Post has published by Zollyx
Viewing 20 posts - 161 through 180 (of 386 total)
  • Rollspelare

Hon reste sig upp med haren hängande i hennes ena hand.

” Jag är hungrig så vi kan alltid äta och jaga mer senare om vi har lust till det. ”

Hon hängde haren vid sitt bälte och började gå en bit innan hon satte upp en snara.

” Vi kan göra gryta på den ena haren och torka köttet på den andra. Om vi lyckas fälla en hjort så behöver vi inte jaga på ett bra tag. Här Vi tur så har vi fångat några fasaner och fler harar i snarorna i morgon. ”

Hon log och började gå igen.

• Rollspelare

Cassian nickade medhållande och hörde hur magen kurrade lite
    ” Låter som bra ide, jag är vrålhungrig ” sa han och log mot henne
    Han började gå och när hon sa förslagen om mat, så kurrade magen mer
    ” Jag kan ordna köttet på torkning när vi kommer tillbaka så gör du grytan om du vill ” sa han och såg mot henne
    Han funderade även på nästa jakt, en hjort som hon sa skulle ge dom bra med mat och skinnet kunde dom sälja eller ta till vara på själva och fler harar var inte fel heller. Han gick lugnt snett bakom henne tillbaka och hade haren hängandes i bältet också

• Rollspelare

Hon nickade medhåll. Hon va förvånad över hur bra de redan fördelade sysslorna. Hon hade väntat sig att göra det mesta. Åtminstone i början men Cassian hade ivrigt hjälpt henne.

Hon nynnade på en nomad sång medans de gick och när de väl va tillbaka i lägret så påbörjade hon maten.

Medans hon arbetade sneglade hon mot Cassian för att studera honom i smyg.

• Rollspelare

Cassian hade inget emot att hjälpa till, tvärtom så såg han det som en skyldighet och protesterade inte om saken alls.

Han lyssnade på den nynnande melodin och log dåochdå medans dom gick, han gillade att höra på hennes melodier

Han märkte inte av hennes blickar, men skulle inte ha nåt emot det heller om han visste om det

• Rollspelare

Snart spred sig en doft av harstuvning i gläntan. Och Nim dukade fram ost, bröd och frukt.

Hon satt sedan och väntade på att Cassian skulle bli klar medans hon tuggade på ett äpple. Hon studerade honom fortfarande med ett leende på sina läppar.

• Rollspelare

Cassian körde igång med det torkade köttet direkt dom kom tillbaka. Han log när doften av grytan spreds i gläntan och han såg emot henne med ett lätt leende. Han fortsatte sen fixa klart och kände hennes blick och såg mot henne där hon åt ett äppple.
    Han log, det var svårt att inte göra det när han såg henne
    ” Jag är strax klar ” sa han leendes

• Rollspelare

Hon gav ifrån sig ett varg grin.

” Det är bäst för dig. Annars kanske jag äter upp all mat”

Hon tog en stor tugga av äpplet och fortsatte studera honom medans han arbetade.

Hundarna hade lagt sig runt henne. Nöjda av sin mat bestående av inmat från haren hon tillagat.

• Rollspelare

Cassian skrattade lite lätt
    ” jaså det påstår du ” sa han bara lugnt och var snart klar och tvättade av händerna innan han kom till henne med ett lätt leende.
    Han såg emot hundarna som verkade otroligt nöjda innan blicken föll på henne
    ” Jag saltade pälsarna när jag ändå höll på, så kan vi kanske sälja dom sen eller om du vill ha dom till nåt annat ” sa han med lugn blick innan han slog sig ner och kände den härliga mat doften och kände hur magen kurrade ljudligt

• Rollspelare

Hon gav honom ett tacksamt leende medans hon slevade upp en god portion åt honom.

” tack. Det uppskattas. ”

Svarade hon enkelt och skar upp bröd och ost.

” Så nu har du fått prova på livet som en nomad. Vad tycker du?”

• Rollspelare

Cassian såg på henne och log varmt
    ” Ingenfara ” sa han stillsamt

han började lugnt äta av grytan innan han tog en bit bröd samt ost och log lätt. Grytan var lika god som förra gången och brödet likaså. Han såg mot henne stilla när hon ställde frågan

” Änsålänge trivs jag, sålänge jag inte låses in nånstans och kastas runt varje dag” sa han retsamt

• Rollspelare

Hon skrattade åt hans senaste kommentar och tappade nästan sleven. Hon lyckades rädda den och la den i kärlet.

” Klaga inte! Du förtjänade det! ”

Sa hon med skratt i rösten.

” Dessutom är det så det görs. Du va inte inlåst. Jag va bara tvungen att låsa dörren så att den inte öppnas när vi är på vägen. Så det va nytta och nöje. Iallafall från min sida”

Sa hon med ett busigt leende.

• Rollspelare

Cassian flinade lite bara och små skrattade åt reaktionen hon kom med på hans retsamma kommentar
    “Möjligt att jag gjorde det kanske ” sa han och tog en bit bröd och ost och doppade i vätskan i grytan och åt på

Han små flinade igen när hon sa det andra och såg mot henne innan han fortsatte äta.
    Han kollade sen runt lite innan blicken föll på henne igen. Det var svårt att låta bli att kolla på henne ibland, han kanske borde låta bli, men det var svårt. Han såg snart ner i grytan och fortsatte äta med god aptit och kände att nån kollade på honom, han kikade åt sidan och såg Skymning ligga platt på mage och se väldigt skamsen ut en bit bort, med huvudet vilande mot framtassarna och blicken fäst på honom och hans mat. Han kunde inte annat än le åt det hela

• Rollspelare

Hon åt med god aptit och märkte inte av hans blickar.

Hennes läppar hade formats till ett leende när hon tuggade.

Hon sneglade mot vagnen och gav ifrån sig en lätt suck innan hon skyndade sig att äta.

Hon ignorerade skymnings blickar då hon antog att han tiggde.

• Rollspelare

Cassian kollade på sin mat och fortsatte äta. Han anade vad det var hunden ville, iallafall en av sakerna men han antog att det inte var okej, så han lät bli att ge honom något.

Han kollade mot Nim lite med frågande blick, det verkade vara nåt då han såg hur hon åt snabbare
    ” Är nåt fel? ” frågade han

• Rollspelare

Hon tittade upp på honom och skakade på huvudet.

” Nej .. bara .. eller… ”

Hon sneglade mot vagnen igen och suckade.

” Jag har sovit ensam i den vagnen i över två år… Jag vet att det är löjligt men… Jag är nervös… Tänk så snarkar jag”

• Rollspelare

Cassian såg på henne med en mjukare blick
    ” Du behöver inte vara orolig Nim ” sa han stilla
    ” Jag är delvis uppväxt på gatan, jag har hört det mesta ” sa han med samma lugna varma röst och ett lätt leende

Han funderade sen lite
    ” Om du inte vill att jag sover i vagnen så får du säga till ” sa han

• Rollspelare

Hon sneglade på honom och log svagt.

” Det mesta? ”

Hon undrade hur han skulle reagera när hennes amuletter gjorde det de skulle.

Hon skakade våldsamt på huvudet

” Nej du sover i vagnen! Det skulle inte vara rätt av mig att begära en sådan sak.”

• Rollspelare

Cassian nickade lite. Ja, det mesta hade han nog hört vid det här laget
    ” Ja, alltifrån fyllon påväg från värdshuset, till älskande par typ ” sa han
    Han slevade in en sked till med gryta i munnen och såg på henne och nickade
    ” Okej, jag sover i vagnen med dig då ” sa han
    ” Men det är ingenfara om det är jobbigt, säg till bara isåfall, eller kom till mig ” sa han sen

• Rollspelare

Hon rynkade på näsan när han nämnde fyllon. Men rodnade djupt när han nämnde älskande par.

Hon tittade ner i sin stuvning och rörde om i den med skeden.

” Jag är mer orolig för att det ska vara jobbigt för dig… ”

Hon tog en tugga och skakade sedan på huvudet.

” Om jag stör din sömn så får du säga till. ”

Hon tänkte då rakt inte låta honom sova ute på bara marken på grund av henne. Hellre att hon sov bland djuren då.

• Rollspelare

Cassian åt lite och såg lugnt på henne. Han log lätt åt hennes rodnade
    ” Orolig för mig? ” sa han frågande och såg på henne

Han kunde inte annat än le åt att hon brydde sig så mycket, eller att känna att han tyckte om at thon brydde sig.
    Han såg ner i elden lite innan blicken lugnt hamnade på henne
    ” Du kan omöjligt störa mig såpass illa ” sa han

Viewing 20 posts - 161 through 180 (of 386 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.