Post has published by Zollyx
Viewing 20 posts - 121 through 140 (of 386 total)
  • Rollspelare

Hans ord fick henne att se förvånad ut. Hon visste inte riktigt hur hon skulle svara honom så istället vände hon sin blick mot lägret med misstänksamt rosiga kinder.

Hon nickade fundersamt.

” Jag kan tänka mig att det är hårt att lämna en plats när man inte känt till något annat… Finns det något jag kan göra för att hjälpa dig?”

• Rollspelare

cassian la märke till reaktionen hans ord gjorde och kunde inte låta bli att le åt det. Han missade heller inte dom rosiga kinderna och ville egentligen bara dra henne in i en kram av nån anledning, men tvingade sig att låta bli.

Han nickade lite till det hon sa
    – Ja.. jag trodde aldrig jag skulle det, samtidigt som jag aldrig velat nåt annat” sa han först
    Hans blick såg mot henne stillsamt vid hennes fråga. Han funderade lite
    – Bara att du är här och ens vill ha mig med duger bra men.. en kram är aldrig fel” sa han till sin egen förvåning, speciellt som det sista i meningen inte alls var meningen att lämna hans läppar alls, utan stanna i hans tankar

• Rollspelare

Hon höll sin blick på lägret. Hon litade inte på att hennes kinder hade slutat brinna. Hon svarade lågt.

” Min mamma berättade att hon känt på samma sätt när hon anslöt sig till min fars karavan. Trots att det nästan va på samma sätt så va där små saker som var annorlunda. Små saker som skrämde henne med allt det nya i att vara i en annan karavan än den hon växt upp i.

Det är skrämmande att ändra sitt liv”

Hon visste själv hur skrämmande hon hade tyckt det va att vara en en vagns karavan. Hur hon inte kunnat sova på dagar då hon inte kunde höra sina föräldrars mjuka snarkningar eller vagnen bredvid där en mor sjöng sina små till sömns.

Hon rycktes ur sina funderingar och stirrade på honom en lång stund. Hennes kinder blev röda ännu en gång och hon sänkte sin blick mot marken innan hon nickade och tog ett steg mot honom.

Hon kunde minnas senaste gången hon fått en kram. Det hade varit på morgonen när hennes karavan blev förintad. Hennes far hade gett henne en av sina starka kramar. Han hade luktat Tobak och skog. Hennes mamma hade gett en kort där efter. Hennes doft hade varit örter och vildblommor.

Nim bet sig i underläppen för att lugna sig. Hon vågade inte titta på Cassian. Rädd för att göra bort sig. Det här va trots allt inte en släkting.

• Rollspelare

Cassian såg på henne lugnt och lyssnade till hennes berättelse om föräldrarna
    – ja, det är verkligen skrämmande.. men jag är glad för det samtidigt sa han

Cassian la märke till dom nu ännu rödare kinderna och kunde inte annat än le. Han trodde knappt sina ögon när hon kom närmare honom, han hade aldrig kunnat tro, att hon faktiskt tänkte krama honom. Han märkte av skymten av nån form av… osäkerhet? Han var inte helt säker i vad det var och tog ett steg och mötte henne halvvägs och la armarna om henne i en trygg kram.
    Han såg ner på henne lite, på hennes hår, och kramade om henne lite extra och la en hand mot hennes bakhuvud och höll henne tryggt tätt mot sig, det kändes lite som att hon kanske behövde detta mer än han själv.

• Rollspelare

Hon va först stel, ovan. Men snart slappnade hon av. En varm hand lades mot hennes bakhuvud och hon lutade sig mot honom. La sin kind mot hans bröstkorg och gav ifrån sig en suck. Hon hade saknat detta. Värmen från en annan människa. Hon insåg inte hur ensam hon faktiskt hade varit under dessa år. Inte förrän nu. Hon hade rört vid andra människor. Men inte alls på detta viset. Det hade varit opersonligt. Av misstag.

Hon vågade sig på att lägga sina armar om hans midja. Hon slöt sina ögon och andades in hans doft.

Hon kunde knappt tro det. Hon skulle inte behöva vara ensam längre!

• Rollspelare

Cassian kände hur hon slappnade av och lutade sig mer mot honom. Han log för sig själv och höll henne sådär, stilla och tryggt.
    Mjukt smekte han tummen lite mot hennes hår utan att själv tänka på det, och vilade sin haka emot sidan av hennes hår  när han kände hur hon la armarna om hans midja. Han kunde inte annat än le och känna en trygghet av hennes närhet. Han var inte ensam mer, inte heller hon. Och samtidigt blev han allt mer säker, på att hon var nån han behövde i sitt liv, oavsett hur det skulle bli, så tänkte han inte överge henne i första taget.

• Rollspelare

Hon ryckte till och steg ur hans omfamning med en djup rodnad.

” Förlåt. Jag vet inte vad som for i mig. Det va verkligen inte p-p-passande… ”

Stammade hon fram nervöst och vågade inte titta på honom. Hade hennes mor sett det där så hade hon helt klart blivit uppläxad för sin brist på kontroll.

” J- jag borde göra klart förberedelserna för att ge oss av.”

Det mesta va redan färdigt men hon var i desperat behov av att gömma sig. Så utan att säga mer rusade hon in i vagnen.

• Rollspelare

Cassian såg förvånat på henne och släppte henne. hade han gjort nåt fel?
    – Du gjorde inget fel Nim ” sa han försiktigt

Han tänkte just ta ett steg nära, när hon plötsligt sprang iväg och han stod där och stirrade efter henne.
    – Nim? sa han och såg på vagnen
    Han såg på Skymning som såg lika förvånad ut han och som la huvudet på sne och såg efter henne, sen upp på Cassian.
    Cassian.
    – Kom gubben sa han och gick för att se om det var nåt ute som behövde fixas, han visste inte om han gjort fel eller om det blev för mycket för henne, eller om det var nåt annat. Men kände att han mot sin vilja fick tvinga sig att lämna henne ifred lite.
    Han lyckades fånga fatt i hönan, och ställde sig utanför vagnen
    – Var vill du ha hönan? frågade han utan att gå in, ifall hon inte ville det, samtidigt som hönan skrek i protest i famnen på honom

• Rollspelare

” i buren. Skåpet till höger på utsidan”

Svarade hon inne ifrån. Hon lät lite skakad men verkade inte allt för medtagen.  Ljudet av något som slog mot golvet och en låg svordom kunde höras inifrån innan hon öppnade dörren. Hon hade tydligen förberett en sovplats för honom i den bakre delen av vagnen där ett draperi delade av till ett mindre rum. Hennes gamla barnrum. Hon tittade nu skeptiskt på Cassian sen tillbaka mot sovalkoven och suckade

” Du är nog för lång… Du får ta min säng så sover jag i alkoven.”

• Rollspelare

Cassian nickade och satte hönan där och såg till så det var ordentligt stängt. Han funderade hela tiden på det som just hänt när han hörde nåt slå i golvet och gick mot dörren för att se så hon var okej och krockade nästan in i henne när hon kom ut och tog snabbt ett litet steg bakåt
    – Jag kan sova varsomhelst, jag är inte så kräsen ” sa han med blicken fäst på henne
    – Men om du insisterar.. så sover jag där du vill ha mig” sa han med blicken ännu på henne

• Rollspelare

Hon kunde inte annat än stirra på honom. Där hon ville ha honom …

” S… så om jag sa att du ska sova bredvid mig så hade du gjort det?”

Hon rodnade och harklade sig.

” Jag menar …”

Hon harklade sig igen och försökte sig på att skratta bort vad hon sagt. Men det lät underligt till och med i hennes öron.

” Jag menar sängen är stor nog för dig. Jag är tillräckligt liten för att få plats i min gamla barnsäng. Det är inget besvär för mig. ”

Hon vågade sig på att titta upp på honom och skulle just säga något men tappade talförmågan och sänkte blicken nervöst igen.

• Rollspelare

Cassian såg hennes chockade ansikte och nickade
    – ja… det hade jag gjort ” sa han och kliade sig lite osäkert bak i nacken, visste inte om det var ett svar hon ville ha.

Hans blick såg på henne, betraktade henne, och han kunde inte annat än le åt hur hon orsakade situationen, och han kunde inte stoppa sig från att tycka hon var otroligt söt samtidigt. Han log mot henne, hans det där varma leendet.
    – Det är ingenfara Nim, om du vill att jag sover där, så sover jag där” sa han och mötte hennes blick lite när hon kollade upp.

Han funderade lite innan han mot bättre vetande, samt för att han ville se reaktionen, sa:
    – Och skulle du känna dig ensam, eller det är nånting, vad som helst, så får du komma och sova bredvid mig” sa han med blicken fäst på henne

• Rollspelare

Hon såg förvånat på honom och rodnade än mer.

Hon slappnade av lite när han räddade henne ur situationen hon Trasslat in sig själv i.

Hon tittade upp på honom när han talade och blev genast stel igen. Rodnaden blev än mer intensiv. Fortsatte det i denna takten så skulle hon kunna laga mat utan att tända en lägereld!

Hon gapade för att säga något. Stängde munnen bara för att gapa igen. Hon kunde inte få fram ett enda ljud.

Efter en stund av att se ut som en fisk på land. Mumlade hon något om att bädda för sig själv i alkoven och stängde dörren i ansiktet på Cassian.

• Rollspelare

Cassian såg på henne och kunde inte annat än små le åt det hela.
    Han såg hur hennes kinder blev allt mer röda, och såg lugnt på henne i väntan på att hon skulle säga nånting.
    Inget kom ifrån henne och han funderade på om han kanske gick liite för långt, även om han hade menat varje ord.
    Han öppnade munnen och tänkte just ta ett steg fram till henne, men hann inte utan möttes av dörren i ansiktet istället. Han små skrattade och skakade lite på huvudet och gjorde klart alla förberedelser han gissade på behövdes utanför så gott han kunde innan han ställde sig med ryggen lutad emot vagnen och såg mot himlen och lät morgon solen som kom fram allt mer, värma honom medans han väntade på att Nim skulle våga ut igen
    – Du är för söt vet du det, Nim? ropade han ur sig

• Rollspelare

Väl inne i vagnen hörde hon hur Cassian skrattade åt henne. Hon la sina händer mot sina febriga kinder och skakade på huvudet som om det skulle hjälpa henne att lugna sig. Nej det bästa sättet att bli lugn va att arbeta! Så det va precis vad hon gjorde. Hon bäddade sängarna och la allt löst i lådor under sängarna. Hon visste av erfarenhet att saker gärna slogs itu om hon reste utan att ha allt löst i säkert förvar.

När hon va klar satte hon sig tungt på sängen och skakade på huvudet igen. Cassian va farlig för henne. Eller iallafall för hennes blodtryck. Hon undrade oroligt om rodnaden kunde bli permanent om den stannade för länge.

Just när hon lugnat sig något och kinderna inte kändes glödheta längre så hörde hon cassians ord som han ropade och svor högt när hon kände blodet rusa upp till kinderna igen.

” J-j-jag hoppas att skymning biter dig!”

Stammade hon fram innan hon tog sin tillflykt in i alkoven.

• Rollspelare

Cassian kunde höra henne svagt där inne och små log. Hans plan var inte att hon skulle reagera sådär, men nu var det så och det var rätt gulligt. Han såg mot Skymning som låg framför hans fötter och såg på honom när hans namn sades av henne, men han la ner huvudet lika fort igen och vilade. Cassian lät henne vara lite till, innan han rätade på sig och gick och öppnade dörren
    – Ska du gömma dig hela dagen? frågade han där han stod i dörröppningen med sina saker som han haft utanför. Han såg mot alkoven och gick dit
    – Förlåt om jag är hemsk mot dig sa han försiktigt, lite skamsen var han trots allt

• Rollspelare

Hon satt på sängen i den lilla alkoven och hängde upp några underliga talismaner.

” Jag gömmer mig inte”

Sa hon en smula förnärmat.

Det va precis vad hon gjorde men det behövde han inte veta!

Hon reste sig och pekade på den stora sängen.

” Där sover du i natt. Och jag här”

Sa hon och försökte titta överallt annars än honom.

Hon gav ifrån sig en suck.

Det här va löjligt! Han retades bara med henne! Hon visste allt för väl att hon inte va söt. Och han hade retats med henne för att hon va lätt att retas med. Hon skulle minsann visa honom! Så snart hon vågade titta på honom igen vill säga. Men då, ja då skulle han allt ångra sig!

Hon klistrade på ett leende och tittade äntligen på honom.

” Om du packar upp så spänner jag för hästarna. Om vagnen rör sig så oroa dig inte det är bara resan som startat. ”

Hon pekade på ett par fönsterluckor över alkoven.

” Om du vill göra mig sällskap så klättra bara ut där. ”

Med de orden försökte hon att gå förbi honom i det trånga utrymmet mot dörren.

• Rollspelare

Cassian små log. Nog visste han att hon faktiskt gömde sig allt. Men det lät han henne inte veta, utan spelade med
    – Okej om du säger det så ” sa han och kollade runt i vagnen lite
    När hon kom och pekade ut sovplatserna nickade han lite och kollade på den stora sängen och sneglade mot henne men sa ingenting, utan lyssnade istället på henne under tystnad och nickade bara sålänge han inte behövde prata.

Han nickade lite om att packa upp
    – okej sa han lite fundersamt, utan en tanke på att hon kanske hade nån hemsk plan i åtanke mot honom
    Han såg emot fönstret, ja, där borde han kunna ta sig ut trodde han och såg på henne. Lite retsamt så flyttade han sig först inte, men ställde sig åt sidan så gott han kunde så hon kunde komma förbi, och när hon passerade passade han på att snabbt och medvetet röra vid hennes hand innan han började packa upp sina saker

• Rollspelare

Hon blängde på honom då han inte flyttade sig först men ilskan rann av henne då han rörde vid hennes hand. Hon hoppades att han inte han se hur hon rodnade innan hon hoppade ut ur vagnen och stängde dörren efter sig. Och låste den.

Efter en stund började vagnen att röra sig som hon varnat om. Geten gav ifrån sig ett ljud i protest av att behöva gå efter vagnen men hundarnas skall överröstade det snart.

En av luckorna öppnades i alkoven och Nims midja och bakdel syntes i öppningen.

” Du packar upp långsammare än min fars farmor! ”

Sa hon retsamt.

• Rollspelare

Cassian missade den reaktionen, och fokuserade på att packa upp så han märkte heller inte av att låsen klickade.
    Han märkte kort efter hur vagnen började röra sig. Han greppade snabbt tag i väggarna då han vinglade till av rörelserna och försökte ta sig till dörren av ren automatik och kände att den var låst. Låst!? Han ryckte i den lite
    – Nim!!! ropade han högt och såg emot luckorna och såg henne där utanför
    Han försökte ta sig till där hon sagt han kunde ta sig ut, men det var allt annat än lätt.
    Han kved till lite och muttrade då han med en duns tappade balansen och ramlade på sängen
    – Jag trodde inte du menade allvar! sa han
    Efter krångel osv, så tog han sig till sist till luckorna och försökte ta sig ut till henne

Viewing 20 posts - 121 through 140 (of 386 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.