande röst i örat medan hon försökte hålla en konversation.

     

    När de slutligen var ensamma så vände hon åter blicken mot Ayperos och log på samma vis som innan. Hon verkade ha ätit klart, trots att hennes tallrik ännu inte var tom. Istället hade hon vinglaset i handen och smuttade på det då och då, kanske för att ha något att göra, av ren vana, eller för att hon försökte bygga upp mod inför den kommande konversationen. Det var sant att hon utåt sett verkligen var en härskare, men inombords fanns fortfarande osäkerheten som kom med hennes ålder och den bristande erfarenheten av situationer som denna.

    ”Självfallet… Mina ambitioner liknar era egna, men jag är rädd att jag är mer självisk än vad ni är. Jag vill det bästa för mitt folk, men jag vill också att de skall fortsätta vara just det; mitt folk. Me’erisia är mitt, både för att det är min arvsrätt men också för att det är tydligt att det behövs mer, som ni säger, ett längre perspektiv… Jag ser mitt rike som långt mer vidsträckt än vad det någonsin har varit. Jag vill ha mer”, svarade hon efter en liten stunds tystnad. Det var kanske för uppriktigt, men hon fann ingen anledning till att sticka under stolen med sin önskan om att ha mer, att härska över mer än bara den lilla plätt som utgjorde hennes rike. Makten hade fallit henne i smaken och hon drömde ofta om vad hon kunde uträtta även utanför Me’erisia.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos mörka ögon var fästa på Isra medan hon berättade om sina tankar och idéer, och det fanns hela tiden ett litet leende där på hans läppar. Han hade ätit klart, och lutade sig nu bekvämt tillbaka i stolen med ett ben över det andra, med sitt vinglas något ledigt balanserande i en av sina händer. Hans långa kloliknande naglar knackade ljudlöst mot glasets fragila yta.
    ‘Och hur mycket mer är det, kära Isra?’ undrade han, lite nyfiket.
    ‘Vad vill ni att dessa nya gränser ska göra för ert folk?’ sa han och studerade henne.
    ‘Jag frågar mest för att få en uppfattning om era ambitioner, så att jag kan föreslå en plan som vi båda är nöjda med.’
    Långsamt höjde han vinglaset till sina läppar och drack en liten klunk.

    ‘Som jag redan sa, de dödliga har förlorat sin rätt att styra.’ det hade han redan förkunnat.
    ‘Jag vill skapa ett rike där de som är oönskade idag har en plats, där de kan känna sig säkra. En värld där nattens folk, mitt folk, inte längre behöver gömma sig.’ förklarade han ärligt.
    ‘Karm har i årtusenden jagat mina barn, och mitt folk som är bosatta där. De förtjänar fred och säkerhet, efter alla dessa år av orättvisa förföljelser… Så klart kanske nattens barn inte varit allt för… omtänksamma mot sin omgivning i sin blodtörst, men med rätt ledarskap kommer det inte finnas någon orsak att frukta dem. Det finns en plats för oss alla.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var inte helt lätt att sätta ord på sina ambitioner, särskilt inte när hans fick hennes att verka så själviska i jämförelse. Ändå fann hon att hon höll med om mycket av det han sade, att ge de oönskade en plats, att bygga något för framtiden som skulle hålla i generationer och kanske ännu längre. Hennes blod skulle inte längre vara lika smutsigt, och det skulle sitta på tronen. Hon fann att hennes leende hade mjuknat något medan han talade och hon hade knappt slitit blicken från honom sedan han lutat sig tillbaka. Lite diskret bet hon sig i läppen och tog sig samman igen. Hon kunde inte låta drömmar styra allt, hon hade inte råd att förlora sitt skarpa sinne för att hon trodde sig ha vunnit redan, det var så alla härskare föll, när de mjuknat och trodde sig säkra.

    ”Jag vill ge mitt folk möjligheten att välja. Mina gränser är öppna och vi handlar med ytvärlden, det är sant, men det är ytterst begränsat. Än idag jagas och förföljs mitt folk, ömsom av någon slags romantisk föreställning om hur en vacker siren skulle göra jägaren lycklig på mer än ett sätt, ömsom av fruktan för det som de inte förstår”, sade hon efter en stunds tystnad.

    ”Och för min egen skull… För mina arvingars skull vill jag ha en värld där vår härkomst inte spelar någon roll. Om det krävs att människornas riken går under för vår övermakt så låt det ske. För mitt folk, för mig och för mitt blods överlevnad finns det få saker jag inte skulle göra”, tillade hon hårt. Hon hade visat det mer än en gång genom att avrätta de som motsatt sig henne och hennes styre. Om en järnhand var det som krävdes så skulle hon inte göra någon besviken.

     

    Så förde hon sitt glas mot läpparna och drack igen, hennes blick fortfarande fäst vid hans och ett leende alltjämt spelandes över hennes läppar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Åt hennes ord nickade Ayperos vetande, ja han visste hur hennes folk förföljdes och hur de var både exotiska och av många ändå oönskvärda. De ansågs trots allt inte vara mer än lågintelligenta infödingar på många håll.
    ‘Det verkar som om våra målsättningar inte är så långt ifrån varandra, ers höghet.’ påpekade han igen.
    ‘Du vill skapa en säkerhet för ditt folk, för din blodslinje, och de lider av samma dilemma som de som tillhör mig… Om än av en modifierad form.’ sa han med en handgest.
    ‘Men människorna vill ha något mer av er, Isra.’ påpekade han och lutade sig fram lite.
    ‘Desperat vill de veta och förstå konstruktionen som är gömd under er stad, som ger denna plats sitt skyddande hölje. Speciellt Caras Idhrenins magiker. De kommer att försöka utnyttja dig och lura dig för att komma nära, till det som era präster anser är en gåva av Neuron. Men så länge det fungerar behöver man kanske inte någon annan förklaring än att det är en gåva av gudarna.’ Hans mörka ögon mötte Isras och han var tyst en stund, innan han talade igen.
    ‘Jag vet vad det är som vilar under er stad.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon log nöjt vid hans ord och snurrade vinglaset mellan sina fingrar. För en stund kände hon sig tvingad att sänka blicken en aning, rädd att han skulle se hur barnsligt förtjust det hela fick henne att känna sig.

     

    Hans ord om vad mer människorna ville ha fick henne dock att se tillbaka upp på honom igen, hennes leende plötsligt ett minne blott. Hennes blick vart genast hård. Minnet av hur hennes mor plågats av ”diplomater” från Caras Idhrenin och hur en av dem kommit alldeles för nära sanningen. Det var sant att de skulle utnyttja hennes situation. Det skulle vara bättre för dem om hennes styre förblev ifrågasatt och ostadigt, om det som nu var missnöjda viskningar skulle bli ett fullskaligt uppror.

    ”Och vad är det, Ayperos..?” Frågade hon stelt. Det var mer en retorisk fråga än något annat, hon ville veta vad han visste, och vad han hade tänkte göra med den informationen. Hon hade mer än en gång tänkt att hans accepterande av hennes inbjudan var för bra för att vara sant, och det kanske verkligen var så. Kanske var det här stunden då han skulle erkänna för henne att han egentligen var ute efter något helt annat, att han bara ämnade utnyttja henne utan att ge något tillbaka… Men varför skulle han i så fall nämna det nu? Hon hade inte skönjt något annat än uppriktighet i hans tidigare ord, men hur skulle hon kunna vara säker?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gjorde bara en lugnande gest, och ett litet skratt lämnade hans läppar över hur defensiv och hård hon plötsligt blev. Hans skratt hade en behaglig klang, en nästan övernaturlig sådan, och det verkade som en omöjlighet att han ville något ont då man hörde hans munterhet.
    ‘Kalla det en gåva av tillit, från mig, om det behagar, ers höghet…’ sa han med ett varmt leende.
    ‘Ni får trots allt inte glömma att jag fanns i denna värld då ert folk bara var… nå, fiskar i havet.’ sa han och gav henne ett muntert leende.
    ‘Den teknologin som ligger under er stad är från tidernas begynnelse, och jag kan hjälpa er förstå den och dess fulla användning. Det är, trots allt, mycket mer än en sköld.’ sa han med ett kryptiskt leende.
    ‘Trots allt…’ sa han och mötte hennes blick. ‘Måste jag ge er något, för att ni ska ge mig något tillbaka, som den säkerhet ni nu erbjudit mig.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det lilla skrattet som kom över hans läppar fick henne genast att känna sig något förlägen och det hettade lätt om hennes kinder. En gåva av tillit. Hon kände sig lite dum, men gjorde sitt bästa för att dölja det. Dock kunde hon inte hindra ett litet leende från att smyga sig fram över hennes läppar igen, och hennes blick mjuknade något.

    ”Förlåt min misstänksamhet”, svarade hon efter en liten stunds tystnad. ”Det är en väl dold hemlighet, både för mitt eget folk som för människorna. Vi har försökt förstå oss på den i årtionden, men jag är rädd att vi inte kommit särskilt långt”, tillade hon nästan lite ursäktande. Hon själv hade enbart blivit medveten om att det som låg bakom skölden runt deras stad var något mer än en gudagåva för att hennes mor berättat om det när de var små. Hon hade fått ta över de som jobbade med sköldens hemlighet när hon också tog makten, men det hade inte haft någon högre prioritet under tiden sedan dess. Nu väcktes dock en nyfikenhet i hennes bröst och hon lutade sig framåt en aning, hennes ögon vassa och fokuserade trots det mjuka leendet över hennes fylliga läppar.

     

    ”Och här trodde jag att det jag skulle få redan var överenskommet, men ni överraskar mig med fler gåvor… Gåvor jag mer än gärna tar emot”, sade hon roat.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gjorde en avfärdande gest, som att det inte var något speciellt. Men sanningen var ju att det var en enorm sak, om det var så att han faktiskt talade sanning. För trots allt var det som låg i hjärtat av Antrophelia en hemlighet som många försökt lösa, ett av rikets stora mysterier.
    ‘Vad kan jag säga? Jag tycker om att skämma bort mina… vänner, om jag får vara så vågad.’ sa hon, och gav henne en lätt blinkning med ena ögat.
    ‘Detta är så klart fel plats att tala om sådana saker. Jag tvivlar inte på att ert palats är säkert, men jag tror det bästa vore om jag faktiskt visade er, bortom ögon och öron, vad som egentligen ligger under staden. Men jag kan ge er ett litet tips…’ sa han, och drack lite ur sitt glas, för att ställa det på bordet.
    ‘Det skulle kunna vända din krigsframgång märkbart.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Vänner… Det var ett steg i rätt riktning, även om hon hoppades att han i slutändan skulle komma att se henne som mycket mer än bara en vän. Sättet på vilket han blinkade mot henne när han sade det fick hennes leende att bli lite bredare och hon lutade sig tillbaka i stolen igen.

    ”Nå, då får ni väl ta med mig dit”, sade hon lite roat, osäker på om han faktiskt menade att ta med henne dit på direkten eller om det var en hemlighet han skulle hålla på ett litet tag till…

    ”Och om jag får vara så vågad så skulle jag vilja påstå att det är vår framtida krigsframgång… Om ni verkligen överväger mitt erbjudande”, tillade hon nästan lite utmanande. Kanske var hemligheten en sådan som han inte behövde för att vinna några slag, men om han band sig till henne så skulle hennes framgångar också bli hans.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav henne ett lite lurigt leende, och gav henne en liten nickning.
    ‘Givetvis överväger jag ert erbjudande, ers höghet.’ svarade han lite mystiskt, men på samma gång med en värme som sade att det nog inte skulle bli en svår sak att komma till en överenskommelse. Trots allt hade de redan delat en del av sina tankar gällande framtiden, saker man inte yttrade lättsamt i vilket sällskap som helst. Han reste sig upp och bugade sig teatraliskt för henne, för att sträcka fram en hand åt henne i en elegant rörelse.
    ‘Så vad sägs om en promenad till stadens djup, ers höghet?’ undrade han, och höjde blicken från sin bugning med en spontan lekfullhet där.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans nästan retsamma, charmiga sätt fick henne att känna sig lättare till mods och hon kunde inte låta bli att le åt svaret. Givetvis övervägde han hennes erbjudande… Hon hoppades bara att han också kunde gå med på att försegla överenskommelsen rent formellt. Vad vore arvingar om de inte var äkta? Som henne och hennes bror, tänkte hon bittert, men släppte snabbt tanken. Vad som än kom av deras förening skulle ha det svårt nog.

     

    När han reste sig upp så var hon för ett ögonblick rädd att han skulle ursäkta sig, men han höll istället ut handen mot henne och bugade, bjöd henne att följa med honom. Leendes reste hon sig från sin stol och gick fram till honom för att ta hans hand. Hennes hud var mjuk och varm, men de små förhårdnader som fanns där fingrarna mötte handflatan skvallrade om att hon fortfarande tränade med svärdet.
    ”Det låter som en utmärkt idé”, svarade hon spinnande, väl medveten om att middagen egentligen inte var över, att hennes tjänstefolk snart skulle komma in för att duka av och presentera desserten bara för att finna deras stolar tomma. Hon kunde inte bry sig mindre just då. Låt någon annan ta hand om det.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Även om han hade långa kloliknande naglar var hans grepp om hennes hand väldigt mjukt. Hans hand var sval, och som om han ledde henne i en dans gick de mot dörrarna och lämnade matsalen bakom sig. Till skillnad från andra som säkerligen var nervösa i hennes närvaro och sällskap verkade han helt bekväm och obekymrad, men hela vägen genom staden var han artig och charmig. De som såg dem betraktade dem med en blandning av beundran och rädsla. Men det var väldigt stilla på gatorna, och det var som om hela staden höll andan för deras skull.

    ‘Jag minns denna plats långt innan ditt folk bosatte sig här.’ sa han till sist, efter en del småprat om det ena och det andra, då de gick längs med gatorna som skulle leda dem till konungafamiljens gravplatser. Varifrån en av de hemliga gångarna ledde ned till de underjordiska nätverket som bara konungafamiljen och någon av högprästerna kände till. Ayperos verkade dock veta vart han var på väg.
    ‘Skulle det förvåna dig, om jag sa att denna plats byggdes av demoner?’ undrade han, och såg på henne med en nyfiken glimt.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var länge sedan hon hade känt sig både så nervös och så till freds som hon gjorde när han ledde henne genom staden. Det var en underlig blandning av känslor som dessutom fick brottas med känslan av makt och en överhöghet som nästan blev berusande. Blickarna de fick av de få som fortfarande var ute på gatorna var både skrämda och beundrande och hon fann att hon tyckte om att ha det så. Ingen skulle våg gärna något mot henne när Ayperos gick vid hennes sida, så mycket var hon säker på.

     

    ”Det skulle förvåna mig!” Svarade hon uppriktigt med både förvåning och nyfikenhet tydlig i rösten. Det var inte en historia som hon någonsin fått höra, men ändå lät det inte så otroligt när han sade det.

    ”Varför här, varför under vattnet? Och när?” Hon såg upp på honom medan de gick där, sida vid sida, hennes hand på hans arm. Hon visste vart de var på väg, mot kryptan där hennes släktingar låg begravda, där hon lagt sin mor och sin bror till vila för inte alls länge sedan. Det skrämde henne inte, men det var en plats fylld av gamla minnen och spöken hon helst av allt ville skulle förbli begravda.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav henne ett mystiskt leende, och han gestikulerade åt henne att följa honom.
    ‘Kom, låt mig visa dig.’ sa han, och tillsammans hade de ett litet äventyr är de klättrade upp på olika byggnader och till sist var de på ett tag där de hade bra utsikt över Antrophelia i sin helhet. Dess behagliga sken som kom från alla lyktor som fyllde havsbottnen som annars skulle varit mörk. Glittret och färgerna som reflekterades från ljuset från lagren av korall som täckte byggnaderna. Ett litet muntert skratt lämnade hans läppar, och han tog hennes hand för att rikta den till olika delar av staden.

    ‘Försök föreställa dig att alla byggnader som har koraller på sig är borta.’ sa han och gjorde en gest över staden. Det var svårt, då de varit så naturlig del av arkitekturen idag.
    ‘Så börjar du se de byggnader som en gång utgjorde Antrophelia. Se citadellet där som idag är en så naturlig del av palatset. Ser man det härifrån ser man att citadellet är mycket äldre än resten av palatset.’ sa han, och gestikulerade åt några andra torn och byggnader.
    ‘Andra färger, annat material.’ förklarade han. ‘Ser du det?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Att han inte svarade förvånade henne, men kanske ännu mer när han förväntade sig att hon skulle klättra. När hade hon senast gjort något sådant? Var det med sin bror medan de ännu varit barn, eller i Dar Zakhar? Hon såg ned på sin vackra klänning och tänkte på hur mycket tid hon lagt på att se presentabel, stark och vacker ut, hur hon alltid försökte ha en aura av grace över sig, hur hon alltid försökte vara så lik en härskare som möjligt… Men han väntade inte på att hon skulle bestämma sig för hon skulle göra och det var trots allt ingen annan där att se dem, så hon följde honom.

     

    Väl uppe på en av byggnaderna från vilken de kunde se staden så var hon redan fullkomligt medryckt i hans lekfullhet. Hon lät honom ta hennes hand och rikta den mot de olika byggnaderna och hon betraktade dem, försökte se dem utan tillbyggnaderna.

    ”Jag ser… Men hur? Varför?” Hon upprepade sin tidigare fråga medan hennes ögon tog in det nya som plötsligt uppenbarat sig för henne. Varför skulle demoner ha byggt en stad här, under vattnet? Och varför hade den övergivits?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Detta var aldrig ämnat att vara en stad.’ sa han, kanske med en lite allvarligare ton och suckade djupt.
    ‘När är egentligen irrelevant. Låt oss bara säga att det är långt före er tideräkning, långt före ert folk kunde ändra skepnad och gå på fötter.’ och det kanske satte något om hans väsen och ålder i perspektiv, även om det var så svårt att begripa att det nästan inte fanns någon logik i det. Han vände blicken mot henne, och satte sig ned på den lilla stenmuren som fanns där på byggnadens topp, och betraktade henne.

    ‘Detta var… och är… en plats där energiernas flöde är ovanligt starkt. Utan ett bättre namn för det på detta språk kallar ni det för… magi.’ sa han och gjorde en liten grimas. Termen var trots allt nästan barbarisk med tanke på komplexiteten det försökte förklara.
    ‘Antrophelia var en forskningsanläggning, där mitt folk studerade energierna och hur de påverkade omgivningen. Och hur de skulle kunna använda dem i det eviga kriget mellan vårt folk och de högfärdiga änglarna.’ sa han, och det fanns en något bister grimas där på hans anlete.

    ‘Skölden lades upp för att hålla vattnet borta… Och senare utvecklades det till en försvarsmekanism under kriget. Detta var en av våra sista utposter innan vi förvisades ur Talanrien.’ han talade om allt detta som om det var självklarheter, men det var ju information som försvunnit under milennierna.
    ‘Jag minns att de studerade era förfäder, och hur energierna påverkade er… utvecklade er. Och nu, årtusenden senare, är ni en högkultur som bosatt er här och gjort denna plats till er egna. Det är fascinerande…’ sa han med ett roat leende och en nyfiken glimt i ögonen då han studerade henne, och väntade på hennes reaktion. Han skrattade igen.
    ‘Åh, jag önskar att Neuron, Nenna och Vanra kunde se detta. Kulturen som byggts runt deras skapelse.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    När han satte sig ned så följde hon hans exempel och slog sig ned bredvid honom på stenmuren. Han lät nästan lite drömmande när han talade om det, något som skvallrade om hur länge han vandrat på denna jord och hur mycket han sett under den tiden. Det var hisnande, men hon försökte förankra sig själv i nuet och ignorera känslan av att vara så mycket mindre, så ny, så obetydlig.

     

    Vid hans ord om att detta hade varit en av deras sista utposter innan de blev förvisade från verkligheten så som hon kände den så var hon nära att lägga en hand över hans. Lyckligtvis fortsatte han i en något lättare ton och hon var tacksam för det, tacksam för att han räddat henne undan ett sådant basalt infall. Han behövde inte tröstas. Hon öppnade istället munnen för att svara på hans ord innan han skrattade och tillade det där sista.

    ”Är… Var våra gudar som er? Demoner?” Utbrast hon, kunde helt enkelt inte hindra sig själv.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos fnös lite åt hennes fråga, men samtidigt fanns där ett litet roat leende.
    ‘Demoner är en så… klumpig term. Så… ensidig och partisk efter alla hemska berättelser om vårt folk. Men eftersom det är vad ni kallar oss så ska jag svara… ja.’ sa han och blickade ut mot staden igen och var tyst. Hans tankar tycktes långt borta, innan han tog till orda igen.

    ‘Neuron, Vanra och Nenna… Detta var deras passion. De passerade sin kunskap, i den mån de kunde, till era förfäder. Många av oss fnyste åt det, skakade på våra huvuden, tyckte att det hela var ett kolossalt slöseri med tid. Men se, alla dessa år senare och ni är fortfarande här, starkare än någonsin, medan vi… demoner… är borta. Det är ironiskt, om något.’ sa han och reste sig från sin sittplats.

    ‘Så vad säger du? Ska vi gå ned och se på deras maskiner?’ frågade han, lite hemlighetsfullt.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 135 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.