Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 161 through 180 (of 182 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Så klart visste Vinga att han inte skulle berätta sin mörkaste hemlighet, men att han sa något så mörkt och ändå från sitt hjärta gjorde henne förvånad och hon hade svårt att svara först. Lite tafatt över svaret.

    “Order är order.” sa Vinga simpelt till slut, det mörka ämnet var förmodeligen ingenting som Lucas skulle vilja diskutera vidare och det var inget lätt ämne.

    Barns skrik ringde i hennes öron, sprakande efter eld. Hon mindes väl den första hon såg dö i strid. Ett ungt barn, oskyldigt som en av Iserions soldater valt att flå som ett djur.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas fnös till av ett bittert skratt.
    “Och det är vilka order man ger som definierar en som ledare” han harklade sig och spottade på marken. Det plötsligt ljudet fick hans häst att skygga lite åt sidan men han tycktes oberörd av det och samlade bara ihop tyglarna i sina händer som han sedan lät vila på framvalvet till sadeln. Blicken studerade Vinga för ett ögonblick. Hon hade en min han sett tidigare och han undrade stilla vad det betydde, även om han kunde ana det från många år kring soldater.
    “Krig är ett lustigt sällskap att hålla. Antingen förgås man av det, eller så kan man inte vara utan det”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Vid Erethil är det sant!” utbrast Vinga till slut och gav honom ett litet leende, som för att försöka tränga bort tankarna som var som mörka tunga moln i hennes tankar. Kort drog det i hennes smilband och hon lät blicken vandra mot horisonten igen.

    Ibland undrade hon om hon hade gjort fel val i livet. Tänk om hon inte hade utmanat Kael på det sättet. Skulle hon vara gift nu, med barn? Tanken fick henne att rysa till.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas brast också ut i skratt om än med en lite bitter underton. En lätt huvudskakning och suck tystade hans skratt men leendet hängde sig kvar.
    “Jag kommer inte ha en plats vid hennes sida när jag dör. Man skulle varit född kaldrländare. Mot Valhall, för ära och död…!” Han härmade orden så gott han kunde. Ungefär det enda han visste att de sa, från de få krigare därifrån han träffat i sitt liv.
    “Så Vinga, hur har du tänkt göra din stora entré?” han bytte samtalsämne så han anade att det beklämde henne något.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Inte skulle hon heller ha någon plats vid Erethil. Inte den vägen som hon valt. En gång kanske hon skulle, men det var länge sedan. En tid hon länge hade glömt.

    Hans fråga fick henne att skrocka och hon ryckte lätt på axlarna. Inte så brydd över tanken. Hennes entré? Var hon tvungen till att göra en stor en? Hon suckade lite lätt.

    “En entré? Javisst, för att själva tanken på att jag är soldat under dig kommer reta gallfeber på Tristian. Han är en strateg och han ser mig som en bricka i hans spel. Säkerligen skulle han erbjuda mig en post i det militära nu. När läget är så spänt. Inte för det skulle ge mig något intresse.” sa hon med ett skratt och sedan sneglade hon på Lucas igen.

    “Har du någon tanke på en entré?”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas såg förvånansvärt belåten ut över hennes ord och ett snett leende prydde hans läppar då han drog tungan över tänderna med ett lite klickande ljug.
    “Hm.. låt se…” han skrockade lågt “… varför inte sträcka på dina vingar lite och säga hej på turneringsfälten?” Lucas såg nästan utmanande på henne. Han visste det var generellt en dålig idé men lite kaos och panik kunde gott adeln och de rika borgarna få.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Idén som han spottade ut henne fick Vinga att höja på båda ögonbrynen. Det lät som en dålig idé. Förfärlig för att vara ärlig.

    “Lucas, för att vara ärlig är det en idiotisk idé. Vet du vilket kaos det skulle skapa?” frågade Vinga och sedan såg hon lite fundersamt på honom.

    “Men du vill skapa kaos. Varför?” fortsatte Vinga och fuktade sina läppar med sin tungspets.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas hade lutat sig framåt en aning, stödd med underarmarna mot framvalvet på sadeln. Det låga skrockandet fortsatte vid hennes fråga.
    “Jag är uttråkad. Det är försäsong, kampanjerna månader bort och trots det osäkra läget så kan kommande kampanj bli en kall sådan.” hans röst var helt ärlig och han fortsatte efter en kort konstpaus “och som jag sa tidigare, ingen kung ska sitta lugnt på sin tron.” Lucas rätade på sig i sadeln igen och smackade på packhästen som försökte rycka åt sig gräs vid vägkanten. Stresstest på nationer var alltid underhållande sysselsättning och ibland undrade han just hur stresståliga deras land varit, som så länge varit förskonat från stora krig.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vinga grimaserade lite åt det som han sa. Hon förstod honom, kanske lite för väl. Själv var hon också uttråkad men hon visste att om hon skulle visa sin drakform… Skulle panik bryta ut.

    “De skulle döda mig. Jaga mig som det djur och byte jag är.” konstaterade hon och lät blicken vandra mot Lucas med en ärlig min och det fanns inget dömande där.

    “Men det kanske är det du vill?”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas såg mot henne med rynkade ögonbryn.
    “Att du ska dödas? Det var det dummaste jag hört” han blev lite perplex av hennes fråga men packhästen var envis och han fick se tillbaka till den och rycka i ledremmen innan den återigen höll god takt och han såg tillbaka till Vinga med en suck.
    “Du är varken ett djur eller ett byte. Du är Vinga. Du råkar kunna bli en drake” han ryckte på axlarna och log uppmuntrande.
    “Eller är det dina bröder du talar om? Att de skulle jaga dig?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord fick henne att skratta, nästan lite galet och hon skakade på huvudet så hennes vackra röda lockar blev ett virrvarr runt omkring henne.

    “Lucas, drakar har alltid varit ett byte för tjuvjakt. Om jag avslöjar att det finns… tänk på Tristians dotter. Lätt byte. Vakterna är meningslösa.” sa hon enkelt och suckade tyst.

    “Och mina bröder skulle jaga mig. De skulle nog jaga dig med.” sa hon med ett flin.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas flinade lite för sig själv men så ändrades leendet. Det var ett nytt leende, outgrundligt och i hans ögon hade en ny gnista tänts.
    “Är det så? Det låter ju… spännande” tonen antydde på att han verkligen fann det spännande och hans blick gick ut över landskapet, leendet kvar på hans läppar. Den lilla prinsessan var alltså också en reptil.
    “Så hur bör jag försvara mig mot dina bröder?” han skrattade som om han fann det hela roande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Spännande? Snarare tvärtom. Att vara jagad på det sättet hade alltid varit en av Vingas största farhågor hon suckade tungt och drog en hand genom sitt hår.

    “På olika sätt. De är andra sorts drakar än vad jag är. Jag tror de speglar ens personlighet. Min svarta och bittra personlighet speglas åtminstone” sa hon med ett skratt, även om det fanns en viss sanning där. Hon kliade sig lite obekvämt i nacken.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    “Hur menar du… olika sorts drakar?” Lucas såg lite förvirrad ut och han klappade förstrött sin häst på halsen. Men han kunde inte rå för att skratta till lite åt hennes bitterhet över sig själv.
    “Jag tycker du underskattar dig själv Vinga. Det är ovärdigt att se ned på sig själv sådär.” han var uppriktig i sina ord “Och inte bra i längden. Det äter upp en” han log varmt mot henne och manade på hästen så den skulle öka takten en aning.
    “Vet du varför orkerna hälsar med en hand över hjärtat?” han passerade henne i en frisk trav med de två andra hästarna i släptåg och vände sig bakåt för att möta hennes blick. “För de vet att styrkan kommer från själen”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Se ned på sig själv? Det gör jag inte Lucas. Men man får lov att vara en bitter själ för det.”sa hon med ett litet flin och var lite generad över hans ord. Det hade så klart varit mer sarkasm och inte riktigt på allvar. Hon strök en hand lite fundersamt genom sitt hår.

    “Kael är också en större drake, eldsprutande, precis som min mor. Men Tristian är en mindre drake, mer uppbygd för snabbhet och mer strategisk. Han kan inte spruta eld, men om jag inte missminner mig kunde han frysa saker och ting.” sa hon och kunde inte rå för att skratta åt det hon sa.

    “Du måste tro jag är galen”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas fnös roat.
    “Bitterhet är gift” hans blick gick längst vägen och fastnade vid byggnader längre fram. De närmade sig floden som rann strid med smältvatten från vita bergen. Vattnet skulle stå högt i den djupa flodforan som grävts ut under årtusendena. Dånet från det forsande vattnet kunde redan höras.
    “Hm… det kanske är jag som blivit galen” han gav Vinga en road blick.
    “Och om de skulle jaga mig, vad kan jag göra för att stoppa det?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Fly för ditt liv.” svarade Vinga roat med ett brett flin som visade hennes tänder som var förvånadsvärt vita för att ha varit på resa så länge som hon varit. Hon skrattade ett glatt skratt, inte lika hes som de brukade vara.

    “Nej, de skulle nog inte jaga dig. Inte än.” påpekade hon och lyssnade på ljudet av forsen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrockade lågt med en belåten min. Han valde att släppa ämnet, hennes arrogans gick nästan att ta på och han hade tagit reda på tillräckligt. För tillfället. De närmade sig den väldiga stenbro som skulle ta dem över till andra sidan floden. Några mindre vakthus stod kantade intill de höga pelare som bar upp varsin staty föreställandes drakar. På andra sidan reste sig liknande pelare med statyer. I övrigt var det en enkel men bastant design av sten.

    “Vad i självaste…!” utbrast Lucas lite irriterat över den anslagspelare de passerade. Han stannade upp för att läsa det bud som satts upp där.
    “Den fattiga och snikna jäveln” muttrade han till och skakade på huvudet då han manade på hästen igen samtidigt som han började gräva fram några mynt ur sadelväskan. Lucas gav Vinga en blick.
    “Ståthållaren för dessa marker och bron har höjt tullen. Hans familj är urfattig” Lucas fnös “Adeln kan vara allt patetisk ibland”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Inte som om Tristian skulle motsäga det. Han tar säkert ut en större procent skatt på hans familj.” sa hon med ett litet leende. Hon visste hur hennes bror tänkte. Åtminstone brukade hon det. Hon manade på sin egna häst och kastade en kort blick mot drakstatyerna. De som var avbildningar av hennes forna släktingar.

    “Åtminstone kunde de vara värre, de har säkert höjt ännu mer nu under eldens dagar. Då fler personer passerar över bron.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas hummade bara lite lågt och hälsade på den unga mannen som kom ut ur vakthuset. Han kunde inte varit mer än fjorton år och hans uniform var två storlekar för stora. Lucas stannade hästen intill honom och log då han gav tullavgiften för att få passera bron. Pojken gav dem båda en lite undrande blick, man kunde ju se på både Lucas och Vinga att de inte var vanliga bönder direkt men eftersom ingen bar något heraldiskt märke verkade han bli konfunderad. Lucas skrattade bara lågt.
    “Må elden alltid brinna” hälsade han honom när de passerade ut över den långa bron. Ljudet från järnskodda hovar mot sten överröstades av dånet från floden under bron. De tog ett par minuter att komma till andra sidan. Härifrån var vägen bredare och stenbelagd.
    “Vi bör vara framme innan solen gått ned. Vad tror du din bror planerat för firande ikväll då?”

Viewing 20 posts - 161 through 180 (of 182 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.