Post has published by Zollyx
Viewing 20 posts - 341 through 360 (of 386 total)
  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Mannen lyssnade och nickade

    ” Jag ska undersöka henne.”

     

    Han muttrade

     

    ” Vid gudarna och deras bleka rövar den här flickan hamnar alltid i trubbel. ”

     

    Han kom fram till henne och undersökte henne grundligt.

     

    ” Hon verkar inte ha hjärnskakning… ”

     

    Han lutade sig över henne och luktade på hennes andedräkt. Han gav Cassian en hård blick.

     

    ” Är det du som drogat henne? Hon skulle aldrig ta detta villigt. Hon vet för mycket om örter för att riskera det. Ens för att fly sina mardrömmar”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian nickade och lät mannen undersöka henne medans han själv kollade på med oron växande i kroppen.

    När mannen såg mot honom med sån blick så såg Cassian förskräckt på honom och skakade på huvudet
    ” Aldrig att jag skulle göra så emot henne ” sa han
    Han såg sen mot Nim
    ” Han måste gett henne det innan hon…. ” började han små mumla och knöt ena handen, och innan han visste det själv hade han slagit den hårt i väggen intill honom och stod och blundade hårt
    ” Kan…ni rädda henne? Jag kan inte mista henne ” fick han fram och såg mot mannen med sorgsen blick och rätade på sig och drog åt sig handen. Den smärtade men det ignorerade han

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Mannens blick mjuknade vid cassians ord och nickade.

     

    ” Det är inte farligt på så vis.. det är bara att det hon har fått i sig är högt beroendeframkallande. Och hon har fått i sig lite för mycket. Jag kommer att ge henne ett te och hon kommer att må relativt dåligt.

    Hon må ha en sjuklig kropp men hennes vilja är starkare än de flesta. Hon kommer att bli så gott som ny.”

     

    Han gick till ett arbetsbord och började måla ner örter.

     

    ” Säg mig. Hur känner du Nim? “

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian såg lättat på mannen när han sa det
    ” Gör allt ni kan för henne ” sa han och såg mot Nim och tog hennes hand i sin medans mannen gick iväg.

    Han log svagt när han frågade hur han kände Nim
    ” Hon räddade mig när jag inte visste att jag behövde räddas kan man säga ” sa han med blicken på henne
    ” Och.. hon betyder allt för mig, hon är min familj nu, och jag hennes ” sa han

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Mannen studerade Cassian en stund och nickade.

     

    ” Hon gör det.. räddar en utan att man märker det. ”

     

    Han fortsatte att arbeta med teet.

     

    ” Första gången jag mötte henne talade hon inte… Jag va en inbiten alkoholist. Hon stapplade in i min stuga , lerig, täckt av sår och en blick så lik min. Tom själlös. Hon bodde med mig några dagar. Innan hon lämnade mig för vägarna så tog hon allt mitt vin och hällde ut det framför mig. När jag va beredd att strypa henne la hon bara min skalpell i min hand och höjde sitt ansikte.

     

    När jag träffade henne året efter pratade hon. Hon förklarade att hon hade velat få mig att döda henne.”

     

    Han skrattade högt.

     

    ” Jag hade missförstått henne helt! Jag hade trott att hon ville att jag skulle ta upp mitt läkar yrke igen.

     

    Det är ett stående skämt oss emellan. Båda våra liv blev räddade av ett missförstånd”

     

    Han kom fram med teet och hällde försiktigt det över hennes läppar.

     

    ” Familj säger du? Så du har anslutit sig till hennes karavan som hennes cholovika? Eller som hennes brat klanu?”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian lyssnade på vad mannen sa, och såg mot honom
    ” Hon har den förmågan verkligen, jag trodde att jag föralltid skulle bo i på gatorna i staden hon fann mig i, tills hon kom in i mitt liv ” sa han och det gick nästan att höra hur han kände för henne på hans röst.

    Han lyssnade vidare på allt mannen sa och förstod när det förmodligen var dom mötts. Tyst såg han på Nim
    ” jag tror jag vet när det var ” sa han och kramade Nims hand lite och bet samtidigt ihop käkarna då det ömmade i handen och knogarna.

    ” Jag är glad att ni missförstod henne ” sa han och såg på mannen medans han gav henne vätskan

    ” Ni får ursäkta.. jag vet inte vad dom orden betyder sir ” sa han och log svagt

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    ” mrrm precis. Det va precis efter hennes klan dött. Må demonerna dra ner de som gjorde det till de djupaste delarna av helvetet”

     

    Han sträckte på sig och hans leder knakade.

     

    Han sneglade på Cassian.

    ” Tro mig det är jag också. Jag hade självfallet inte dödat henne ändå. Jag har svurit en ed att rädda liv. Inte ta dem. ”

     

    Han skrattade.

     

    ” Det betyder make och klanbroder. ”

     

    Han log brett

     

    ” Men jag har redan mitt svar… Va försiktig dock. Den här lilla snö räven har en talang för att hamna i trubbel. Som du kan se”

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian såg emot honom och nickade när han beräftade att det var då Cassian trodde.

    Han log lite lätt när han sa vad orden betydde och nickade
    ” Mer det första än andra, som du säger du misstänker ” sa han och såg mot Nim och nickade med ett lätt leende
    ” Det stoppar mig inte, inget kan stoppa mig från att stanna hos henne, inte ens banditer ” sa han, sista ordet sa han med stor förakt i rösten och bet ihop käkarna.
    Bilden av det som hänt skulle han nog aldrig få ur huvudet igen

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Mannen suckade

    ” Banditer är en plåga. Men banditer skulle inte droga henne. Bara döda er båda för att ta vagnen… ”

     

    Han såg fundersam ut

     

    ” Vet hon om att du känner så starkt för henne? ”

     

    Han såg ner på Nim med en faderlig ömhet.

     

    ” Jag hade aldrig turen att få barn. Min fru kunde inte och sen dog hon i feber. Men … Nim år som en dotter. Jag ser henne en gång om året. Hon är som en vålnad, eller nej.. mer som våren. Kommer varje år och gör livet ljusare. Sen vandrar hon vidare för att komma igen nästa år.

     

    Jag ser fram emot att få följa hennes liv. Och genom hennes ditt antar jag”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian såg mot mannen lite
    ” Vi.. blev påhoppade av 3 stycken.. den ena tog henne efter att slagit henne medvetslös… och dom… ” Han tystnade och tog ett djupt andetag
    ” jag antog att dom var banditer men.. om dom ej sysslar med sånt så vet jag inte vad dom var ” sa han
    Han såg på Nim och svalde oroat. Var det dom? Eller hade nån mixtrat med deras vagn?

    Cassian såg mot honom, sen Nim igen
    ” Ja stor del av det vet hon, men jag vet inte hur mycket hon tror mig ” sa han

    Cassian såg emot mannen när han talade så ömt om Nim, han hörde att hon betydde mycket även för honom
    ” Det märks att hon betyder mycket även för er sir ” sa han
    ” Jag ör glad att alla inte föraktar henne ” sa han sen

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    ” antagligen slav handlare. Det har försvunnit människor från gårdarna… Nim är exotisk. Hon hade kostat en del… Och du är värdefull på slavmarknaden också pojk. Va försiktiga på er resa. Det finns slavhandlare grupper som är mycket större. ”

     

    Han gav ifrån sig ett torrt skratt.

     

    ” Hon tror nog inte på det ett dyft! Hon är intelligent men ändå så otroligt korkad”

     

    Han log varmt

     

    ” Det gör hon… Och det är bara i dessa trakter hennes folk är illa omtyckta. I norr och i öken länderna hogaktas hennes folk för deras smide och magi. Här är folk rädda”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian svalde hårt
    ” Dom pratade om att sälja oss, och… använda henne ” sa han lågt och såg på Nim medans han berättade.
    han nickade lite
    ” Jag kommer skydda henne, om jag så dör på kuppen ” sa han. På golvet lyfte snabbt Skymning på huvudet när han sa så och Cassian såg mot honom
    ” Hundarna kommer inte låta nåt ske heller om dom kan stoppa det ” sa han

    Han flinade sen lite och nickade medhållande

    Han såg emot mannen, sen Nim
    ” Anade att det var nåt sådant, vi fick inte komma direkt till dig med vagnen, utan parkera utanför byn ” sa han

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Han såg bitter ut och svalde hårt innan han sa.

     

    ” Lyckades de… ”

     

    Han vände sig mot en hylla med torkade bär.

     

    ” Om de valdförde sig på henne så måste hon ta de här för att vara säker på att hon inte … Att de inte .. ”

     

    Han såg mot Nim igen. Hans ansikte fyllt av lidande.

     

    ” Se till att inte dö pojk. Det är vad hon behöver mest av allt.”

     

    Han nickade

     

    ” Folket här är vidskepliga och det är inte bara har en vagn av nomaderna inte får komma in bland bebyggelsen”

     

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian skakade på huvudet
    ” Hon har sagt att han inte hann göra nåt, hon stack en kniv i honom före, hon låg i en pöl av hans blod när jag fann henne ” sa han
    Han såg mot det han kollade på
    ” Hon kommer vilja ha örterna i alla fall, om du kan avvara dom ” sa han

    han såg mot Nim när mannen vände sig mot dom och nickade
    ” Jag ska göra allt jag kan för att inte dö ifrån henne ” sa han och såg mot sin hand som började bli lite missfärgad efter smällen i väggen men bet ihop och såg mot Nim igen

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

     

     

    Mannen gav Cassian en blick innan han log.

    ” Bra att hon dödade honom. En mindre”

     

    Han gav Cassian en blick och höjde sitt ena ögonbryn.

    ” Åh… Så det ligger till så”

     

    Han tog hela burken och ställde den bredvid Cassian.

     

    ” Gör henne lycklig”

     

    Han såg på cassians hand

     

    ” Kom här pojk. Jag ska lägga om din hand”

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian nickade
    ” hade inte hon det så hade jag ” sa han kallt och menade det verkligen

    Han nickade sen lite igen och såg mot burken mannen gav honom
    ” Inga planer på nåt annat, jag älskar henne verkligen, sir ” sa han

    Han såg sen på sin hand och sen mannen med tacksam blick och  gick till honom så han fick ta hand om hans hand

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Mannen log varmt.

     

    ” Det syns pojk… Vad heter du?”

     

    Frågade han medans han la på en salva på blåmärken som formats på cassians hand.

    Han lindade sedan handen i linne och just när han va färdig hördes det obehagliga ljudet av någon som kastar upp allt sitt maginnehåll.

     

    ” God morgon sömn tuta. Du skrämde oss rejält”

     

    Han rynkade på näsan när ytterligare kräkningar hördes.

     

    ” Hinken är bredvid dig vad sägs som att använda den”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian såg på mannen

    ” Syns det så tydligt? Jag heter Cassian ” sa han

    Han lät mannen göra vad som behövdes på hans hand och hörde sen också ljuden från henne.
    Han såg mot Nim och gick sen till henne och tog upp hinken och höll fram åt henne

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    ” för alla utom henne kan jag tänka mig”

     

    Sa han med ett leende.

     

    Nim tog tacksamt emot hinken och tömde sitt mag innehåll med våldsam kraft när det lugnat ner sig darrade hon som en nyfödd kalv.

     

    ” Fan gav du mig gamling…”

     

    Muttrade hon

     

    Mannen skrattade

     

    ” Jag kan kalla det hämnd för vinet men jag hade ljugit. Du hade blivit drogad av mir- tinar.  Som du väl vet är det högst olämpligt att ha sådant i kroppen.”

     

    Hon blängde på mannen.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Cassian log svagt mot honom bara innan han la mer fokus på Nim och höll bort hennes hår när hon kräktes. Han släppte det sen när hon la sig ner igen. Han såg tyst mot henne med sorgsen och orolig blick medans hon och mannen pratade

Viewing 20 posts - 341 through 360 (of 386 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.