Post has published by Vintersaga
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 82 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral hade gjort ett utfall att försöka vända sig och rädda Naera från banditen som tänkte avsluta Naeras liv. Det hade så klart varit lätt för honom att bara låta det ske, men han ville inte att hon skulle få en så enkel utväg för sina brott. Samtidigt var han låst i strid med ledaren och kunde inte nå henne, men han kände sig något lättad då Kamilla tog hand om det. Men hela händelseförloppet hade distraherat honom och han blev pressad bakåt något i sin duell med ledaren, följt av att han fick ett hugg som träffade hans ena arm. Han gjorde en grimas av smärta och ursinne, knappt medveten om banditen Kamilla räddade honom ifrån som hade närmat sig honom bakifrån.

    ‘Karm kommer inte falla till likar som er…’ väste Jezeral mellan sammanbitna tänder medan blodet rann ned för hans arm vilket gjorde hans grepp om sin klinga halt. Men i sanning sket han fullständigt i om Karm föll eller inte. Hans lojalitet låg hos Tredje ögat, inget mer. Och plötsligt var det över, banditerna flydde, vilket kanske inte var så förvånande med tanke på Kamillas uppvisning.

    ‘Helvete…’ sa Jezeral trött, trots allt hade hans duell kombinerat med att stoppa det våldsamma hugget mot Neara tagit ut hans krafter. Men han hade tillräckligt mycket vett i sig att böja sig ned och ta fram ett silvrigt band försett med runor som han la runt Nearas handleder. De fick genast sitt egna liv och formade en hård knut, medan runorna pulserade lågmält i en glödande röd färg. Deras funktion var helt enkelt att förhindra magiker från att utföra magi genom att lägga en barriär mellan magikernas koppling till det magiska flödet.

    ‘Du är en formidabel fiende…’ sa Jezeral mellan tunga andetag. ‘Det får jag ge dig.’ sa han och såg upp på riddaren.
    ‘Vad heter du?’ trots allt hade han inte frågat henne det, eller så hade han glömt bort hennes namn.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla såg sig omkring när banditerna började fly för att inte missa någon, men hade inte sett direkt neråt och hade missat banditen som försökte avsluta magikern. När hon väl upptäckte det fick hon dåligt samvete, och lyfte undan liket från ovan magikern. Hon placerade kroppen prydligt åt sidan, och började sedan gå runt på slagfältet medan Jezeral talade. Hon plockade upp banditerna en åt gången och placerade dem den ena bredvid den andra på en rad, och rätade till lämmar och kroppar så väl det gick så att de låg på ett värdigt sätt. När Jezeral pratade med henne var hon inte säker på hur mycket av det som faktiskt var riktat mot henne. Formidabel fiende? Det är inte hur hon hade velat bli beskriven av honom, och ville lite föreställa sig att han pratade med Naera, även om hon var medvetslös.

    “Kamilla.” Började hon enkelt när han bad om hennes namn. Hon samlade sedan in alla svärd och vapen som banditerna inte hade fått med sig och gick sedan över till kvinnan som låg medvetslös, lyfte upp henne och lade henne över sin axel, under förutsättningen att Jezeral inte stoppade henne.

    “Jag är ingens fiende, bara till särskilda värderingar som vissa bär. Var och en av dessa har sin egen anledning till det de gör, men jag önskar att de inte var redo att dö för den. Även magikern här.” Hon menade förstås Naera.

    “Karm har precis genomlidit ett enormt nederlag. Jag borde inte vara den enda som vill undvika strid när man kan, men det verkar mörkare och mörkare att hitta osjälviska själar i dessa tider, och jag tror inte att Ayperos är orsaken, bara ursäkten.” Hon hade en lite dyster ton när hon talade. Under sin arm höll hon om alla vapen hon hade samlat på sig. De skulle gå en bra bit på vägen att beväpna närmsta staden lite bättre, eller vandrare de stötte på.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Den artificiella dimman hade försvunnit då Naera inte längre var vaken eller hade kapacitet att upprätthålla den. Där var hon, och åkte hjälplöst med på Kamillas axel bredvid Jezeral, och var både bunden och icke kapabel att försvara sig.  Det spelade dock väldigt lite roll då hon inte gjorde en ända rörelse av motstånd.

    Naera hade senast fångats över tio år sedan, och då hade hon hämnats grovt till magikern som tagit fast henne. Denna gång hade hon kanske gjort bland hennes största brott mot de magiska lagarna, då hon hade tagit kontroll över dennes kropp då magikern var död, och skickat den tillbaka gåendes direkt till Caras Idhrenin där magikerns kropp tvingades att förintas. Till henne hade det hela varit väldigt roande, men “skämtet” hade inte tagits väl emot. Då hade det yttrats: Naera skulle tillbaka till Caras Idhrenin, levande eller död, och ingenting emellan.

    Under sin tid utanför Det Tredje Ögat hade hon också rekryterat flera magiker som lämnade antingen sin skolning i Caras Idhrenin, sitt arbete i olika hov, eller t.o.m. sina arbeten i själva organisationen då hon antingen lyckats övertala dem eller dödat dem då de inte var villiga att bli rekryterade. De som hon dock hade lyckats rekrytera hade hon också uppmuntrat till sökandet av nya gränser inom magi – att hitta möjliga trollkonster som inte upptäckts, eller nya möjligheter för vad en magiker kan åstadkomma.

    Naeras syfte för att vara i Karm eller att samla blod var otydliga. Så mycket som hon hade gjort för att sabotera organisationen eller att undvika den var det nästan komiskt hur lätt hon blivit fast denna gång. Men hade det skett för lätt?

    Tills vidare var hon ännu medvetslös. Men det är svårt att säga hur länge detta skulle vara – och hur hon skulle reagera på det som skett.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral nickade andfått och drog efter andan.
    ‘Kamilla…’ upprepade han, torkade av sin klinga på en av de dödas kläder och la det i dess fäste i bältet med ett metalliskt skrapande. Han höjde ett ögonbryn åt hennes sätt att rättfärdiga det hon hade gjort, men kommenterade det inte direkt. Trots allt hade alla sina sätt att hantera döden och varför de dödade.
    ‘Oavsett…’ sa han lite avvaktande då hon gått genom sin förklaring. ‘Så dräpte du nyss fler krigare än de flesta skulle klara ensam.’ sa han.

    ‘Fler krigare än de flesta dödat under hela sina liv, vill jag påstå.’ tillade han och vände sin blick till Neara som Kamilla lyft, som om han var rädd att Neara på något vis skulle komma undan.
    ‘Du har ingen aning om vilken farlig magiker du har där.’ sa han. ‘Hon har gjort saker betydligt värre än det vi bevittnat idag. Hon måste möta rättvisa för vad hon gjort.’ sa han vaksamt, hans blick intensivt fäst på Neara.
    ‘Följer du med mig till Caras Idhrenin? Med en så farlig fånge behöver jag all hjälp jag kan få att leverera henne fram säkert.’ sa han. Trots allt var han inte den som gärna tog hjälp av utomstående, men detta var speciella omständigheter.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla böjde sitt huvud så väl som hon förmådde med rustningens begränsningar innan hon vred sig mot honom medan de gick. “Att döda är inte svårt med mina förutsättningar. Det svåra är att låta bli, och det krossar mitt hjärta att misslyckas.” Hon talade med en låg röst och såg återigen framåt. “Att skydda är synonymt med att döda är inte hur livet borde vara, och det tynger att se tillståndet Karm befinner sig i.”

    Efter en stund av tyst vandrande fortsatte hon genom att svara på hans nästa fråga, mycket av tyngden och allt självömkande i hennes röst från tidigare nu borta. “Jag förstår behovet av att ta henne tillbaka till Caras Idhrenin, och fastän det här området är otryggt och i behov av beskydd så behöver jag väga stort mot litet. Hon tog nöje i sina handlingar, och av dem att döma står hon inför ett liv som leds av förstörelse och död. Något annat än att hjälpa dig transportera henne säkert vore själviskt, även om beslutet hade fattats med direkt hänsyn till de som ännu flyr från ruinerna.” Hon släppte ut ett långt andetag. “Jag kommer däremot vädja för stöd till gränserna hos varje herre vi passerar på vägen, var beredd på detta.”

    Efter en kort paus till ställde hon slutligen en fråga som hade gnagt på henne. “Hur avgör du vad som är en illusion eller inte? Jag ser inte mig själv som enfaldig, men hur vet jag om ett monsters ryt är på riktigt eller en trollpackas illusion?”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Naera vaknade till och öppnade långsamt sina ögon, men slöt dem innan Kamilla eller Jezeral såg att hon hade öppnat dem. Hon hörde Kamillas röst medan hon red på dennes axel – först förvånad över var hon hade hamnat. Men, Naera var behärskad i sina rörelser och låtsades väldigt väl att hon inte än var vaken.Hon kunde dock instinktivt inte låta bli att le lite grann då hon hörde Karm nämnas innan hennes min åter igen var frånvarande. För hennes arbete hade det varit mycket förmånligt att Karm var så ostabliliserat som det var under förlustens tyngd.

    Hon hade gjort stora framsteg i sitt uppdrag som hon hade fått – att lära sig så mycket hon kunde om demoniska ritualer. Och att studera de spår Ayperos lämnat på Karm. Även om hon blivit tagen fast av Jezeral och Kamilla hade hon lärt sig väldigt mycket i den tid hon var i Karm, för hennes ändamål. Så mycket som hon åstadkommit hade hon nästan haft tur att detta var den första äkta motgången på hennes resa.

    Hon hörde Caras Idhrenin nämnas och tänkte för sig själv. “Förbannat. Inte igen. Men senast var det inte alltför svårt att ta sig loss från att bli fast.” Hon rörde lätt på sina armar fortfarande med slutna ögon för att upptäcka snöret som höll hennes händer bundna. “Ah. Detta är också bekant – precis som förra gången. Vänta bara tills jag tar mig ur det, Jezeral… “

    Hon hade blivit gripen flera gånger, och sådana silversnören användes ofta i gripandet av magiker då det ansågs att de sällan hade sätt att ta sig ur dem. Men Naera hade ofta lyckats ta sig ut ur dem på flera olika sätt – till exempel hade hon skurit av snöret med en magikers eget svärd som hon hade lyckats skuffa ur sin skida medan de gick, och en annan gång hade hon vridit sin tumme ur led för att ta sig ur ett snöre som hon långsamt lyckats flytta till rätt del av armen. Ifall Naera var vaken och kunde arbeta på snöret obemärkt kunde hon hitta ett eller annat sätt att ta sig ur det.

    “Varje herre? Varje herre som vi stannar hos kommer att vara ett nytt tillfälle att komma undan.” Tänkte hon för sig själv, medan hon stillsamt och nästan roat njöt av att bli buren. Det var ju en lyx som ofta endast fick upplevas av sådana som hade råd till bärstolar och bärare. Det var något hon kunde skoja med sin arbetsgivare om, ifall de möttes igen, tänkte hon.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral hummade lite över Kamillas ord, trots allt fanns det inte mycket att kommentera. Karm var i ett riktigt dåligt läge, och det var inte mycket någon av de två kunde göra åt saken. Till sist hade de även hittat hans häst, på vilken de kunde lägga deras fånge. Han nickade åt hennes ord, om hon hade behov av att vädja till alla de mötte var det hennes sak.

    ‘Det finns bra betalning för dig i slutet av denna resa.’ lovade han henne, för att sedan le lite roat över hennes fråga.
    ‘Det är en känsla, svår att beskriva. För mig kommer det naturligt, och för de som det inte kommer naturligt för finns det bara en sak som hjälper. Träning, konstant träning. Medan du har bemästrat svärdets konst, är illusioner konster för sinnet. Vem som helst kan lära sig att se genom illusioner, och till och med att skydda sitt sinne från intrång av en magiker ute efter information.’

    Jezeral hjälpte Kamilla att fästa Neara, som låtsades vara medvetslös, på hästens sadel och hummade lite.
    ‘Vi får inte släppa gardet. Hon är finurlig denna, och mäktig. Får hon en chans kommer hon använda sina illusioner mot oss.’ förklarade han. ‘Få oss att vända oss mot varandra. Att förändra någons tankebanor är farlig magi, och jag antar att jag måste lära dig att skydda dig själv mot mentala attacker.’ sa han och studerade Kamillas ansikte i sökande efter en reaktion.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla såg mot Jezeral medan han pratade, och efter att de stött på hästen så såg hon till att placera trollpackan över hästen bekvämt och i ett läge där hon inte bara kunde ramla av om hästen gick ojämnt. Att bära på henne hade inte varit någon utmaning, men om de blev anfallna igen så hade det inte varit praktiskt att ha henne över axeln.

    “En bra belöning kommer jag inte neka. Den lär göra mycket gott, så länge det inte är någonting obetydligt som en titel, mark eller annat.” Hon stannade upp sitt svar en kort stund innan hon tillade “Nog för att jag skulle kunna skänka bort marken. Många som flyr kommer inte ha ett hem att finna utanför ruinerna som var deras liv.” Hon såg framåt medan hon fortsatte svara honom. Hennes röst var lugn och ganska neutral i tonläge, med en gnutta glädje vid olika tillfällen.

    “Jag har sett hennes attityd till liv, och jag har sett din. Jag gör det här för att hon har demonstrerat hur farlig hon är, inte för att jag är lojal till dig. Det finns nog många illusioner jag kommer falla för, men att manipulera mig mot dig är osannolikt. Jag tycker inte om dig, så hon har ingen reva att skapa där, för även om du sticker mig med ett svärd så skulle min första instinkt inte vara att dräpa dig.” Hon klappade Jezeral över axeln.

    “Jag är en enkel person, och jag tror inte att jag är smart nog för henne att manipulera. Jag förstår vikten av att skydda mitt sinne från magiska lögner, men jag vet inte hur du kan träna mig i detta. Att känna igen ett falskt ryt kräver att jag vet hur olika ryt låter, och jag har inte slagits mot många djur. Jag har bråkat med vargar, björnar och några ovanligare arter, men inte alla arter. Det skulle vara naivt av mig att förutsätta att ett djur inte kan låta på ett underligt sätt.” Hon såg mot trollpackan, och tänkte tillbaka till sin strid mot spöket, och hur lätt hon accepterade att det var ett monster som röt.

    “Jag tar gärna alla råd du har, såklart, även om jag är skeptisk att jag kommer kunna använda mig av dem. Var det enkelsinnad du kallade mig?”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Där låg Naera nu, på hästens rygg, fastspänd i sadeln. Hennes första möjlighet att fly hade inte än uppenbarat sig. Men det var möjligt att den kunde när som helst.

    När skulle de stanna nästa gång? Hur skulle de fortsätta sin väg? Naera tänkte på alla möjliga sätt som hon kunde för att förbereda sina nästa steg och sina möjligheter att komma undan. Hon hade några idéer – men hon måste bara vänta på rätt tillfälle att verkställa dem.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral skrattade lite åt hennes ord.
    ‘Trejde Ögat delar inte ut sådana ytliga belöningar.’ sa han menande.
    ‘Om pengar är vad du önskar är det ditt, men finns det något annat du suktar efter ligger det troligen inte utanför vår organisations grepp.’ lovade han henne där de rörde sig tillbaka mot landsvägen genom terrängen. Han viftade bort hennes ord.
    ‘Jag förväntar mig inte någon sådan lojalitet. Men du har fått en smak av hur farliga magiker kan vara. Glöm aldrig det, Kamilla.’ sa han allvarligt och flinade lite roat över hennes världssyn.

    ‘Till och med de världsliga kan lära sig att lägga murar om sina sinnen, och skydda sig från intrång av de med förmågan. På samma vis som du instinktivt lärt dig att blockera och svinga ditt svärd i relation till din motståndares rörelser. Du tänker inte aktivt på det, du bara gör. På samma vis kan vi träna ditt sinne.’ han log ett vasst leende i hennes riktning.
    ‘Enfaldig kallade jag dig… för att du är omedveten och otränad i sinnets konst.’

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skraytade till lätt, och såg först mot kvinnan de tillfångatagit och sedan till Jezeral. Hon skakade lätt på huvudet åt hans kommentar, och började sedan se vaksamt omkring sig där de vandrade, redo för vilka överraskningar resan deras nu än skulle slänga på dem.

    “Den enda smak jag fått idag är att hemskhet finns överallt. Magiker är skrämmande, men hon hade nog varit en farlig person även utan magin. Alla är vi farliga. Magiker borde inte ses som mer farlig än banditen som svor hämnd, du själv eller jag. Du kan vara en mäktig magiker, men en pil från ett barn kan ändå bli ditt slut.” Hon såg sig om medan hon talade, innan hon slutligen vände blicket och låste den mot Jezeral.

    “Jag ber om ursäkt. Jag pratar nog för mycket, men jag har sällan någon att prata med. Jag skulle absolut uppskatta om du kunde träna mig att inte vara så enfaldig, så att jag bättre kan skydda mig mot magikers psykiska intrång och otrevligheter.”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Terrängen började bli jämnare då de åter närmade sig landsvägen. Långt ifrån gruppen österut längs landsvägen kom det ett dussin ryttare som alla var klädda i dräkter med en mörk violett färg. En av ryttarna bar en flagga med samma färg som botten och var prydd med en svart krans med vita blommor. Ryttarna var på väg ridandes mot Jezeral, Kamilla och Naera. De var fortfarande en god bit ifrån, men de var tillräckligt nära för att ungefärligt kunna bedöma deras antal.

    Naera fick syn på ryttarna. Då skrattade hon plötsligt till Jezeral och Kamilla. “Tror ni verkligen att ni kommer att nå Caras Ihdrenin utan hinder? Då tror jag inte du Jezeral har mycket att lära stålburken här om enfaldighet!” Hon verkade njuta av att få åka fastspänd i hästens sadel – precis lika självsäker som hon hade varit innan hon blivit tacklad och utslagen.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral hummade simpelt över hennes ord, med blicken riktad framåt då äntligen kommit ut på vägarna igen där detta galna äventyr börjat. Nu skulle resan han behövde göra ta betydligt längre, men för att överlämna Naera var det värt det så klart.
    ‘Då har du lärt dig en hård sanning, krigare.’ sa han.
    ‘Och du har så klart rätt, allt kan vara farligt. Men magiker är farligare än de flesta. Du såg vad hon gjorde, trots allt.’ påpekade han och sneglade mot Camilla för att sedan nicka.

    ‘Vet då att sådan träning annars skulle kostat en förmögenhet, men som tack för din hjälp ska jag skola dig så länge vi reser tillsammans. Och för att det kan vara skillnaden mellan liv och död, om vi får problem med henne under resans gång.’ sa han och nickade mot deras fånge.

    Knappt hade han sagt det innan ryttare närmade sig. Han stannade upp något, och gjorde en grimas. Mer problem, troligtvis.
    ‘Håll käft med dig, förrädare.’ sa han ilsket åt Naera, för att blicka fram mot ryttarna. De hade inte riktigt någon möjlighet för undflykt heller, så det var väl bara att vänta och se vad som var på kommande.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla såg mot Jezeral och påbörjade ett svar, “Jag är väldigt tacksam för din välgörenhet. Din gåva kommer tas väl hand om-” Men hon kom inte långt in på hennes mening innan hon tystnade vid synen av rörelse längre fram. På nära håll var hennes syn begränsad, men längre avstånd hade de små hålen i hjälmen inte lika stor inverkan på. Hon såg sedan mot Naera som talade innan hon vände sig till Jezeral.

    “Vad är det hon säger, kommer de för att befria henne?” Det kändes inte rimligt då de precis hade fångat henne och ingen borde veta att hon var tillfångatagen, men magi hade lurat Kamilla förut och hon ville inte riktigt lita på sin egen erfarenhet i nuläget.

    “Det är ryttare, inte nära nog för att jag ska kunna se vilka det är. Vad vet du? Är de på riktigt?” Hon talade lugnt innan hon gick och placerade sig ett steg före Jezeral så att hon kunde kliva framför honom i fall de var fientliga och hon skulle observera en projektil skjutas mot honom.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

     

    Nester Reed

    En kortväxt man rider längst fram med de andra ryttarna som ser ut som riddare, välutrustade och erfarna. Mannen själv var välklädd men inte en soldat själv – mer av en aristokrat. Han bar dock ett svärd som var dyrt, men det fanns inga garantier på att han verkligen kunde använda det i en verklig situation.

    På mannens order stannade alla ryttare på ett avstånd i en formation där de återstående ryttarna var på båda sidorna av honom, med flaggbäraren närmast honom.

    “Vem är ni? Ni inkräktar på min mark. Och vad gör kvinnan där på hästens rygg?”

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezerals blick betraktade sällskapet som närmade sig, och även om han höll sig vaksam då de kom närmare slappnade han av något då de uppvisade sitt ärende och syfte. Han visste inte om han skulle känna sig smickrad eller inte då Kamilla tagit steget framför honom, men mest kände han sig irriterad. Han kunde ta hand om sig själv, och dessutom var han ledaren för denna lilla grupp av malplacerade allierade och fånge.

    ‘Mitt namn är Jezeral, inkvisitor i Tredje ögat.’ sa han officiellt till svar, och gestikulerade åt ordens sigill på sin axel.
    ‘Detta är min livvakt, och vi eskorterar en farlig maleficar – en olaglig magiker – som ni så observant pekat ut är fastbunden på min häst.’ sa han med en relativt spydig underton.

    ‘Vi har full och komplett rätt att resa på dessa vägar, som jag är säker att ni känner till, min herre.’ sa han och observerade vapnet och kläderna.
    ‘Eller ämnar ni stoppa oss från att ta en farlig fånge inför rätta? En fånge, som orsakat betydande skada redan?’

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla såg mot ryttarna när de närmade sig, verkligen fokuserade på dem för att se deras avsikt. Var de fientliga ville hon förstå det snarast möjligt. Hon lyssnade på ledaren tala, och sedan på Jezerals svar. Hon såg på honom kort innan hon vände sig tillbaka till ledaren av ryttarna.

    “Jag är en livvakt enbart så långt som att jag inte kommer tillåta hans död, men en rättvisans herald är en bättre beskrivning.” Hon talade i hennes vanliga, lugna röst. “Om din mark är viktig för dig bör ni ta till vapen och söka er mot skogarnas djup, för området är infekterat av laglösa mördare som har gjort näste på din mark. Jag har nyligen räddat en grupp flyktingar från ett av de laglösas bakhåll, ni har rimligen mött dessa överlevare på vägen hit.”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Nester lutade framåt på sin häst och betraktade både Jezeral och Kamilla. Han såg både obelåtet och ogillande på dem.”En maleficar? På min mark? Det är inte möjligt.”, sade han till Jezeral. “Banditer och mördare? Nej.”, sade han till Kamilla. Hans betoning var egendomlig. Han lutade nu bakåt och besvarade dem mer fundersamt.

    “Som ni har fullkomlig rätt att resa på vägen igenom mitt land har jag fullkomlig rätt att inspektera vem som reser här. Det förstår ni väl, Inkvisitor med sin herald av rättvisa. Och med allt som har skett i dessa trakter, nej. Att det talas om laglösa och mördare på min mark är icke acceptabelt. Det är dåligt för mig. Mitt rykte. Jag har lovat att mina marker är fria från all olaglighet, så att goda folk som ni vågar resa här igenom. Det är däremot bra. Det är acceptabelt.”

    Sen fortsatte han tala med sin odrägliga ton. “Och det är inte acceptabelt att kvinnofolk är fastspända på sadlar. Ni bör ha en vagn för henne eller så får hon gå på sina egna fötter.”

    Naera hade lust att skratta. Mannens sätt att tala, både till sin ton och hans ordval, var så plågsamt att det var komiskt. Men mer hånfullt ville hon skratta åt situationen som pågick. “Ja, ska du inte låta mig gå, Jezeral? Det är inget sätt att behandla kvinnor det här.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Jezeral himlade med orden som denne man hävde ur sig.
    ‘Så det ni säger är att ni tänker förhindra brådskande angelägenheter under Tredje ögats sanktioner?’ frågade han, som om han knappt kunde tro sina öron.
    ‘Något som ni som adelsman vet att ni mycket väl inte har rätt att blanda sig i, enligt de lagliga befogenheter som ligger hos min order.’ tillade han vasst.

    ‘Och att ni dessutom bryr er om i vilken form vi transporterar en farlig maleficar, en blodsmagiker?’ frågade han, hans ton vassare och hårdare nu, och ignorerade Nearas kommentar. Han fick nog ta och lägga en munbindel på henne eller lägga henne i magisk koma snart.

    ‘Kanske ni borde lyssna på heralden här, istället för att störa vår framfart med er barnsliga känsla av heder, min herre. Jag behöver knappast påminna er om vilka konsekvenser er familj kan få om det framkommer att ni hindrat rättvisan här idag. God dag.’ sa han avslutande, och gestikulerade åt Kamilla för att själv börja leda hästen runt Nester och hans sällskap.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Kamilla pustade till i frustration när adelsmannen talade och var på väg att tala men Jezeral hann före henne. Hon förväntade sig en tillrättavisning, men allt som kom på tal var hur deras närvaro hindrade hans uppdrag, med en liten referens till vad hon hade talat om men som verktyg för att få dem att rikta bort sin fokus. Fastän det inte gick att se på henne så skulle man höra på hennes röst att hon blev frustrerad av utbytet av ord.

    “Stop nu!” Började hon och tog ett kliv närmare formationen av ryttare, dock inte hotfullt då hon höll ena armen sänkt och fortsatte bära samlingen av svärd under hennes andra arm. “Du kan inte mena att ditt rykte är viktigare än verkligheten? Det finns faktiska rövare i dessa skogar, som utsätter ditt folk för riktig fara. Räkna med att ryktet kommer spridas om du inte tar hand om infektionen på din mark, ditt namn kommer släpas genom lera om du inte tar ditt ansvar och faktiskt agerar. Ta dina krigare, gå in i skogen och hantera röran du har låtit hända så kommer ryktet om en räddare och inte en förrädare spridas.” Hon pekade nu mot skogen precis i den riktningen där de hade stridit mot de laglösa.

    “Dessutom! Vi eskorterar en fångad olaga magiker skyldig till våld och död, inte just nu en medlem av kvinnofolket, men vi eskorterar fortfarande en människa och kommer inte behandla denna som ett djur. Dessutom var hon avsvimmad tills precis nu när ni anlände, förväntades vi släpa henne på marken istället för över hästrygg vid saknad av vagn? Bära henne över axeln som ett dött rådjur istället för över en mjuk och varm häst?” Hennes röst blev märkbart mer irriterad, volymen höjdes och tonläget hårdnade. Hennes hållning förblev nära densamma, hon hade återigen sänkt armen, men handen var sluten hårt.

    “Ni gör bäst i att göra rätt för er, ta hand om era skogar, för jag kommer inte fortsätta göra det den kommande tiden, ni är utan gratis markpatrull. Och när jag kommer tillbaka från Caras Idhrenin är det av stor vikt för ditt rykte att en förändring har skett, eller så kommer du få veta på riktigt vilken skada ett dåligt rykte kan göra.” Hon nästan fräste ut orden mot adelsmannen.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 82 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.