Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 181 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    En kort sekund korsade tanken att Camthalion skulle vända om och röra sig någon annanstans. Vart nu det kunde vara? Han visste inte riktigt om han hörde hemma här längre. Sedan ruskade han av sig dessa tankar för att glida efter Zifri. Ögonen var stora när de landade på varelsen som var där. Det var svårt att riktigt greppad vad det var han såg på.

    Däremot var han klok nog att stänga sin mun och sänka sitt huvud och blick ner mot marken. I en artig hälsning för att ge denne ett svagt leende och sedan sträckte han på ryggen igen.

    “Mitt namn är Camthalion, vem är ni?” frågade han och kastade en blick mot Zifri för att se om hon var där i ett stycke eller om vägen ner hade skadat henne. Vad är ni?! Frågan ekade i hans huvud, även om han så klart inte var dum nog att ställa den högt.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri såg mellan dem, nyfiken på hur de skulle komma överens, lite som om två av hennes vänner skulle mötas. Hon hade för ett ögonblick helt glömt sin skada, men när fokusen från varelsen var på Camthalion gjorde sig skadan påmind. Hon insåg att hon hade get benet mer vikt än hon borde och skiftade sig lite för att avlasta det.

    “Jag är många, men idag kan du kalla mig Ashi, hon är mitt senaste själv och jag tackar henne med hennes namn.” Varelsen rundade honom, en hand strykande längst kroppen hans medan dennes ögon vandrade över hela hans kropp. Camthalion kunde känna vart på honom blicken var vid varje tillfälle och det fanns ingenstans på kroppen som den inte lät blicken vandra. Ashi tog tag i svansen hans och lät den slutna handen färdas från svansens bas till dess spets och höll kalufsen i sin hand.

    “Men vad där du? Inte längre helt en alv och knappt en dryad, troll eller satyr. Har du fastnat mellan skepnader?” Hon förde andra handen upp längst ryggen hans och samtidigt som hon fortfarande höll i hans svans klev hon framför honom igen, hennes ögon vandrande över hela hans framsida.

    “Du oroar dig för Zifri, det behöver du inte göra. Vi hjälper henne snart så som hon har hjälpt oss, hon kommer bli hel igen. Din fråga om vad jag är däremot, till den har jag inget svar. Ert språk har inget ord för mig. Jag vill säga att jag är, men det vore att ljuga.” Hand förflyttade sig från ryggen till hans bröstkorg medan Ashi böjde sig ner för att vara ansikte mot ansikte med honom, fast blicken kändes som att den i stunden fixerade sig på hans mest privata kroppsdel.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Så klart den kunde läsa tankar! Bara det fick en rysning att röra sig längst hans ryggrad och han kände hur den såg på hela honom. Även de delar som han egentligen ville dölja. Eller? Faktum var att han inte hade varit särskild brydd om de längre, inte förrän han kände att det var där blicken låg.

    Han harklade sig lite lätt, något obekväm med frågorna. För vad visste han själv? Han kliade sig lite bakom sitt öra som ryckte till lite då och då.

    “Angenämt, Ashi.” sa han och böjde ner sitt huvud, i respekt och artighet för att sedan se mot Zifri kort igen. Vad var han egentligen?

    “Vad jag är? Jag vet nog lika lite som du! Det är Zifris skapelse, inte min. Kanske en blandning av de djuren hon drog energi av?” föreslog han senare för att rycka på axlarna.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Han var skadad och jag visste inte vad jag skulle göra, så … jag gjorde honom som han är. Oavsiktligt.” Zifri rodnade lite men log åt dem båda. Det var ändå en häftig sak hon hade gjort, även om den hade förändrat Camthalion ytterligare och skapat förvirring. Varelsen nickade och tog sedan avstånd från honom, släppte svansen och vandrade över till Zifri.

    “Du är för svag i din magi för att förvandla någon, Zifri. Du har bara gjort honom mottaglig till förändringar, allt som krävs för att överleva. Hans kropp och världen omkring honom gör resten.” Ashi klev fram till Zifri och tog tag i pilen, som hon sedan hastigt och kraftigt bara ryckte rakt ut ur henne. Zifri skrek till och föll omkull till marken, och höll handen om såret som omedelbart började blöda kraftigt. När blodet rörde lyans märkliga mark sken hela den ytan upp, både hela underlaget och väggen längst bort som bestod av samma material och färgades i ett kraftigt vitt ljus istället.

    När skenet dog ut och lyan återgick till normalt ljustillstånd märkte Zifri att hennes skada inte längre fanns där, utan att hennes ben nu var helt läkt. Hon reste sig hastigt upp och skrattade till, för att beröra ytan där det hade varit en pil för inte länge sedan nu. Allt var borta, inte ens ett ärr fanns kvar. Medan Zifri ställde sig och hoppade upp och ner för att prova på sitt ben vände sig Ashi till Camthalion och började gå mot honom.

    “Det är upp till dig Camthalion vad du nu är. Om ni inte stänger kanalerna kommer du fortsätta förändras. Du kan bli mer av vad du nu är, vilket inte är mindre dig än du varit tidigare, men mer av annat. Om du vill se dig som en blandning av djur så är det din rätt. Du är någonting nytt och identiteten är din egen. Spendera lite tid bland ditt folk och du kommer sannolikt bli som dem igen, då det är vad som krävs för att överleva i ett samhälle. Stänger ni inte kanalerna kommer du sannolikt aldrig sluta förändras, alltid för att bäst överleva i varje given situation. Du är utveckling, Camthalion. Gör vad du vill med det.” Ashi stannade upp framför honom och böjde sig ner för att nu faktiskt stirra honom i ögonen.

    “Jag kan ha fel såklart. Men ord styr inte vad du är, det har de aldrig gjort.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Zifris skrik fick honom att börja röra sig mot henne, men stannade sedan till när såret läkte och hon verkade inte vara skadad mer. Han drog lättat efter andan för att sedan känna sig som om han stod på en pedestal på sättet som han blev betraktad. Han svalde lätt efter hennes ord. Utveckling? 

    Allt förvirrade honom. Vad var det ens hon talade om? Fortsätta förändras? Det fanns förstås en liten lockelse att kunna anpassas i vad som skedde men samtidigt. Om han ständigt förändrades… vad var då han?

    “Stänger kanalerna?” frågade han förvirrat och kliade sig lite bakom örat och skakade nätt på huvudet.

    “Jag förstår inte vad ni talar om!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Magi färdas genom er, den kommer inte från er. Vissa föds med den kanalen öppen, andra öppnar den. Du har fått den öppnad åt dig, men den färdas genom hela din kropp och inte koncentrerat som den gör från Zifri. Eftersom du inte har full kontroll över varje liten del av din kropp, tar den beslut åt dig, och naturen omkring dig är starkare än vad du är.” Ashi placerade sina händer på hans axlar. En värme sköljde över honom och en känsla besökte honom som om Ashi tittade inuti honom, inte bara på utsidan av hans kropp.

    “Du kanske förändras, du kanske utvecklas, det är väldigt osäkert. Du är någonting nytt och det säger en del, då jag inte har mycket nytt kvar att uppleva. Jag kan ha helt fel med vad jag säger, men dina kanaler är helt öppna. Din kropp är inte stängd från förändring. Ni bör åtminstone begränsa kanalerna, för du lär bli ett populärt kärl för andar och andra väsen.” Ashi släppte axlarna och värmen avtog, men istället förde Ashi händerna neråt, lät dem vandra över hans kropp.

    “Tro på det. Även jag frestas att lämna Ashi för dig.” Ett leende formades och en doft av nyfikenhet besökte Camthalion när händerna vandrade över honom utan skam, utforskande hans krop. Zifri skyndade sig fram dit och satt sina händer om Camthalion och skrattade lätt.

    “Men det kommer du såklart inte göra?” Svarade hon lite nervöst, ett påtvingat leende dekorerade hennes ansikte.

    “Nej såklart, det finns fördelar med Ashi.” Varelsen höll ett leende och stirrade på dem båda. “Era druider kan stänga vissa eller andra kanaler om de önskar. Hjälp går nog att hitta där, om ni önskar.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett lika nervöst leende dekorerade Camthalions ansikte. För det kändes märkligt att någon var så intim… på ett sätt han aldrig känt förut. Som om han var en bok, värd att studera. Han hade lust att bara vända sig om och slå till varelsen med sin svans. Men självfallet gjorde han inte så men han harklade sig lite lätt.

    “Tack för er information, varning men framför allt att ni hjälpte kära Zifri” sa han och böjde huvudet lätt som en respektfylld gest och innan han riktigt tänkt vad han sa fortsatte han.

    “Om det är något jag kan göra för er, tvivla inte på att jag försöker så mycket som jag kan!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Ashi kom nära in på Camthalion och medans händerna rörde honom över hans höfter pressade den sin panna mot hans och gjorde en kraftig, lång indragning av luft genom sin näsa, som för att dra in hans doft länge så att det fyllde hennes lungor. Hon gapade sedan, hennes mun inte långt från hans, och till lätet av vad som kunde vara en kvävning började någonting komma ut från halsen på Ashi och lämnade Ashi genom munnen. Ashi sträckte en hand efter en av Camthalions och höll upp den vid munnen, för att där låta honom ta tag i det som kom ut därifrån.

    Det var hårt och runt, och när hon hjälte Camthalion dra ut det visade det sig vara en lång, rak kniv, lika måssgrön som Ashi själv var, men med ett blad tydligt i metall.

    “Att försvara kära Zifri och älskade skogen med, och att försvara mig med om jag kräver det.” Ashi höll sig nära, kroppen nu pressad mot Camthalion, händerna igen vandrande aningen olämpligt över honom, det var tydligt att någonting med honom fascinerade Ashi.

    Zifri såg på med nyfikenhet, men fann hela situationen med kniven bara obehaglig. Hur kunde den ens få plats i halsen? Och hur var den inte slemmig eller ens våt? Hade Ashi inget saliv eller släm?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vad han hade förväntat sig efter att de orden lämnade hans mun, visste han inte. Men speciellt inte detta. Med en skakande hand, tog han till slut tag i kniven för att hastigt granska den. Det var vackert. Det var något som inte riktigt gick att förneka. Han svalde lite nervöst men nickade bestämt. Att försvara Zifri var självklart, likadant som skogen. Vad skulle en till på den listan göra? 

    Beröringarna fick honom att rysa så att huden knottrade sig. Lite omedvetet tryckte han sin kropp mot Ashis och svansen hade letat sig upp över hennes ena ben som den slingrat sig runt det. Han andades djupt, kanske för att försöka att förhindra sig att han inte skulle få panik.

    “Självfallet… Ashi” sa han, orden nästan bara föll ur hans mun, knappt hörbart för att sedan höja blicken och möta hennes blåa ögon med sina för att lägga huvudet på snedden och betrakta den märkliga varelsen framför honom. Hans öron ryckte till då och då och lite fascinerat och kanske nyfiket sträckte han fram sin ena hand för att röra vid hennes öron som var så lika dem som han själv hade.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri skrattade till åt deras interaktion och såg nyfiket mellan dem, och klev faktiskt bakåt för att inte störa vad än det var som nu pågick. Det var på tok för intressant för att råka störa och avbryta, samtidigt som hon inte visste hur Ashi skulle reagera om det avbröts.

    När Camthalions fokus bröts från kniven försvann den på ett ögonblick, men någonstans i hans medvetenhet visste han att om han så önskade så skulle den dyka upp i hans hand igen. Medan hans kropp berörde Ashis och svansen var lindad runt benet log varelsen diskret.

    Öronen ryckte när han tog i dem, samma som om han hade rört i vilken annan varelse som helst, en tydlig känslighet till öronen. De var mjuka och varma, lena till beröringen. Den höjde upp en hand och placerade den mot hans mun, för att försiktigt öppna den.

    Ashi tog ett djup andetag innan Ashi blåste in i munnen på Camthalion och en värme sköjde över honom. I nästa stund kunde han känna en tacksamhet från varelsen och märkligt nog kunde  han också känna sin egen beröring mot öronen, som om de två delade på nerverna i öronen, faktum var att han kunde känna all beröring Ashi kände, inte bara öronen. Känslan varade tills han så småningom bytt ut all luft som blåsts in i honom genom sina andningar.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Värmen som fyllde honom fick honom att ge ifrån sig en nöjd suck. Som om alla bekymmer försvann för en kort sekund och alla intryck som han tog in på grund av det som varelsen hade gjort med honom. Det hela fick honom att rysa till igen för att storögt se på den.

    Vad var det där? Det som kändes som allting och ingenting… samtidigt. En känsla eller upplevelse som han inte hade känt förut och det gjorde honom ännu mer nyfiken på vad denna uråldriga varelse egentligen var.

    Fortfarande lite disträ och halvt omedveten hade han sin kropp tryckt mot dennes för att låta sina händer lite utforskande stryka över kroppen och smekte sedan dess kind. Nästan milt. Det var nästan som om detta var en dröm. Åtminstone kändes det inte som verklighet och nästan lite hänförd över allt som skedde lät han blick vandra mot Zifri. Ögonen var nästan som en spegelbild av Ashis klarblåa, utan pupill för ett tag.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri hade ingen anledning att tro ont om Ashi och samtidigt kände hon genuint att hon inte höll någon slags ägo över Camthalion, så spektaklet framför henne fyllde en slags nyfikenhet hellre än någonting annat. Camthalions ögon för ögonblicket borde ha oroat henne, men hon kände sig lugn. Det enda svåra var att veta vad hon skulle göra av sig själv. Tittade hon på, vände hon sig bort, satt hon sig ner och tog det lugnt, gick hon fram till den? Just nu stod hon bara och såg på.

    Ashis kropp var mjuk till beröringen, men endast ytligt. Mossan, löven och grenarna utgjorde ett yttre skikt, ett slags lager med kläder. Under dem, skulle Camthalion våga sig på det, var en hud lika silkeslen som kinden han nu berörde. Igen öppnade Ashi munnen på Camthalion och blåste in, och igen kunde han känna sin egen beröring på Ashi.

    Nu utöver alla behagliga känslor Ashi delade med honom kom nu däremot också en inbjudande känsla, en uppmuntrande känsla. Ashis hand lännade ansiktet och ena handen började stryka honom över svansens bas, medan den andra handen började utforska hans öra istället.

    Under hela tiden hade Ashi sina ögon öppna, och Camthalion kunde känna hela sig själv iakttagen, beundrad, utforskad.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Värmen fyllde honom igen och han gav ifrån sig nästan en längtansfull suck. Utan att helt vara medveten om det, var det som om han nästan började spinna under hennes beröringar och uppmuntringar. Som om han såg allt klart, samtidigt som om allt var suddigt. Speciellt hans sinne.

    När Ashi smekte honom över svansens bas andades han hastigt ut, som om han inte riktigt hade förstått hur känslig han var där och greppet om hennes ena ben hårdnade lite och han lät sin kropp tryckas allt närmare henne för att försiktigt och lite lockad över hennes närhet låta sin svans röra sig uppåt över benet igen.

    Försiktigt nästan ömt lät han sina händer komma under lagret av mossa, bark och natur för att känna den silkeslena hy. Lite girigt nästan, som om han ville ha mer tippade han upp sig på tårna för att kunna nå läpparna och ge en kyss som speglade lusten som fanns där hos honom. Lite djuriskt lät han sina vassa tänder, nästan retsamt stryka sig över varelsens underläpp i ett nafsandes samtidigt som hans öron ryckte till av beröringen.

    “Åh…” suckade Camthalion och kråmade sig lite där han var, nästan under hennes grepp.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Ashi släppte hans öra och tog tag i håret hans efter att han nafsade till på dens underläpp. Greppet var respektfullt men fast och Ashi lutade hans huvud bakåt för att skapa en bättre vinkel och böjde sig sedan ner över honom för att möta hans läppar med sin egna kyss.

    Istället för en traditionell kyss däremot höll den sina läppar mot hans och helt enkelt höll dem där, medans Ashi andades in och ut, tog del av hans andetag och gav honom sitt, och med varje utandning in i hans mun fyllde Ashi honom med värme och de delade njutningarnas sensation.

    Ashis fria hand färdades längst hans rygg upp och ner, och han kunde känna hur uppspelt varelsen blev av närhet, då doften av ensamhet fortfarande var utmärkande i dess närhet. Den lade handen över Camthalions bak just under svansens bas och lyfte upp honom medans den höll honom pressad mot sig. Ashi rörde sig upp mot väggen och pressade upp honom mellan väggen och den.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Allt kändes förvirrande… men så varmt och nästan berusande. Han andades djupt och drog in hennes doft. En nästan smärtsam läte lämnade hans läppar när han pressades upp mot väggen. För en kort sekund såg han mot Zifri och när deras blickar möttes var det som om någon hade kastat en hink med vatten över hans huvud.

    Vad var det ens han höll på med? Han frös till och var inte helt säker på hur han skulle ta sig ur vad som hände. Lite nervöst svalde han för att vända blicken mot Aishas igen.

    “Aisha… Vad… vad gör du?” viskade han, som om han inte riktigt var säker på vad som skedde.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Ashi släppte taget om honom så att jan föll tlll marken när han ställde frågan och släppte ut ett långt andetag. Den vände sig mot Zifri som faktiskt såg lite road ut, innan den vände sig tillbaka till Camthalion och satt en hand på huvudet hans.

    “Vad är det du gör?” Frågades tillbaka med ett strängt tonläge. Den böjde sig ner för att kunna se honom i ögonen och stirrade oblinkande in i dem, ansiktet lika strängt som rösten.

    “Ta inte känslor in i mitt hem som ni inte klarar av att hålla för er själva, om ni inte tänker ta ansvar för dem.” Ashi tog honom i håret och lyfte upp honom till sina fötter igen.

    Zifri i det skedet skyndade sig upp till dem och till Camthalions sida, för att där ta hans arm och pressa sig mot honom medan hon stirrade på Ashi.

    “Vi är dödliga Ashi, vi kan inte bestämma hur vi känner.” Hon log försiktigt åt Ashi och sedan mot Camthalion.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det stränga tonläget fick Camthalion nästan att känna sig som en olydig pojke. Tankarna gick till när han hade dragit in skogen i ett rent hem, smutsat ner… och hans far hade med en sträng ton undrat vad han hade gjort eller vad som var på hans tankar.

    “Jag menade aldrig att vara oartig!” sa han och svalde lätt för att känna en stor tacksamhet att Zifri var där vid hans sida. Milt strök han en hand över hennes kind.

    “Borde vi… ta våra känslor någon annanstans? Förstås är vi er, evig tacksam fortfarande… Ashi!” sa han och lade sitt huvud på Zifris axel och såg upp mot varelsen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Ashi ställde sig helt rak och såg ner på dem båda med ett skrynklat ansikte från dess tydliga frustration. Efter att ha fnyst till klev den fram till Zifri och placerade en hand under hennes haka för att lyfta blicken så att Zifri såg henne i ögonen.

    “Jag står i skuld till dig Zifri, men endast av respekt för era traditioner. Ni är välkomna hit så länge ni lever, det kommer inte förändras, men här inne är era känslor mina och jag uppskattar inte att de leks med.” Ashi vände blicken till Camthalion och placerade en hand om ena örat hans och grep försiktigt tag i det, inte våldsamt, men ett fast grepp ändå, så som vissa föräldrar kunde ta sitt barn i örat.

    “Ni får lämna mig nu, men glöm inte ditt löfte. Kallar jag så kommer du. Behöver jag hjälp, finns du där. Kniven är din att använda så som du önskar, men låt den inte hamna i andra händer, den är äldre och farligare än dig.” Ashis röst hade förlorat sin nyfikenhet och var nu perpetuellt sträng. Den klev bakåt och inåt i lyan mot den bortre kortsidan. Zifri nickade åt varelsen innan hon tog Camthalions hand och började leda honom mot utgången, utan att säga någonting till Ashi.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det bestämda greppet om hans öra, fick honom att rynka på pannan och gny till lite. Som en hund som inte hade gjort vad den skulle och var ledsen för det. När väl Ashi talade nickade han bestämt. Lite osäker ännu vad det skulle betyda. Tänk om det betydde att han var tvungen att döda eller skada en av sina egna? 

    Bara tanken fick en rysning att krypa sig nerför ryggraden, men han valde att inte lägga så mycket tid för det och greppade tag i Zifris hand för att skynda sig efter henne. Svansen skapade ett virrvarr av smuts bakom dem och ett hjärtligt och lite avlägset Tack! kunde höras ifrån Camthalion innan de nådde ytan igen.

    Efter att de rört sig lite längre ifrån dem andades han ut och stannade upp för att hålla i Zifris båda händer och dra henne närmare sig och se in i hennes ögon.

    “Vad i… vad var det där?! Vad hände?!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Det var lite krångel att ta sig upp, då det saknades trappsteg och ingången var brant, men med lite ansträngning var de båda uppe inom kort, och Zifri täckte igen ingången med buskarna som hon hade skrapat bort tidigare. Hon vände sig sedan mot Camthalion och såg lite skamset på honom medan hon höll hans händer och mötte hans blick.

    “Det där var Ashi, den presenterade sig ganska tydligt tyckte jag,” Började hon lite retsamt och log försiktigt åt honom. Hon ryckte sedan på axlarna. “Jag vet inte riktigt vad det är för någonting, men det där var inte dess skepnad senast jag besökte den. Vad ni höll på med kan jag inte svara på, men hur var det? Berätta! Mig har de aldrig gjort sådär med!” Hon såg ganska uppspelt ut faktiskt, även om hon på någon djup nivå förstod att Camthalion troligtvis hade blivit skrämd av situationen.

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 181 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.