Post has published by FruVider
Viewing 20 posts - 181 through 200 (of 229 total)
  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Valindra kom strax in i huset, och gick till övre våningen för att sätta gästrummen i ordning, vilket inte tog en lång tid. Lite senare satt hon sig med resten av gruppen och åt middag tillsammans, och alla var belåtna då de gick till sängs.

    Wreax vaknade upp väldigt tidigt. Han brukade nästan alltid sova relativt lite och gå under den tidiga morgonen till det stora badrummet och vila i sin vattenform under ytan, vilket var något av en nödvändig meditationsrutin för honom. Han kände ett behov att vara sitt äkta jag en stund. Efter det klädde han sig, och gick till Valindra som var i hennes egna sovrum.

    God morgon, Valindra. Det är dags att förbereda morgonen.”

    Valindra var fortfarande lite sömnig av att nyss ha vaknat, men hon var snart pigg och började förbereda morgonmål. Hon kokade både te och bryggde kaffe av bönor som hon malde. Wreax hade gått ner till första våningen före henne, och var nu utanför sitt hus.

     

    Hela morgonen före färden tillbaka hade han planerat i förväg, för att se till att allt som skulle göras gjordes. En me’erisier, som var klädd i arbetarkläder som hade Handelsgillet Bläcks emblem på sig, stod utanför hans hus och väntade på honom, som han nickade till, vilket gjorde att Me’erisiern bugade djupt till honom innan den gick iväg. En vätte klädd i svart kom till Wreax förbigående, och gav honom ett pergament, vilket han satte undan i sin dräkt. En stund senare kom en människopojke springande med en korg med färskt bröd och mjölk, som Wreax tog emot vid dörren och förde in i köket.

    Han gick fram till Valindra, och kramade denna medan hon förberedde frukter. Valindra var främst anställd hos Wreax, och hon hade ett eget sovrum i huset och de sov inte tillsammans då han var i Celeras, men deras förhållande var fortfarande inte så svartvitt att det kunde påstås att vara enbart ett “arbetsgivare-arbetstagare”-förhållande.

    Bara tre timmar kvar tills avfärden… Jag kommer att sakna Celeras, men främst av allt kommer jag att sakna dig.” sade han till Valindra, vilket fick henne att rodna och hon gav honom en snabb kyss. Wreax log till henne, och gav henne instruktioner.

    Gå och väck våra gäster, vi har ett ärende att diskutera i vardagsrummet efter morgonmålet.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia vaknade med ett ryck då Valindra väckte henne, trots allt var hon inte riktigt utvilad ännu efter deras långa färd och var några ögonblick förvirrad över var hon var, och ens vilken tid på dygnet det var. Men hon var i alla fall nöjd att hon för engångs skull fick tid att tvätta av sig, borsta sitt långa ljusa hår ordentligt och ta ut alla knutar som det fått den senaste tiden då tiden inte funnits.

    Med ett kritiskt öga betraktade hon sig i spegeln då hon äntligen rett ut sitt hår, och gick ned sedan med det långa håret nästan som en mantel, men fortfarande enkelt klädd i samma vita linneskjorta och mörka resebyxor från kvällen innan. Hon knackade på Kheezais dörr.
    ‘Är du vaken?’ frågade hon genom dörren, säker på att Valindra säkert väckt henne med. Doften av morgonmål fick hennes mage att knorra lite.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai hade sovit gott och fri från mardrömmar, vilket gjorde att hon muttrade till då tjänarinnan väckte henne tidigt följande morgon. Hon sa något osammanhängande vilket verkade få tjänarinnan att lämna dörren. Så hon vände bara på sig och drog täcket över huvudet. Men det dröjde inte länge förrän hennes slumrande stördes av ännu en knackning.
    “Mmh…” svarade hon lite bittert och satte sig med en suck upp i sängen. Hon hade sovit med det slitna och smutsiga klänningen på. Motvilligt hasade hon sig till sängkanten och satt där för ett ögonblick och gnuggade sömnen ur ögonen innan hon tillslut kom på fötter och gick fram till dörren.

    “Vad står på?” hon gäspade lite då hon öppnade dörren för Ithia som definitivt såg mer presentabel ut än hon själv. Håret stod på ända och hon såg ut som hon nyss klättrat fram ur en lerig grop någonstans i vildmarken. Men de mörka ringarna runt hennes ögon verkade ha dämpats en aning i alla dall.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia gav Kheezai en road glimt och ett höjt ögonbryn över synen, och ett litet skratt kunde inte undgå att lämna hennes läppar. Trots allt var synen något komisk. Nå hon hade inte varit så mycket bättre dagen innan då Kheezai väckt henne ur hennes sömn på värdshuset.
    ‘Frukost står på.’ påpekade Ithia.
    ‘Och din demonstration, ifall du glömt?’ undrade hon lite menande, trots allt handlade det om Kheezais framtid och eventuella möjlighet att få arbete.
    ‘Men du borde kanske… du vet…’ sa hon och gjorde en gest över Kheezais hår och kläder.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai log tveksamt då Ithia skrattade till, osäker på vad som var så roligt. På tal om mat blev först leendet lite säkrare men suddades sedan ut vid tanken på en demonstration.
    “Ja.. så var det” hon slog ned blicken med lite rynkade ögonbryn och började gå ut ur rummet men stannade upp igen och såg frågande på Ithia.
    “Vadå?” hon såg ned på sig själv och sina händer, så upp på Ithia och ryckte som lite på axlarna och stängde dörren bakom sig då hon gick ut i hallen helt och hållet.

    “Ithia… jag tror inte jag sovit så gott på… årtionden” sa hon med låg röst då de började gå ned mot matrummet, blicken lite skyggt upp mot sin vän men leendet desto mer genuint. “Jag bara… sov. Ingenting annat” fortsatte hon och såg nästan belåten ut då de kom in i matrummet, Kheezai fortfarande helt opresentabel.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia ryckte på axlarna lätt, trots allt brydde sig inte Kheezai allt för mycket om yttre framträdanden och så hade det varit sedan starten. Om Wreax inte klarade av att hantera det, ja då var han en betydligt svagare man än han försökte framstå som. Så istället låtsades hon inte om det och gav sin vän ett uppmuntrande leende.
    ‘Det låter fantastiskt!’ sa hon, genuint glad för Kheezais skull, trots allt hade det inte undgå att se hur dåligt Kheezai sov under deras resa tillsammans.
    ‘God morgon!’ sa Ithia då de steg in i matsalen, med en något road glimt i ögonen över Kheezais tillstånd och hur Wreax eventuellt kunde reagera på det hela.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax stod på andra sidan av matsalens stora bord och Valindra stod brevid honom vid var sin stol.
    God morgon, Ithia och Kheezai. Jag ber om ursäkt för den tidiga väckningen, men jag har bara ett antal timmar före skeppet gör sin avfärd från hamnen. Och vi har mycket som vi ska hinna med än före det.” 

    Han såg på Kheezai, och var något road över hennes uppsyn, log okaraktäristiskt, och påpekade “Du ser utvilad ut. Ser ut som att Ethirions “medicin” hjälpte – för mig funkade den utmärkt! Efter att vi diskuterat arbete kommer du att ha tid för att bada, eller sova mera om du känner för det…”

    Han smög in ett lite större leende, vilket var ännu mera ovanligt för honom, medan han drog stolen som Valindra skulle sätta sig på bakåt och hjälpte henne sätta sig. Han sade “Varsågoda, sätt er och ta för er!” innan han själv satt sig ner.

    Valindra talade till Ithia “Jag var till stallet och såg till att er häst mår väl. Hon trivs mycket väl! Har hon ett namn?”

    Wreax tog åt sig av brödet och frukterna i en stil som inte gav bilden att han varit mycket hungrig, utan mera självmedvetet och med etikett som passat in i en kunglig fest. Han såg fundersamt på både Ithia och Kheezai, men inte överdrivet så att de förmodligen skulle bli obekväma över det.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai log faktiskt och fick fram ett svagt “God morgon” då de klev in i matsalen. Innan än Wreax bett dem sätta sig hade hon redan gjort det och såg med stora ögon på ännu en måltid av överflöd. I alla fall i hennes mått mätta. Hon började plocka åt sig mat, om än lite lugnare än hur hon gjort kvällen innan, och nickade lite.
    “Jo, det… jag har sovit väldigt bra” sa hon lite generat och såg kort mot Wreax och tog en tugga av maten. Ändå försökte hon att äta långsamt, mest för att dra ut på att behöva visa vad hon kunde.
    “Ska vi… diskutera…. jobb sen?” frågade hon lågt utan att släppa sin tallrik med blicken.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia hälsade på Wreax enkelt innan hon satte sig ned bredvid Kheezai. Det var en behaglig frukost, som påminde henne lite om hennes egen barndom, även om detta var av den enklare sorten i jämförelse med vad hon hade varit med om i Iselem. Men jämfört med vad hon åt i templet var detta en festmåltid, givetvis. Hon kunde inte annat än att nicka medhållande till Wreax ord om att Kheezai såg mer utvilad ut.

    Med ett litet leende riktat till Valindra nickade hon tacksamt medan hon tog frukost åt sig.
    ‘Hennes namn är Zuhlasi…’ sa hon, det främmande ordet hade en något mer klingande och med ett lite mörkare tonläge än då hon talade handelsspråket.
    ‘Det betyder ungefär skugga på iselemska.’ förklarade hon, men språket var mer komplext en så och ordet hade rätt många betydelser.
    ‘Jag hoppas hon betett sig väl?’

    Hon vände sin blick till Kheezai, och såg lite nyfiket mellan Wreax och henne då samtalsämnet gick över till arbete.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Valindra var mycket belåten att äntligen få ett namn på hästen. Zuhlasi.

    “Åh, nej men visst! Zuhlasi har fått vara i god ro och hon är belåten!” sade Valindra med en varm och glad stil och tittade lite drömmande på Wreax, men var fortfarande behärskad i sitt kroppsspråk.

    Wreax såg med ett milt och aktivt lyssnande ansikte på Ithia då hon berättade om sin häst, och mot Valindra, men vände blicken relativt snabbt till Kheezai.

    Det ska vi, givetvis! Genast efter morgonmålet.”

    “Som sagt, jag kommer att behöva en enkel demonstration av magisk läkekonst. På basen av det ska jag diskutera med en god vän här i Celeras som har en egen… klinik… för läkekonst. Han har tills vidare hållit på med den ensam, men han kunde behöva ett par hjälpande händer – speciellt sådana som kan något annat än att koka te för honom.”

    Han drack en prydlig klunk av sitt kaffe. Han såg både på Kheezai och Ithia och valde sina ord noggrant. Hans blick var allvarligare än tidigare.

    “Han är något allvarlig till sitt sinne, och han kan vara lite barsk av sig till en början. Han har sett mycket lidande genom åren i sitt arbete. Men han uppskattar säkert någon som visar en vilja att göra sitt bästa för att hjälpa till.”

    Han såg in i Kheezais ögon med en blick som såg ut att den försökte läsa dennes tankar.

    Eller ja, om jag diskuterar med honom idag beror på ditt beslut idag. Och det inverkar på ifall jag gör det ensam eller tillsammans med er.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai vred lite obekvämt på sig, hon blev lite orolig av Wreax ord. Inte var hon känd för att kunna hantera folk och fä så bra. Men det var ett jobb, och hon behövde ett om hon skulle försöka få ett liv här i Celeras. Hon fick en beslutsam min med rynkade ögonbryn då hon stirrade ned på tallriken. Omedveten om det själv så kramade hon hårt sin gaffel då hon nickade.
    “Jag ska göra mitt bästa” rösten var lite starkare än normalt och hon mötte Wreax blick.

    Kheezai sänkte blicken till sin tallrik igen för att fortsätta äta, men den där beslutsamma minen var kvar. Då hon ätit klart reste hon sig lite hastigt upp.
    “Okej. Jag är redo”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax reste sig ordlöst ur sin stol, samtidigt som Kheezai då hon mötte honom med blicken, som om han hade väntat sig att hon skulle göra det enbart på blicken. Han gick nu kring bordet, medan han tog en kökskniv i sin hand och gick in till vardagsrummet. Medan han gick vecklade han upp ärmarna på sin handelsmansdräkt.

    Han vände sig mot Kheezai och såg på henne med en beslutsam min. Hans grepp om kniven var hårt då han tog i kniven och skar upp sin handflata rejält. Såret var värre den här gången en senast, och han började grimasera ett grann och smärtan fick honom att börja ändra till sin undervattniska form. Hans armar och ansikte, vilket var det enda som syntes under kläderna blev fjälliga och skal-lika inom sekunder. Men Valindra gick hastigt till honom och kramade honom hårt, vilket förvånade honom men fick honom också att slappna av och bli likt sin tidigare, normalare uppsyn.

    “Wreax, det här är vansinnigt.” sade hon lätt, och tvingade denne att sätta sig. Han slängde ifrån sig kniven och såg med väntande ögon på Kheezai.

    Kessie, såret ser bara värre ut än igår. Men ett sår är ett sår. Du behöver bara tro på dig själv.”

    Wreax höll ut sin arm som han höll i med andra handen, och gav sin blodiga och uppskurna hand som var i en lös knytnäve något av en impuls. Han stred imot smärtan och öppnade sin handflata sakta för Kheezai att titta på.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai smalnade av ögonen då hon följde Wreax med blicken. Den beslutsamma rynkan ersattes av en liten höjning av ögonbrynen då han plockade med sig kniven. Hon tog ett djupt andetag. Det fanns ingen tid att tveka nu. Med försiktiga steg följde hon med in i det andra rummet, blicken fäst vid Wreax. Hon ryckte till och rynkade lite på näsan då han skar upp sin handflata, men slog inte undan blicken.

    Då Wreax form verkade ändra sig tappade hon fokus och tog ett steg bakåt, blicken gick från Wreax och till alvkvinnan, tvekande och förvirrad. Så verkade Kheezai samla mod igen och nickade åt hans ord, även om blodet som forsade ur såret fick det att vändas i magen på henne.

    Långsamt gick hon fram till honom där han satt sig och föll själv ned på knä framför honom. Försiktigt tog hon hans hand och la sin andra hand över såret. Kheezai slöt ögonen och koncentrerade sig på såret. Rummet blev kallare, mörkare, som om skuggorna kröp längre från väggar och vrån. Kheezai märkte inte av det, hon var så koncentrerad på såret och den värme som tilltog i styrka under hennes hand.

    Så öppnade hon ögonen och blinkade till lite. Rummet var som vanligt och värmen avtog då hon försiktigt lyfte på handen, rädd om något gått fel. Men där, under det torkade blodet som forsat tidigare, lyste ett färskt och rosa ärr. Såret var helat.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax hade lite smärta, men långt ifrån den värsta han någonsin haft. Den var i alla fall inte så hård att han inte kunde förundra sig över känslan som spred sig omkring. Han kände kylan som en lätt vind från norra ishavet på däcket av ett skepp. Mörkret kändes som ett mörkt moln som sakta tog sig in för att täcka solen som bländade synen, och skuggorna kom fram som skepnader av varelser från andra sidan graven för att omfamna honom i känslorna som spred sig inom honom.

    Han badade i känslorna och kände hur hans medvetande blev tystare och hans sinne fick vila som det var, utan fördom eller skam – han var mellan ordning och kaos, som en groda som hoppat från en sten in i vattnet – i det okända. Blodet som forsade igenom honom kändes fullt med livskraft. Han kände att han behärskade hur det flödade igenom honom – att han kunde göra med det vad han ville. Hans känsla var som om han kunde ha simmat hela vägen hem genom världshaven. Men samtidigt kändes det som om han hade världshavets mörker inom sig.

    Alla dessa känslor fick Wreax att se ärligt häpen ut för första gången hittills på en lång tid. Även då Kheezai hade uppenbarat sig hos Ethirion som en mörkeralv hade han inte reagerat på detta sätt.

    Efter att stunden gått förbi, och allt i omgivningen var som tidigare var känslan i Wreax det ända som blev kvar. Inom sig önskade han i hemlighet att skära upp sig igen för att stunden skulle vara längre. Men det gjorde han inte – han skulle inte ha kunna förklarat hans vilja i ord.

    Wreax såg stumt på Kheezai en stund, och omkring sig, som om han varit medvetslös en stund. Men han såg på Kheezai igen, och log nu och ändrade på sin häpna min till glädje för att han inte menade att se så häpen ut som han var, för att han insåg att detta kunde få Kheezai att tro att han inte haft förtroende för hennes kunskap.

    Jag visste att du skulle klara det! Bra jobbat!” brast Wreax ut med entusiasm. Men han skulle kanske inte ha betett sig som han gjorde ifall det bara var hans hand som blivit läkt.

    Hans ögon sken med belåtenhet.

    Ithia! Du måste också medge att det där var imponerande! Se här, borta!” Wreax visade upp sin hand och såret, det var borta. Ärret var det enda som var kvar i handflatan. Men något hade hänt inombords i Wreax också.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia betraktade händelseförloppet framför sig med blandade känslor, frukosten bortglömd. Då Wreax började skifta och ta fram sina vattendrag var hennes spontana reaktion att rynka på näsan lite i obehag. Inte för att hon egentligen hade något emot me’erisier, utan mest för att de inte var något hon hade förväntat sig. Det som i sanning gjorde henne illa till mods var hur Wreax medvetet skadade sig själv. Känslan som fyllde rummet efter Kheezais magi var även den helt annorlunda än hennes egna förhållande till magin och dess flöde, och även om hon hade lärt sig att acceptera Kheezais mörker var mörkret som element något som hon inte var riktigt bekväm med.

    Men då Kheezai lyckades log hon, och i sanning hade hon ändå inte tvivlat på att hon skulle göra det, men ändå hade hon varit nervös för sin vän.
    ‘Bra jobbat, Kheezai.’ höll hon med, uppmuntrande, för att sedan se lite förväntansfullt på Wreax. Vad skulle ske näst?

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai drog ett djupt andetag av lättnad och log försiktigt. Hon höjde blicken till Wreax, såg hans förvånade min som snabbt byttes ut till entusiasm. Det fick henne att le lite bredare och till om med skratta till. Blicken gick genast till Ithia för att att se hennes reaktion över det hela, okaraktäristiskt glad och nöjd var hon, stolt dessutom och hoppades därför att sin vän tyckte detsamma.

    “Tack” fick hon fram, rösten sträv och hon var torr i munnen. Kheezai reste sig upp, händerna skakade lite och hon kände sig lite matt. Det var längesedan hon använt magi för att läka ett blödande sår och hon hade glömt hur dränerande det kunde vara. Blicken gick ned till sina händer som skakade lätt och hon knöt dem i varandra för att dölja det.

    “Så.. tror du.. t-tror du jag kan arbeta med din vän..?” frågade hon lite försiktigt när den första uppståndelse lagt sig.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax tittade mot Kheezai, och var skarpsynt nog för att se hur hennes händer skakade. Han gick fram till henne och tog lätt i hennes händer.

    Absolut, kära du! Jag anställer dig till min väns klinik. Och han kommer att hjälpa dig med att lära dig behärska denna kraft du har. Du kommer att vara en mästare av läkekonst inom kort. “

    Wreax släppte hennes händer och tittade omkring sig.

    “Jag kommer förmodligen inte att återvända till Celeras på en god tid. Det finns många platser jag måste besöka, mycket jag måste göra, många jag måste träffa. Men det skulle glädja mig att veta att någon bodde här medan jag var borta.”

    Valindra blev lite fundersam. Givetvis skulle hon gilla sällskapet, men att fortsätta som de gjorde nu?…

    Hon tittade frågande på Wreax, men han tittade mot Valindra och lyfte sin hand i en gest att han inte var klar. “Givetvis skulle Valindra här inte längre betjäna er som gäster utan vara mera av en sambo. Det skulle inte vara rimligt av mig att förvänta mig att hon skulle göra mera än så medan jag inte är här.”

    Han såg åter igen på Kheezai. “Men ifall jag har bud eller ni vill ha kontakt med mig går det att arrangera genom Valindra.”

    Valindra var belåten med Wreax ord. “Givetvis!”

    Han såg mot Ithia “Men Ithia. Jag måste vara ärlig och medge att jag fortfarande inte vet vad era avsikter är.”

    Givetvis så får ni stanna här, men jag har på känn att ni inte kan göra det även om ni ville. Eller har jag fel? Det finns säkert något jag kan ställa till hjälp med, men jag vet inte om det är i min plats att göra för er.”

    Han gav Ithia en väntande blick.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia lyssnade på samtalet, och nickade lite nöjt över pratet om att Kheezai skulle kunna få ett arbete bland Wreax kontakter. Trots allt var det därför hon kommit dit, och det såg ut som om de hade börjat få ett mål i sikte även om det var med blandad sorg och glädje. För i sanning var Kheezai en god vän, en av de få hon hade, och att lämna henne för pliktens skulle var inte lätt. Då Wreax talade till henne höjde hon sin blick för att möta hans.
    ‘Mina avsikter har jag redan förklarat.’ sa hon enkelt.
    ‘Kheezai är min vän, och jag vill se till att hon hamnar i säkerhet, för som ni säkert vet själv herr Wreax, är personer med mörkeralvernas blod i sig inte uppskattade på många håll i världen.’ vilket inte var så olikt hur hennes härkomst togs emot i Karm. Men hon riskerade åtminstone inte att bli dödad på fläcken som Kheezai gjort.
    ‘Ni behöver inte göra något för mig, herr Wreax, mer än vad ni gjort för Kheezai. Jag däremot måste återvända till mina plikter.’

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai blev överrumplad när Wreax tog tag i hennes händer och backade ett halvt steg och höjde axlar. Den plötsliga beröringen fick hennes reaktion att vara lite svalare än vad hon normalt kanske känt och hon log lite trevande. Det var minst sagt mycket vänligt, mer än vänligt faktiskt, av Wreax att ordna både jobb och boende. Kheezai kände sig kluven, å ensa sidan glad å andra sidan växte en orolig klump i hennes mage. Varför visste hon inte.

    Blicken vändes till Ithia då hon tilltalades och med ens fick den varma känslan inom henne övertaget då Ithia kallade henne sin vän. Kheezai kände hur kinderna blev varma och hon smålog för sig själv då hon vred lite på sig där hon stod. Hon var dock fortfarande lite medtagen efter att ha helat Wreax hand.
    “Ehm… förlåt m-men jag tänkte… sova lite igen… om det går bra” hennes blick flackade från Ithia till Wreax och så till Valindra. “Men tack, verkligen, för din vänlighet och hjälp. Jag hoppas kunna betala tillbaka en dag”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax nickade bestämt till Ithia. “Då gör vi så. Ni är självklart välkommen att hälsa på här hos Kheezai så länge hon väljer att bo kvar här.”

    Ithia, som arvinge till det mörkeralviska folket är jag tacksam. Det ni har gjort för Kheezai är mer än någon kunde be, och tack vare sådana som ni har mörkeralver som vi en chans. Jag har något åt er.”

    Han gick till en koffert och tog fram ett kortare prydligt svärd som var i en skida som var välgjord och snyggt dekorerad. Han höll i svärdets skida med båda händerna, och gick med det till Ithia och räckte det mot henne med vardera handen.

    Jag vet inte ifall ni har nytta för denna, men detta svärd är gjort av silver. Jag vet om situationen i Karm, och svärdet är ett effektivt vapen mot vampyrer och andra vidunder. Jag har inte ett behov för detta, och det skulle vara synd ifall det inte användes vad det är gjort för.”

    Sen såg Wreax mot Kheezai och smålog, och talade med en lite mjukare ton. “Självklart. Varsågod! Jag tror dock att jag kommer att ha hunnit lämna Celeras innan du vaknar igen. Men jag ska tala med min vän på kliniken och Valindra ger dig den information du behöver.”

    Han hade åter en bestämd röst. “Då tror jag att det strax blir dags för farväl.”

Viewing 20 posts - 181 through 200 (of 229 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.