Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 182 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lite generat skrattade hon till och höll blicken framåt ett tag, mot horisonten. Det såg ut att bli en fin dag. Åtminstone hade de det att se framemot. Alltid något. Alltid skönt. Hon kliade sig själv i håret och kunde inte annat än att erkänna att det var skönt med en annan häst för en stund.

    “Mahrduks? Kanske det kanske. Jag vet inte om någon av er skulle kunna tillfredställa mig ändå.” sa hon med ett litet flin, nästan lite utmanande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrattade högt, tog en sista tugga av äpplet och räckte fram skruttet till hästen han satt på.
    “Säg inte det du! Mahrduk må slåss med yxa men hans svärd” Lucas vände sig en aning i sadeln gjorde en gest längst ena underarmen för att antyda… ja, på någots storlek. Han skrockade åt sig själv och gav Vinga en längre, outgrundlig blick.

    “Nä, men det har du nog rätt i” sa han efter en kort stunds eftertanke och han log menande. “Men vi skulle gott försöka” Lucas skrattade återigen åt sig själv och blicken vändes tillbaka mot vägen som nu grenade sig och blev till en bredare sådan.

    “Så… vad tänker du göra nu när du återvänder?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vinga skrattade glatt åt hans skämt om orken och skakade på huvudet så att hennes röda hår blev ett virrvarr runt omkring henne. Sedan tystnade hon åt hans andra kommentar. Gott försöka? Som om han ens hade tänkt tanken att… hade han? Hon blev lite generad och valde att se åt ett annat håll medan hon svarade.

    “Jag vet inte, terrorisera mina bröder – antar jag. Eller har du någon annan idé? Vad tänkte du med denna resa?”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    “Det kan de gott få” skrattade han fram och hummande lite fundersamt åt hennes fråga. Han fuktade läpparna eftertänksamt och höjde ena handen för att visa att han inte riktigt haft någon plan.
    “Jag trodde du skulle vilja stanna och underhålla mina små elaka dvärgar. Men tydligen lyckades de besegra dig på en knapp dag.” han dolde ett skratt dåligt genom att låtsas hosta och vände blicken tillbaka till henne. Någonting över honom talade för att han visst hade en annan agenda, men att han inte skulle förtälja det än.

    “Själv är det önskvärt att jag visar mig vid liv då och då som en god riddare av Kaelred. Inte bara för att göra frugan belåten… det skulle vara förargligt om din nobla bror kungen skulle tro att artontusen män med en landsman i spetsen skulle vända sina spjut mot honom” Det var en mycket komplex företeelse, speciellt nu när krig närmade sig Kaelred och deras bundsförvanter.
    “Fast å andra sidan ska inte kungar sitta bekvämt och lita på sina landsmän. Så han kan för all del få vara lite nervös”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vinga fnös åt kommentaren. Besegrad? Knappast, hon valde att följa med honom. Det var väl det som var det bästa att göra i denna situationen. Vad annars skulle hon göra? Hon suckade tungt och drog en hand genom sitt hår igen,

    “Jag skulle inte säga besegrad, men det vore dumt att inte ta chansen att se sin familj. De skulle aldrig förlåta mig om jag inte kom dit.” sa hon med en dramatisk suck.

    “Vinga – du har övergivit dina plikter och din familj, jada jada jada…” härmade hon Tristian och skakde tyst på huvudet åt det.

    “Det är väl bra det, men Tristian är sällan allt för spänd över något, i alla fall som han visar. Men egentligen grumlar han jämt. Precis som han gjorde när han var en liten pojke.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrockade åt hennes härmande och skakade lite roat på huvudet. Sedan fick hans ansikte en lite mer allvarsam min.
    “Han borde grubbla lite mer på vad som sker öster om Järnporten. Förr eller senare når det hit.” hans röst var lägre och han vände blicken ut över de vårgröna fälten. De spridda molnen på himlen svepte över solen för en kort stund och det blev både kallare och dystrare innan det drog förbi igen.

    “Jag säger det med all välmening för din bror, men det som komma skall tror jag varken han ens tillsammans med sin bror är redo att möta. Vid Erethil så hoppas jag han kan gräva fram mer av er far när det väl kommer” Lucas vände blicken från fälten till Vinga och sedan ned på ledhästarna, något fundersamt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vinga nickade lätt åt hans svar. Hon drog en distraherad hand genom sitt hår medan hon funderade på hans ord. Hon kunde förstå vad han menade, ingen av hennes bröder var särskilt… ja. De hade ett annat tankesätt. Lätt distraherade dessutom. Även om Tristian påpekade annat.

    “Det finns en anledning till varför min far, tyckte om mig bäst. Vi har liknande tankar och åsikter. Även om mina kanske gick lite mer åt det extrema hållet…. den senaste gången vi talades vid.” sa Vinga med ett snett flin.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas nickade lite disträ åt några passerande bönder och log sedan mot Vinga.
    “Åhå, äre så? Berätta… jag har aldrig hört historien om det där tornerspelet direkt från källan. Jag var ute på fält då och har bara hört historierna.” han gjorde en liten paus och skrattade till “Som du själv sett är något förvrängda”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Det är hemska!” utbrast hon med en grimars, bara tnaken på att bli så upphöjd, och älskad av någon var för henne främmande och hon rös bara av tanken på rummet till Linnea.

    “Sloan berättade för mig att bönder började med något uppror. Jag tog mig ner till staden, han blev till och emd anklagad för att vara en pedofil!” ubtrast hon lite glatt och skrattade åt tanken. Hon gick in detaljerat på hur hon hade hört om någon slags revolution och ville bevisa att en kvinna kunde göra mer. Även en högt uppsatt sådan. Att hon gått med inkognito.

    “Sedan när jag besegrade min bror, tog jag av mig hjälmen. Och resten är väl vad som hände. Ett år i Alidea, sedan lite över allt. Jag var till och med på havet ett par år.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas lyssnade intresserat och höjde bara en förvåningens ögonbryn åt de anklagelser som varit mot Sloan. Hela historien lät ungefär exakt som man kunde föreställa sig från myterna som gick runt, förutom att där hade hon varit naken och allt möjligt. Men han kommenterade inte det, eftersom hon verkade ha ett kraftigt motstånd mot att vara det hon blivit. Ett hopp för mer jämställdhet. Lucas skrattade lite lågt och kliade sig på ena ärret.
    “Sloan alltså… Det var otippat.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Otippat?” frågade Vinga med ett höjt ögonbryn med ett skratt för att sedan skaka på huvudet åt det hela. Om det var någon hon saknade var det Sloan. Egentligen den som var hennes far.

    “Han har varit som en far för mig, och hade svårt att neka mig det. Vi låtsades att jag var sjuk på dagen av turneringen. Han gav mig idén så klart.” fortsatte hon med ett skratt.

    “Nå väl, nå väl, hur känner du gamle Sloan?”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas gav henne en lång blick och rynkade lite på näsan. Menade hon på att det inte var så otippat att han anklagats för det. Lucas ruskade av sig en rysning och skakade på huvudet en aning.
    “Han tjänade den förre drakriddaren då jag var väpnare… och senare blev riddare. Så vi har varit på en del turer ner över landet för att jaga bort bråkstakar tillsammans. Tränade en del ihop innan jag for till Karm för att studera” Lucas ryckte lite lätt på axlarna.

    “Du var alldeles för liten för att minnas min tid vid hovet, men det är därifrån som jag känner honom. Bra karl. Redig och principfast.” Lucas nickade för att ge tyngd åt sina ord.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vinga nickade lite lätt åt hans ord. Det stämde ju i för sig. Och hon saknade honom en hel del, vad kunde hon göra för att inte göra det? Hon hoppade innerligt att hon kunde se honom. Men var han fortfarande kvar på slottet? Han tvivlade på det.

    “Älskade Sloan” hummade hon lätt för sig själv och nickade instämmande åt hans ord och sedan slog hon lätt på tyglarna så att hästen satte iväg i galopp. Ett retsamt flin fanns på hennes läppar.

    “Vem kommer först?” frågade hon lekfullt

    “Den som vinner får….”

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    En trött häst, tänkte Lucas då han manade på ridhästen. Det var ett halvhjärtat försök att komma ikapp henne. Dels hade han både packhästen och sin stridshäst i släptåg, varav den senare bockade och sparkade i ivern att få sätta fart. Men Lucas visste också att hans ridhäst knappast hade en chans mot den som Vinga satt på. Men han skrattade likväl, även om avståndet mellan dem ökade.

    Över nästa krön kom han ikapp henne där hon saktat in och han skakade bara skrattandes på huvudet.
    “Jag skulle inte låtit dig ta den hästen” skrattade han gott och klappade sin som frustade belåtet efter galoppen. “Hade aldrig en chans”
    “Så, vad vann du, förutom äran?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Egentligen hade inte Vinga tänkt så långt och hummade lätt. Hon hade lite svårt att få hästen lugn efter galoppen, men klappade den lätt på halsen när den äntligen hade lyssnat på henne. Hästar var inte hennes essä. För att vara ärlig så föredrog hon alltid till fots, även om hon var en duktig ryttare.

    “Jag vet inte riktigt, har du något förslag, Lucas?” frågade hon, för vad egentligen hade hon att förhandla om?

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas höjde på ögonbrynen.
    “Jasså? Du förväntade dig inte att vinna?” han log retsamt men skrattade sedan till och såg aningen fundersam ut. Blicken gick över kullarna och fälten då han tänkte efter med ett hummande ljud. Tillslut stannade blicken vid henne med en min som tydde på att han kommit på någonting bra och värdigt den lilla insatsen.

    “Okej, så… du får en fråga till mig – vad som helst, som jag måste svara helt ärligt på.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Jag som trodde du skulle föreslå en kyss” sa hon med ett roat och retsamt leende, lite för vågat och kaxigt för en som rodnade av tanken och hon såg ut över horisonten igen. Solen värmde skönt och hon slöt sina ögon för en stund. Njöt av ögonblicket. Priset var så klart en bra idé. Däremot var hon inte säker på vad hon skulle fråga och samtidigt som hon klappade hästen lite disträ på sidan hummade hon.

    “Ett bra pris, men jag måste få fundera ut en bra fråga.” konstaterade hon och öppnade ena ögat för att snegla på Lucas igen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Hennes kommentar var oväntad och fick honom att skratta till häpet.
    “Vinga, jag är en gift man. Inte skulle jag bedriva otukt” skrattet fortsatte i ett skrockande och han noterade hennes lite generade min. Lucas betraktade henne för en stund då hon var tyst innan hans uppmärksamhet vände sig till hästen. Eller snarare hästarna, eftersom han hade två i släptåg också. Men de var inte så mycket till bekymmer för honom, dels var hästarna välridna och hans egna förmåga på hästryggen var mer än adekvat.

    “Priset går ut vid solnedgången. Så fundera inte för länge”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Det är inte rättvist!” utbrast Vinga, lite som den bortskämda prinsessan hon en gång var och hennes ögon smalnade lite och hon fnös till. Vad skulle hon kunna komma på för frågan tills dess? Egentligen fanns det väl många frågor hon hade velat fråga honom. Men att välja en var svårt. Dessutom var hon inte säker på vad som skulle kunna ge henne mest… valuta för frågan. Hon bet sig lite i underläppen medan hon funderade på det hela.

    “Vad är din mörkaste hemlighet?” frågade hon till slut, med ett slugt flin.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrockade lågt och suckade.
    “Ack, måste jag göra dig besviken för mina hemligheter är inte lika dramatiska som dina” sa han menande och med en dramatisk röst. Lucas bet sig lite fundersamt på insidan av kinden med blicken i skyn. Han funderade dock snarare på vad han skulle kunna säga som kunde vara ruggigt men inte egentligen av värde.
    “Tro inte sämre om mig nu Vinga, för det jag gjorde då var som soldat och endast på order av mina befäl…” Lucas sänkte blicken till henne och det fanns inget spår av hans vanliga leenden. “Men under Karms inbördeskrig hände mycket som jag inte är stolt över. Som löst sammansatt krigsförband så… vi levde upp till legosoldaters dåliga rykte. Vi länsade byar, brände deras hus och… dödade deras barn.”

Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 182 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.