Post has published by Hanlinn
Viewing 2 posts - 181 through 182 (of 182 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Pojkvasken i för stora kläder visade inte Vinga något intresse för, hon log bara som hastigast när hon red förbi så att dammet yrde upp bakom dem. Tystnaden mellan dem som la sig när det öronbedövda ljudet av hovar och forsen tog över var skönt och det var nästan som om hon suckade när hon hörde Lucas röst igen. Inte för att hon ville vara otrevlig, men ibland var tystnaden en välsignelse. Speciellt när han drog upp ämnen som hennes bror.

    “Ikväll? Nu ska vi se… det är dag två inte sant?” frågade hon och räknade på sina fingrar innan hon skakade på huvudet och gick tillbaka till det andra fingret.

    “Ah dag två blir det ju. Sent så klart, men då väntar väl de vanliga festligheterna efter tornespelens början. De brukar väl vara mer folklig fest då?” frågade Vinga, hon hade inte varit på eldens dagar på många år och för att vara ärlig mindes hon inte allt för väl.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Resan gick vidare, Lucas märkte att Vinga kanske inte var den mest pratsamma resekamraten och fick då underhålla sig själv med att sjunga lite, även om han saknade muntra soldater som kunde sjunga med. Solen hade börjat sjunka mot himlen då staden tornade upp sig i fjärran och man kunde höra festligheterna från det färggranna tältläger som byggts upp utanför murarna som skulle tjäna som plats för fest och tornerspel. Dock var nog troligen inte varken kungen eller adeln där så sent utan de fortsatte in i staden, förbi de stora eldarna som brann och genom gator där festligheten fortsatte. Det var fest överallt, och man kunde nog avundas bönder och borgare som kunde ha detta mer avslappnade festligheterna. Så tillslut anlände de till slottet. Vakterna stannade dem med barska röster.
    “Vilka är ni och vad har ni för ärende här?”

    “Mitt namn är Lucas J’lothain och jag tror mig ha blivit inbjuden till festligheterna. Och det här är…” Lucas vände blicken till Vinga. Det var nu som hennes återvändo verkligen skulle göras känd…

Viewing 2 posts - 181 through 182 (of 182 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.