Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 241 through 260 (of 309 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Precis som honom så insåg hon att det troligtvis var önsketänkande och inget annat, men hon valde att ljuga för sig själv i stunden, för vad annat val hade de? Allt som var värt något kom trots allt med risker.

    ”Ah…” Hans ord, trots att han log, fick hennes hjärta att kännas tungt i bröstet och kanske skämdes hon lite över sina egna tankar. Också hon kunde minnas hans ömma ord om att aldrig lämna henne igen, men hon hade på något vis antagit att de var yttrade i stundens hetta och att han snart nog skulle komma att ångra dem. Men… Han var fortfarande vid hennes sida, trots de hemligheter hon avslöjat för honom.

    ”Jag har nog inte vågat tänka riktigt så långt än… Jag antar att jag förutsatte att du skulle ge dig av med dina kamrater igen”, fortsatte hon något skamset. Själv ville hon inget hellre än att förbli vid hans sida men hon kunde inte riktigt förmå sig att förutsätta att han kände på samma vis, att han skulle vilja ha henne hängandes efter sig som en blek imitation av den kvinna han en gång känt.

    ”Trots allt har jag inte särskilt mycket mer än det här att erbjuda”, tillade hon med en gest mot sig själv och rummet de befann sig i. Kanske var det delvis däri som problemet låg, att hon var rädd att han skulle tröttna på det lilla hon hade att erbjuda i jakt på något mer, som ett hem, en varm famn och ljudet av små fötter.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Den retsamma glimten han haft i ögonen försvann och han slogs av insikten att han inte heller tänkt så långt. I alla fall inte om att han skulle lämna sina kamrater, den lilla skara som var kvar. I sanning hade han nog inte velat tänka på det, rädd att svika den ena eller den andra. En rädsla att om han kanske valde att lämna dem, att Moira inte alls ville att han skulle vara kvar med henne och att han då skulle bli ensam kvar.

    Men det som fick hans bröst att värka var den sorg och kanske ensamhet som han tyckte sig höra i hennes ord. Hade hon samma rädsla som honom att inte räcka till? Det fick honom att ömt smeka hennes kind.
    “Jag tror att du har mycket mer att erbjuda än vad du själv inser,” sa han försiktigt, rösten låg. Hans blick studerade hennes ansikte innan den vilade i hennes och ett bräckligt leende anades på hans läppar. Han tog hennes hand och kramade den lätt “Men jag tänker inte lämna dig efter jag fått min hämnd.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord värmde, men trots det så var hon inte helt säker på att faktiskt visste vad det var han gav sig in på. Visste ens hon det själv?

    Det hade varit lätt att falla ned i självömkan, men viset på vilket han ömt smekte hennes kind och tog hennes ena hand i sin slet henne bort från den avgrunden. Han sade att han inte skulle lämna henne och i den stunden så trodde hon honom. Det fick en behaglig värme att sprida sig i hennes bröst och det syntes i hennes ögon när hon sträckte på sig för att kunna fånga upp hans läppar i en öm kyss.

    ”Så vad gör vi då…? Vi kommer inte kunna stanna i Celeras efter att vi haft ihjäl det där svinet”, frågade hon lågt när hon slutligen lät sina läppar lämna hans.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Värmen i hennes blick spred sig även till honom och han besvarade kyssen med samma ömhet. Det skänkte honom någon form av hopp om morgondagen, något han inte känt på väldigt länge. Att leva endast i nuet var någonting man vande sig fort vid när man valde en sådan våldsam tillvaro som hyrsvärd. När hon bröt kyssen saknade han genast hennes läppar men log ändå milt och rynkade tankfullt ögonbrynen.

    “Hm, nej det kan vi inte. Kanske någonstans där det inte regnar så jävla mycket… Iselem kanske?” han skrattade till efter att han sa det och skakade på huvudet.
    “Jag har hört att Nentia är fint så här års,” rösten var fortfarande full av skratt och ögonen fulla i fan. Han böjde sig fram för att kyssa henne istället.
    “Kanske inte, men vi kommer på något,” sa han lågt mot hennes läppar och kysste henne igen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade förstås varit i Iselem förut och trots att det var betydligt torrare där än i Celeras så var det en plats fylld av obekväma minnen och kanske inte en hon ville återvända till i första taget. Hon sade dock inget om det, och inte heller nämnde hon den tysta önskan hon bar om att få återse Mahadwen, att få återvända hem. Hon hade burit den längtan i många år nu, men när Keiran klivit in i hennes liv igen så hade den fått ny styrka. Hon sköt dock undan de tankarna när han lutade sig fram för att fånga upp hennes läppar i en ny kyss och istället lät hon sig svepas med i ögonblicket.

    ”Vi kommer på något…” Upprepade hon nöjt mot hans läppar innan hon lade armarna om honom och drog honom nära, så nära att hon kunde känna hans varma kropp mot sin.

     

     

    Morgonen grydde med fågelsång och ett lätt duggregn som gjorde luften fuktig och något kvalmig. Moira kunde inte minnas när hon hade somnat, men när hon vaknade till liv från sin oroliga sömn så var hon till en början något förvirrad över den varma kropp som låg intill hennes. Hon var inte helt säker på att det hela inte bara varit en dröm, men när hon öppnade ögonen och möttes av Keiran som fortfarande låg vid hennes sida så kom allting rusandes tillbaka och hennes hjärta slog ett extra slag när hon insåg att han faktiskt var där. Egentligen ville hon kanske bara ligga kvar i sängen med honom, men hon hade ett bud att skicka. Alltså smög hon sig upp ur sängen och började dra på sig sina kläder, kläder som precis som henne själv skulle behöva skrubbas ordentligt.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    För ovanlighetens skull hade han sovit djupt och drömlöst genom natten. Kanske var det de senaste dagarnas strapatser, eller bara vissheten om att Moira låg tätt intill, som gjorde att sömnen kommit snabbt. Han hade troligen kunnat sova långt in på dagen om han inte störts i sin sömn av försiktiga rörelser i sängen och den plötsliga ensamheten. Ett missnöjt ljud lämnade honom då han vaknade och nästan instinktivt drog handen över lakanet där han väntat sig att känna Moiras kropp.

    För bråkdelen av en sekund sköljde besvikelse och oro över honom, att hon hade lämnat honom eller att det hela bara varit en dröm. Men då han öppnade ena ögat fick han genast syn på henne där hon klädde sig. Med ännu ett missnöjt ljud vände han sig mot henne där han låg och gnuggade sömnen ur ögonen.
    “Kom tillbaka, det är för tidigt för att göra något än,” gäspade han och blinkade bort det sista av natten och sträckte trött ut ena armen över sängen. I sanning visste han inte vilken tid på dagen det var, men han ville helt enkelt inte att hon skulle klä på sig.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade tyckt att hon varit både försiktig och tyst, men det missnöjda ljud som lämnade Keiran skvallrade om att det inte hade varit tillräckligt. Hans ord fick henne att stanna upp i sina försök att snöra på sig byxorna och istället så vände hon sig mot honom där han låg, ett mjukt leende över hennes läppar. Det kändes underligt att se honom där, naken och trött i sängen de just delat, men det fick också hennes bröst att värka av ömhet och hon kunde inte låta bli att göra som han bad henne om och slå sig ned i sängen igen.

    ”Så tidigt är det inte. Dessutom tänkte jag få alla tråkiga ärenden uträttade så vi kan spendera resten av dagen i det där badet jag lovat dig”, sade hon roat innan hon lade sig ned på sidan bredvid honom och lät sin ena hand försiktigt smeka över det nya ärret han tillfogats när de slagits mot milisen.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Keiran log förnöjt då hon satte sig i sängen, ögonen bara halvöppna då han betraktade henne. Utifrån hördes förutom regnets lätta droppar även ljuden av en stad som kommit till liv. Så möjligen var inte inte för tidigt, men kunde han stjäla en liten stund till med henne så spelade det ingen roll.

    “Mhm… det kan vänta,” mumlade han och drog henne intill sig, armen om hennes midja. Visserligen var han angelägen om att få det hela överstökat, men där och då kändes den bittra verkligheten betydelselös. Ingen av dem visste ju vad som skulle ske härnäst och det blev helt enkelt lättare att inte fundera på det utan att istället skjuta upp det lite till. Hennes kropp mot sin var det som kändes viktigt just nu och en nöjd suck lämnade honom.

    “Kan vi inte bara stanna i den här sängen för evigt,” han slöt ögonen och kysste lätt hennes panna. Det var naivt att säga det, han visste ju själv att det inte kunde vara så, men samtidigt var det en lockande tanke.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon lät sig utan protester dras in i hans omfamning, insöp hans värme och lukten av svett och torkat blod. Kanske var det inbillning, men hon tyckte sig kunna känna doften av nyslaget hö när hon begravde ansiktet mot hans hals och kysste den med mjuka läppar.

    Trots att hon försökte ignorera alla besvärande tankar och bara fokusera på nuet så kunde hon inte helt ignorera den lilla röst inom henne som sade att det här hade kunnat vara hennes verklighet mycket tidigare om hon bara inte varit så dum.

    ”Varför nöja sig bara med en säng när det finns så många andra platser att spendera tid på…? Bord, stolar, badkar…” Svarade hon retsamt även om också hon kände att det nog inte hade varit så dumt att spendera resten av sina dagar där i sängen med honom.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    En rysning av välbehag gick genom kroppen då hon kysste hans hals. Det fick honom att dra henne närmare sig och leendet på hans läppar att bli nöjdare. Ett litet skratt lämnade honom då hennes ord frammanade bilder på vad han mer än gärna gjorde med henne på ett bord.
    “Jaha, det är det du vill alltså. Det ska vi nog kunna lösa,” skrattet fanns fortfarande kvar i hans röst då han smekte henne över ryggen och nacken.

    Kanske även han fick en förnimmelse av sorglösa dagar, solsken och nyslaget hö då ytterligare en nöjd suck lämnade honom och han strök handen över hennes hår.
    “Eller en höskulle,” la han till med låg röst och lät läpparna vila mot hennes panna. Han kunde inte förneka att han gärna hade bytt detta unkna värdshusrum i Celeras mot en höskulle hemma, och blodlukten mot hästdoft istället. Det fick honom att öppna munnen för att föreslå det för henne, men han förblev tyst då han mindes hur hon sagt att hon aldrig skulle kunna återvända. Istället gjorde sig verkligheten påmind.
    “Vill du ha sällskap på dina ärenden?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det lilla skratt som lämnade honom fick hennes leende att växa och trots att det ju varit hon som började så kunde hon inte låta bli att rodna lite över tankarna det väckte hos henne.

    ”Om du bara visste hur många gånger jag fantiserat om dig på en höskulle så skulle du rodna”, fortsatte hon retsamt, men det var trots allt ingen lögn. I sin ungdom hade hon alltid trott att Keiran förr eller senare skulle be hennes far om hennes hand och nog hade hon spenderat många slöa sommardagar med att fantisera om hur han skulle göra det. Oftast hade det varit löjliga, romantiska fantasier, men hon skulle ljuga om hon påstod att hon inte också föreställt sig mer oanständiga scenarion.

    Om de någon gång återvände till sitt hemland så skulle hon nog göra slag i saken och bjuda med honom upp på en höskulle, även om det kanske inte blev exakt den hon tänkt sig när hon fantiserat om det hela i sin ungdom.

    ”Men ja, du får gärna följa med, om du orkar masa dig upp ur sängen”, tillade hon roat.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ännu ett litet skratt lämnade honom och kanske fanns där också en rodnad bara över tanken. Mest för att han haft samma barnsliga fantasier. Men trots skrattet så kunde han inte undgå att känna ett styng av smärta och ånger i bröstet. Den där tanken på att om han kanske varit modigare så hade inte lika mycket ont hänt, att hon precis som han gått och väntat på att den andre gett någon form av signal. Han kanske hade behövt en hel orkester för att märka det dock.

    “Nåväl,” han försökte skaka av sig sina tankar “Jag känner det är dags att införliva fantasin av dig i ett badkar,” skojade han, även om det också var sant “Så jag kan nog ta mig upp,” han drog sig undan en aning för att kunna kyssa henne. Men efter det gjorde han ändå ingen ansats att resa sig utan läpparna dröjde kvar vid hennes.
    “Fast vid närmare eftertanke kanske vi kan stanna här ändå,” viskade han mot hennes läppar, ett leende på sina egna. Orden må ha varit retsamma, men han menade dem helhjärtat.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Den lilla rodnaden som hon såg svepa över hans kinder fick hennes hjärta att hoppa till och när han kysste henne så besvarade hon den utan att försöka dölja ömheten hon kände för honom. Hon skulle gott ha kunnat stanna där i sängen, precis som han föreslog, men känslan av intorkat blod, och annat, gjorde sig snart påmind och hon kunde inte annat än att skaka på huvudet till svar.

    ”Du kanske tänker stanna, men jag tänker gå och ta det där badet, och få lite rena kläder”, svarade hon roat, innan hon med en sista kyss slank ur hans grepp och reste sig ur sängen. Hon fiskade upp sin tunika från golvet och drog den över huvudet. När hon började snöra den så kunde hon dock inte låta bli att kika bakåt på honom där han ännu låg i sängen, fortfarande något förundrad över att det verkligen var han.

    ”Det finns ett badhus inte långt härifrån där man kan köpa sig ett eget rum för en billig slant. Om du nu skulle ändra dig”, tillade hon lite retsamt. Vid det här laget hade hon trots allt inte längre en tanke på att ge sig av utan honom.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Keiran gav ifrån sig en missnöjd grymtning då hon slank ur hans famn och reste sig. Lite besviken rullade han över på mage och borrade in ansiktet där hon legat. Som för att andas in det sista av henne innan han stödde sig på armbågarna för att kunna följa henne med blicken. Den fortfarande sömndruckna och lite missbelåtna minen ersattes av en mer lysten sådan och han höjde på ögonbrynen.

    “Aha, är det så…” ett litet leende spelade på läpparna och han såg kort omkring i rummet innan han med mer beslutsamhet satte sig upp och hasade ner på sängkanten “En sådan muta kan jag ju inte tacka nej till,” Keiran log och sträckte sedan på sig, förundrad över hur utvilad han trots allt kände sig. Det hade varit länge sedan han kände så och ännu längre sedan han sovit i en riktig säng.
    “Så, nya kläder och försöka skicka bud till din kontakt, sen ett bad?” han reste sig för att plocka upp sina kläder som glidit ned på golvet vid sängens fotända. De var i fruktansvärt skick och han rynkade på näsan men började klä på sig likväl.
    “Jag tänkte dock…” började han medan han drog på sig byxorna och höjde blicken till Moira “Om jag ska försöka ta reda på vilka jobb det svekfulla svinet utlyst. Jag menar, han lär ju ha försökt omgärda sig av så mycket sköldar och svärd han kan. Så vi vet vad som väntar senare.” han själv lät inte helt övertygad över sin egna idé, men det var snarare för han var osäker på hur han skulle göra det utan att röja sig själv. Men det skulle säkert lösa sig, han kunde alltid improvisera.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kunde inte helt dölja sitt leende när hans missbelåtna min ändrade karaktär, hon hade ju trots allt misstänkt att en sådan detalj skulle kunna locka honom ur sängen och hon gillade att ha rätt.

    Med en liten nick bekräftade hon hans ord medan hon drog på sig sina stövlar och drog åt remmarna som höll dem på plats.

    ”Det är nog en bra idé… Det borde vara enkelt nog att luska ut på ett av värdshusen som ni hyrsvärd brukar föredra här i Celeras”, svarade hon med ett litet leende innan hon sträckte på sig igen och lät blicken svepa över honom där han stod i bara byxor.

    ”Fast jag är inte helt förtjust i tanken på att du ska ge dig in i ett sånt ormnäste själv, särskilt inte om de har hunnit gå ut med våra efterlysningar”, tillade hon och rynkade lite ogillande på näsan åt det hela innan hon lade armarna i kors över bröstet. Han kunde ju, till skillnad från henne, inte ändra sitt utseende, men han skulle troligtvis smälta in bättre än vad hon någonsin skulle kunna göra i en sådan miljö.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Keiran tuggade lite fundersamt på underläppen men nickade tillslut åt hennes ord. Det var sant räckte med att den minsta belöning var utlyst för information om deras tillhåll för att folk han annars trott sig känna skulle hugga honom i ryggen. Inte nog med att liver som hyrsvärd var farligt för själva uppgiften, utan bara att röra sig i de svekfulla kretsarna kunde kosta en livet.

    “Du har rätt,” sa han lågt, för det hade hon. Men samtidigt tog det emot att säga det högt. Han var precis i färd med att dra på sig sin tunika när den tanke slog honom och han höjde ena handen.
    “Men!” han vände sig mot Moira medan han spände fast svärdsbältet runt midjan, ögonbrynen höjda och ett litet leende på läpparna som tydde på att han hade en korkad idé “Om jag har en… förklädnad? Jag skulle kunna låtsas vara…” han såg sig omkring i rummet, händerna höjda då han sökte sina tankar.
    “En kaldrländare…! Min kaldrländska ha blivit ganska bra faktiskt,” han la huvudet lite på sned för att vänta på vad hon tyckte om idén “Hah, vad tror du?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Tystnaden som föll efter hans sista fråga var nästan komisk i sin abrupthet, för att inte tala om viset på vilket Moira såg på honom när han stod där och såg så nöjd ut med sig själv. Hon visste inte om han var allvarlig eller inte, men till slut kunde hon inte hindra sig själv från att brista ut i skratt.

    ”En kaldrländare va?” Kommenterade hon roat, men samtidigt så ryckte hon på axlarna åt det hela och höjde sina händer i en något uppgiven gest.

    ”Du skulle behöva lite nya kläder och kanske något att täcka det där ärret med… Men först ska vi ta ett bad och du ska få övertyga mig om att din kaldrländska faktiskt är så bra som du säger”, fortsatte hon med ett något roat flin. Hon var inte säker på att det var en bra idé, men i den position de befann sig i så hade de inte särskilt mycket annat att välja på och om han nu skulle insistera på att genomföra sin korkade plan så fick hon väl göra sitt bästa för att hjälpa honom att lyckas med den.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Keiran höjde uppmanande på ögonbrynen under tystnaden som följde hans förslag. Han själv tyckte idén var ypperlig. Uppenbarligen tyckte inte Moira det då hon brast ut i skratt och han snörpte på munnen och axlarna sjönk. Men hans ögonbryn var inte rynkade länge och han kunde inte rå för att flina lite dumt då hon skrattade.

    En fnysning lämnade honom vid hennes kommentar och han skakade på huvudet, men leendet var kvar på läpparna.
    “Okej, okej…!” började han, händerna höjda i en avväpnande gest “Men jag varnar dig, du kommer bli imponerad” han kunde inte låta bli att skratta till då han drog på sig manteln som han tagit från de stackars bönder de våldgästat. Däremot hade hon rätt, han kunde inte riskera att någon kände igen hans ärr. Kanske fick den tanken honom att dra upp luvan över huvudet redan nu.
    “Det kommer fungera, tro mig,” nickade han, övertygelse i rösten som kanske inte var helt berättigad och han styrde stegen mot dörren. Med en blick över axeln såg han så att Moira var redo innan han öppnade dörren.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var svårt att inte le åt hans ord, eller tanken på att han skulle låtsas vara en kaldrländare. Inte för att hon själv var obekant med sådant skådespeleri, hon skulle tvärt om påstå att hon var tämligen bra på det, men det var ändå inget som hon associerade med Keiran… Men kanske hade hon fel, hon kände honom inte lika bra som hon en gång gjort, kanske hade även han skaffat sig en hel del nya, oväntade färdigheter. Hon kom genast att tänka på en handfull…

    Nästan lite ursäktande, som om hon var rädd att han på något vis kunnat läsa hennes tankar, så harklade hon sig kort innan hon spände på sig sin enkla mantel och drog upp huvan över det ljusa håret.

    ”Nå, jag får väl tro dig, men jag vill ändå höra lite av den där kaldrländskan”, svarade hon roat innan hon följde honom ut, noga med att låsa dörren bakom sig.

     

    En bit ifrån värdshuset öppnade ett stort torg upp sig på vilket det redan fanns ett dussin vagnar med frukt och grönsaker uppställda och i husen längs med torgets utkant låg affärerna tätt intill varandra, många med små luckor som öppnades ut mot torget för att folk skulle slippa gå in i de trånga husen.

    Det var vid en av dessa små butiker som Moira stannade först. Mennen bakom luckan tycktes sälja olika örter och dekokter, kanske någon slags apotekare. Till en början försökte mannen trugande sälja in någon ört som skulle vara särskilt bra mot feber, men Moira skakade bara på huvudet och bad om fingerört.

    Skiftningen i butikägarens humör var tydligt, men han nickade och Moira stack till honom några kopparmynt och en liten, väl ihopvikt lapp på vilken hon med spretiga bokstäver skrivit ”Porten”.

     

    ”Nu får vi vänta och se”, sade hon med ett litet leende när de hunnit en bit bort. Det var inte säkert att tionde fingret skulle svara på hennes förfrågan om ett möte, men det var värt ett försök.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Keiran var inte obekant med Celeras, staden var ofta navet för de mest lukrativa jobben och samlade allehanda tjänster man kunde tänkas behöva eller vilja ha. Ändå kände han sig inte bekväm att gå längst gatorna eller röra sig på torget. Han fick hela tiden tvinga tillbaka impulsen att se sig om över axeln en extra gång. Den uppmärksamheten ville han inte dra till sig. Istället försökte han vara måttligt intresserad av det som såldes på marknaden och gav något ursäktande leende till säljare som ville starta en förhandling om någon överprisad vara. Likaså försökte han att inte se allt för dum ut då Moira utbytte ord med örtförsäljaren. Men sanningen var att han först faktiskt inte förstod vad som försiggicks, det var först då de började gå iväg som poletten föll ned.

    “Vad tror du då? Kommer de vilja mötas?” hans röst var låg och han lutade sig in mot Moira då han talade. Hans blick svepte över vägen framför dem innan han såg kort mot henne, undrande. Han visste inte vad han skulle förvänta sig om de nu fick kontakt med tioende fingret. Det gjorde honom lite obekväm, mest för det som Moira berättat kvällen innan. Tankarna började vandra mot något mörkare platser vilket fick honom att ruska lite på huvudet och sedan lätt knuffa till hennes axel där de gick.
    “Eller va fan, vi skiter i det nu. Rena kläder och ett bad,” återigen såg han mot Moira, nu med ett litet leende “Visst? Allt annat får bli morgondagens sorg,” bara av att säga det gjorde att orosknuten i magen lättades en aning. Sen var det en frestande tanke att ha ett bad för sig själv med Moira… Bara tanken fick honom att le bredare.

Viewing 20 posts - 241 through 260 (of 309 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.