Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 121 through 140 (of 181 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Förstås blev det så som Zifri föreslog. Att sätta sin fot frivilligt i Iserion, det var knappast något som Camthalion skulle göra. Speciellt inte med sina nya öron. Det hade vandrat ett tag, men alltid undvikit städerna. Däremot när de nådde Quiribs utkanter kände Camthalion av sin nakenhet. Han drog manteln han hade fått av Ofelia lite närmare sig. Även om han många gånger svor över manteln, det var något obekvämt med att ha kläder, kunde han inte rå för att känna en stor tacksamhet att han inte hade eldat upp manteln nu.

    “Var försiktig nu, Zifri. Vi vill inte ha allt för många ögon på oss” sa han, lite varnande och hade dragit upp sin huva och gjorde likadant för Zifri. Även om han hade en liten känsla av att den skulle falla ner lika snabbt igen.

    Han drog efter andan, det var många olika dofter som fick honom att rynka lite lätt på sin nuförtiden känsliga näsa. Blicken vandrade över de nu öde gatorna. Solen stod och gassade, de flesta var säkert inomhus och gömde sig för dess hetta. Blicken for på en hel del kläder som hängde. Det verkade inte riktigt vara någon som var i närheten och han smög sig närmare för att greppa tag i ett par pösiga byxor och en skjorta för att dra den till sig i famnen och se sig omkring. Förhoppningsvis kanske han till och med skulle kunna smyga undan med det.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Resan hade varit en ganska tråkig sådan, om inte för det trevliga sällskapet. Många gånger var det ont om klättringsmöjligheter och deras restid hade kanske blivit lidande av alla gånger Zifri klättrade stenar och allt annat stort hon kunde hitta, balansera på stenar längst floder eller helt enkelt klättrat på Camthalion ibland. Den resande delen av resan var ingenting Zifri var gjord för, då det var på tok för långa sträckor utan att någonting hände. Visst, Zifri hade ett enormt tålamod, men det var när det inte fanns någonting fantastiskt som väntade dem på andra sidan av resan. Hon blev ofta rastlös och tog ut det på Camthalion på ett eller annat sätt, ivrig att komma fram.

    “Jag kan bokstavligen bli en mus om jag vill. Försiktighet finns i mitt blod.” Hon log åt honom och gav honom en knuff innan hon rätade till luvan över sitt huvud. Den var obekväm, hon gillade det inte alls, men hon skulle bestämt inte vara den som avslöjade dem, även om hon just nu inte förstod varför de skulle hålla sig dolda.

    Hon följde efter Camthalion som en svans och när han stannade och tittade på kläder var hon direkt på plats också för att även hon kika. Ståndet hade plagg i alla möjliga färger, färger hon aldrig sett på kläder tidigare. Modet var kraftigt annorlunda från både Nela’thaënas och Iserion, helt klart.

    “Kanske de här istället?” Frågade hon Camthalion och tog tag i armen hans när han var på väg iväg, och plockade upp ett annat par med pösiga byxor, men vita istället för bruna, och hon rörde sig sedan till en röd väst som hon också plockade till sig och log åt honom. Samtidigt vandrade hennes ögon över resten av plaggen i ståndet, sökande efter någonting åt sig själv. Då det såg ut som att Camthalion bara tänkte ta det och gå förutsatte hon att det bara var att plocka utan att behöva betala, då hon räknade med att han i sin världsvana visste mer om den här sortens plats än henne.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Zifri…!” väste han mellan sina tänder, lite rädd för att någon skulle få tag i dem. Han hade några mynt med sig, men knappast så att de skulle kunna få allt det  där.  Knappast, kanske de hade råd med en socka? Fast vem bar sockor i denna värmen? Han drog en hand över sin panna för att torka bort några av svettdropparna. För att sedan hastigt ta det som fanns i Zifris famn under sin mantel istället. Han försökte att med sina ögon och ögonbryn förklara att de skulle ta olagligt till Zifri genom att nicka åt lite olika håll och röra på ögonbrynen och ögonen var stora.

    Inte för att det kanske skulle vara förståeligt alls. Till slut gav han upp och sträckte sig efter två klänningar i olika färg, utan att riktigt tänka efter vad det var för sort eller om Zifri kanske inte tyckte om dem för att gömma dem som de andra. Sedan tog han tag i Zifris hand för att börja röra sig därifrån, lite mer bestämt än han hade tänkt. Men han var både nervös och lite rädd för att någon skulle stoppa dem.

    “Om någon kommer, spring, förstår du?” frågade han, tyst.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri såg mot honom när han höll på att grimasera och trots alla hennes försök kunde hon inte riktigt förstå vad han syftade på. Var han missnöjd med hennes val av kläder? Hon log osäkert åt honom, men leendet blev mer genuint när han plockade på sig två klänningar. Hon passade på att ta en vit skjorta med sig genom att sträcka sig efter den när han ryckte med henne, och höll dem tätt mot sig för att inte tappa dem när hon överraskades av styrkan han använde. Någonting gjorde honom nervös, vilket gjorde henne vaksam, var det någon som hade sett hotfull ut och hon missat det?

    Innan Camthalion kom vidare långt dök en kattlik varelse på två ben upp från runt hörnet av ett annat stånd och ställde sig i vägen för honom för att sedan omgående placerade sin hand i Camthalions lediga hand och slöt sin andra om handen så hon höll i hans ena hand med båda sina. Hon hade ett stort flin som avslöjade rovdjurständer, hennes runda gula ögon skarpa och stirrande rakt in i hans egna medan hon klev nära.

    “Min herre, vi har ingen gemensam betalplats, du behöver betala varje stånds varor för sig hos respektive ägare. Khid kommer vilja att ni stannar och betalar hans kläder innan ni går vidare till nästa stånd, men ni kan vänta här hos Kihim under tiden, får det lov att vara lite fisk medan ni väntar, Kihim kan sälja extra billigt!” Kihim vickade med huvudet mot sitt egna stånd och log artigt men samtidigt insisterande mot honom. Ståndet var ett långt, djupt bord med en stor variation av fisk, som trots värmen och solen såg förvånande färsk ut.

    Kihim var en kortpälsad kattvarelse färgad vit- och svartrandig med en lång svans som vinglade bakom henne, nästan lika lång som hon själv var, en längd jämförbar med Zifri. Hennes öron var stora, långa och spetsiga, betydligt större än en alvs öron var. När Zifri såg henne tänkte hon spontant springa, för att lyda Camthalion, men situationen fick henne att tänka att det inte var rätt drag. Men såklart, om Camthalion sprang, så skulle hon såklart göra detsamma.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion ryckte åt sig sin hand när han kände hur någon placerade sina händer kring dem. Lite ovanligt våldsamt och höll den i den andra handen, lite som om han hade bränt sig på något. Ett litet ursäktande leende dök genast upp på hans läppar och han böjde huvudet något som i en artigt gest.

    “Ursäkta mig, min dam, jag verkade ha huvudet någon annanstans.” påpekade han med ett litet skratt över sin överdrivna reaktion för att sedan möta kvinnans ögon med sina gräsgröna ögon som verkade bryta till rovdjursgula ibland. Han skulle precis sträcka sig efter sin penningpung, inte för att den vägde allt för mycket. Men kanske han skulle ha råd med en del av de kläderna och om de var villiga att pruta…

    BAM! Ett par tunnor slog ner, inte allt för långt ifrån dem vilket fick hans öron att rycka till och se sig omkring vilt. Höga röster, som nästan tycktes hotfulla och hovar som slog mot marken fick honom att skrämt hoppa bakåt och sedan fortsätta sin flykt. Det var inget annat än instinkt som tycktes driva hans jakt framåt. Rädd för de höga ljuden och det som skulle kunna varit ett hot.

    Huvan på manteln flög av och avslöjade det röda håret som fladdrade i vinden medan han hoppade upp mellan väggar och allt bröte som fanns på gatorna för att ta sig så långt bort från ljudet som han kunde. I sin flykt lyckades manteln fastna i en krok, vilket gjorde att den slets av i flykten. Men han hade fortfarande kvar väskan och kläderna han så ofrivilligt snott med sig medan han svingade sig upp med hjälp av sin svans. Helt utan tanke på något annat än att ta sig så långt bort ljudet som han kunde. Hjärtat dunkade i hans öron och gjorde det ännu svårare att tänka klart.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri hoppade till i förvåning åt ljuden, och ändå mer förvånad blev hon när Camthalion plötsligt försvann från hennes grepp och rusade bort från både henne och katten de precis hade stött på. Hon var på väg att ropa efter honom att det inte var någonting att oroa sig för, när en man rusade precis förbi henne och nästan stötte omkull henne då han inte tagit hänsyn till att hon var i hans väg. Mannen rusade förskräckt inåt i Quirib, tydligt flyende. Hon var på väg att sätta efter Camthalion igen när dånet av tre ryttare passerade henne och i sällskap av ett sandmoln runt tre väldiga hästar red de uniformklädda ryttarna efter mannen som precis stött i henne.

    Hon log åt kattvarelsen och gav henne en bugning.

    “Ledsen för det där, han har haft en jobbig vecka, jag hämtar honom så betalar vi.” Hon log åt henne men kom inte mer än några steg bort innan ett smärtat skrik hördes lite längre bort, och när hon slängde blicken i riktningen kunde hon se hur en av hästarna hade rusat ifatt mannen och sprungit rakt över honom, som nu låg skadad på marken och två av de tre i uniform hoppade av för att närma sig människan.

    Hon kom på sig med att fortfarande bära kläderna hon hade plockat och gick snabbt tillbaka till kvinnan, för att placera dem i armarna på henne. Hon tog sedan av sig sin egna kappa, placerade den i armarna hennes också och sedan dessutom sin dolk och sin läderpung med vatten, som var av väldigt bra kvalitet.

    “Det hela är ett missförstånd, ta mina grejer tillfälligt så hämtar jag tillbaka honom. Om inte kan ni behålla dem.” Hon log åt henne, och kattvarelsen log osäkert tillbaka medan hon kollade på prylarna. Efter att Zifri var klar, så stack hon efter Camthalion i riktningen han rusat. Hon passerade kappan och plockade på sig den, för att sedan klättra upp på taket med några snabba smidiga steg, sökande. Han var snabbare än någonsin, så det krävdes ansträngning av henne att alls ha en chans att komma ifatt när han var förskräckt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    I ren panik hade Camthalion kommit högt upp i en av tornen. Han satt där, kurad som en boll och höll för både öron och ögon. För bara tanken att han var så högt upp gav honom den där… nästan svimmande och pirrande känslan samtidigt som också alla instinkter sa åt honom att ta sig längre bort. Bort ifrån faran. Någonstans i bakgrunden hörde han skriket. Ett tag frös han till. Var det Zifri? Men skriket var för mörkt för att kunna vara henne. Eller? 

    Hans grepp var svettigt om husväggen när han försökte att luta sig fram för att se om det var Zifri. Men det var inte hennes kappa som låg nertryckt på marken. Även om en ilska över att någon blev behandlad så fyllde honom verkade hans ben vika sig och han sjönk ner till sin boll igen med händerna kring huvudet.

    “Vid Erethil…” muttrade han, ilsket för sig själv.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Det hade tagit henne tid att hitta honom, men när han kikade ut från tornet hade hon lagt märke och efter bara en kort stund hade hon lyckats ta sig upp dit, klättrande hastigt tills hon kom uppklättrande vid hans sida och log åt honom, samtidigt som hon såg lite orolig ut. Utan sin kappa var vem hon var synlig för alla, men här uppe i höjderna spelade det inte mycket roll, och det var ändå inte värre än en naken Camthalion. Hon placerade kappan på marken bredvid honom innan hon satte sig ner bredvid bollen Camthalion, och lindade armarna sina runt sina knän medan hon satt och tittade på honom.

    “Hur mår du?” Frågade hon enkelt och bara satt där tålmodigt och tittade på honom medan hon väntade på svar.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hennes doft var bekant och en lättnad sänkte sig över Camthalion och han drog lätt efter andan. Lite darrandes, fortfarande rädd över höjden lät han sin hand söka sig efter hennes. När den till slut fann den tryckte han den lätt och höjde blicken mot henne, lite trevandes som om han inte ville se hur högt upp han var.

    “Jag… menade inte. Förlåt.” viskade han och tryckte hennes hand lite menande för att sedan dra henne in i sin famn. Höll henne hårt och ömt, samtidigt som han flera gånger kysste hennes hjässa.

    “Det var som om mina instinkter vill ta mig så långt bort ifrån… de höga ljuden och så högt upp som möjligt. Och du vet…” sa han och rodnade lite över sin egna dumhet och impulser.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Jag vet att du inte menade någonting illa, vi är betydligt starkare än enskilda handlingar.” Hon log åt honom och drog sig lite närmare för att sitta lutad mot honom. Hon gav honom en kyss på kinden och lät sitt huvud luta mot hans axel.

    “Du har nog överkänsliga instinkter, du har en ny kropp, med sina egna impulser. Du behöver nog träna den så som du tränat den innan. Jag känner samma när jag förvandlar mig, jag får direkt impulser som inte hör hemma hos en alv.” Hon tog tag i svansen hans med en hand och strök fingret längst kalufsen.

    “Men tänkte du faktiskt stjäla kläderna?” Hennes tonläge var retsamt och hon hade lite skratt i blicken.

    “Du behöver berätta sånt för mig! Jag kan ljuga, vet du! Men jag tror inte vi behöver. Vi kan säkert förhandla fram lite kläder, kanske mot en bit av brödet.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet skratt lämnade hans läppar, lite nervöst och skamset på samma gång. Han drog handen igenom sitt hår, vilket fick flätan som han hade haft att bli lite mer rörig. En liten rodnad fanns på hans kinder när Zifri frågade honom den frågan. Hade han inte tänkt stjäla de kläderna? Det ärliga svaret gjorde att han skämdes något och han harklade sig lite.

    “Självklart inte…!” utbrast han och såg bort, inte riktigt så säker på om han ville diskutera det med för att sedan dra en suck och luta sin panna mot hennes för att se in i hennes vackra ögon. Ett svagt leende på läpparna fanns där, som det nästan alltid gjorde när hon var i närheten. Utan att tveka, korsade han de sista millimetern för att ge henne en öm kyss. Lite oroligt strök han hennes kind med sin handrygg.

    “Vi måste vara försiktiga med våra nya… djuriska… ja, du vet.” sa han för att rynka lite på näsan och resa sig upp. Fortfarande vinglig på benen och slöt ögonen medan han höll hårt i tornets ena pelare.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon glädjes åt kyssen och satt armen runt honom när han reste sig, för att hjälpa honom upp och ge honom stöd att stå. Hon höll en hand mot bröstet hans och tog fram kappan som hon hade surrat runt sig med andra handen och lade den över honom.

    “Det är ingen bra start på resan att vi stjäl oss in i Iselem, Camthalion. Vi ser till att få kläder till dig på ärligt sätt, vi har saker att byteshandla med.” Hon log varmt åt honom och såg ut över staden nu när hon stod upp och fick chansen att göra det. Det var en vacker stad, helt annorlunda från människostäderna hon tidigare sett i sitt liv. Var det här vad hon kunde förvänta sig från resten av Iselem? Hon skulle inte vänja sig snabbt, så hon såg fram emot resan.

    “Och tala för dig själv. Jag är försiktighet förkroppsligad! Det är bara en av oss som hoppat ut ur en trädkoja utan att kunna flyga.” Hon hånlog och gav honom en retsam stöt mot benet med sitt eget.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion grimaserade lite åt hennes ord, förstås fanns det andra vägar och han hade inte direkt tänkt… göra det så här osmidigt och tanken att låta Zifri visa sina alviska drag så öppet här… det gjorde honom illa till mods. Nå det var inte Iserion. Även om det var nära nog. Men inte kunde han heller röra sig naken.

    Den retsamma stöten fick honom att klamra sig lite mer längst pelaren och slöt sina ögon något hårdare. Lite rädd över tanken. En upplevelse han helst inte hade velat uppleva igen. Men ändå var han här. Längst upp. Han suckade djupt och öppnade ena ögat.

    “Du, försiktig?” sa han, lite retsamt och skakade nätt på huvudet för att försiktigt släppa sin ena hand kring pelaren och nudda hennes näsa för att sedan le milt.

    “Nå… Hur tar vi oss ner?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon smällde till honom lätt i axeln när han kommenterade hennes försiktighet. Hon log muntert åt honom och kollade sedan ner för kanten.

    “Du tog dig upp, jag tror du kan ta dig ner också. Men jag ser till att fånga dig om det går på tok.” Hon placerade en öm hand på axeln hans, som för att visa ett förtroende att han klarade av klättringen själv, svår som den såklart skulle vara om man var ovan med klättrandet. Hon tog sedan avstånd från honom och började röra sig neråt, då hon ville vara nedanför honom om det skulle vara så att någonting gick fel med hans klättrande. Hon hade olika knep för hur hon skulle kunna fånga honom, men alla krävde att hon var på plats om han föll.

    “Du är en skogsvarelse nu, du behöver träna din klättring om du vill passa in.” Hon log retsamt åt honom, men var rätt så säker på att vad än han var, så var det en av skogens varelser.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Passa in? Han tvivlade på att det var något han gjorde eller någonsin skulle göra. Men kanske det fanns en chans med skogens djur. Han ryckte lätt på axlarna över tankarna men förbannade Zifri över hennes ord och kanske sig själv. Om han inte retat henne kanske han skulle fått mer hjälp. 

    In i vargens gap. Tanken slog honom när han började svinga sig ner för byggnaden. Inte lika smidigt som Zifri och hårt blundande. Långsamt och säkert. Den sista plankan höll han hårt i länge med sin svans innan han var helt säker på att han var längst ner.

    ‘Aldrig mer Zifri, hör du?’ sa han och grimasera för att lägga en mild och kärleksfull arm omkring henne, lite skyddande mot omvärlden medan de rörde sig mot Säljaren igen. Camthalions steg något motvilliga och tunga.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon klappade händerna glatt när han kom ner från tornet och skuttade fram till honom för att ge en omfamning. Zifri hjälpte honom sedan med kappan hans och log åt honom medans de började bege sig tillbaka. “Vi lever i årtusenden, Camthalion, det lär hända många gånger till.” Hon höll om armen hans och lutade sitt huvud mot hans axeln medans de gick.

    Väl tillbaka på gatan stelnade hon lite när hon såg lite längre bort där vakterna hade kommit ifatt mannen från tidigare, och han låg kvar där han blivit nedtrampad. Hade hästen haft ihjäl honom? Hon rynkade obekvämt med ansiktet, men slöt sina ögon sedan och tog ett djupt andetag. Säkert skulle hans kropp tjäna som en varning, men det var inte mycket till varning när man inte visste vad han hade gjort fel. Hennes instinkt var att hämta kroppen och begrava den, eller åtminstone städa till den, men intellektuellt visste hon bättre.

    “Jag tycker vi skyndar oss med att bli klara här och reser vidare så snart vi kan.” Sa hon kort och försökte undvika att se mot kroppen, men kunde inte låta bli stundvis, nästan som om den hade en dragkraft som uppmanade henne att komma närmare och ta hand om den.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    En liten grimars smög sig upp i Camthalions ansikte. Han visste förstås att det var sanningen, även om han ville fördöma den och tjafsa emot. När han just tänkt öppna munnen, följde hans blick Zifris mot mannen på marken och han runkade nätt på näsan av dess stank. Skyddande drog han ner hennes huvud mot sin egna bröstkorg men innan de hunnit passera greppade främlingen på marken tag i hennes fot.

     

    ‘Vatten..’ kraxade han fram, knappt hörbart för någon annan än de två. Och det var nog enbart deras alviska öron som skulle fångat upp dem.

     

    Lite på instinkt ryckte han Zifri närmare sig och handen släppte snabbt Zifris fot. Knappt någon styrka alls där, med ett flertals fingrar avskurna.

     

    ‘Zifri… Kom’ viskade han, lite ängsligt åt alla blickar som rörde sig mot dem. En uppmärksamhet han inte riktigt ville ha. Speciellt vakternas lite längre bort.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri blundade hårt när handen tog tag i hennes fot och hon försökte ignorera det, men så snart han yttrade sin önskan om vatten gav det vika för henne och hon kände en kyla sprida sig genom henne när hon övervägde att ignorera mannen ytterligare. Det kändes fel. För fel. Hon hade vatten, mer än hon behövde, så hon stannade upp trots Camthalions vädjan och vände blicken mot mannen på marken.

    “Vänta,” Sa hon enkelt åt Camthalion och vred sig ur hans grepp för att böja sig ner mot mannen på marken, sittande på huk bredvid honom medan hon tog fram sitt vatten. Många av människorna i mängden omkring dem stannade upp och tystnade, medans två av vakterna började gå mot Zifri. Hon sänkte ner sin träflaska med vatten mot munnen på honom och försiktigt hällde hon ut vattnet in i munnen.

    “Jag beklagar att jag inte kan göra mer.” Sa hon ursäktande till mannen och placerade en hand på kinden hans. Såklart kunde hon göra mer, men hon var inte här för att göra en fiende av Iselem.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Zifri…” väste Camthalion, lite trött över att hon hjälpte mannen, som knappt var en man utan snarare ett lik. Vattnet skulle bara förvärra hans lidande hålla honom vid liv längre. Blicken vandrade mot vakterna som börjat röra sig mot dem och han drog lite oroligt Zifri mot sig själv igen.

    Mannens ögon verkade fyllas av lite hopp och drack girigt av vattnet som kom ner i hans mun. Omedveten om vakterna som rörde sig allt närmare dem med klingorna lågt och blicken fast på Zifri och honom. De ropade något på iselemska som verkade få mannen att spärra upp ögonen.

    “Zifri…!” väste Camthalion igen.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri såg sig över axeln och fräste till djuriskt när hon såg vakterna med sina dragna vapen, hon såg på mannen som glädjes åt vattnet och när Camthalion ryckte i henne kunde hon känna hjärtat sitt rusa. Hon ryckte till i Camthalions hand och drog honom nära, för att i nästa stund byta skepnad i en stor ljusshow, från ena stunden till nästa gå från att vara alv till att bli en väldig, rödfärgad gorilla. Hon plockade upp både Camthalion och den döende mannen i en arm, fullt förstående att hon mycket väl kunde vara den som härnäst hade ihjäl den skadade mannen, men han var dödsdömd redan och hon ville försöka.

    Vakterna sprang nu mot dem för att stoppa henne, helt klart vana med alla möjliga sorters varelser, då de inte verkade alltför chockade att alven kunde byta skepnad. Hon rusade mot en av stenbyggnaderna och klättrade upp på taket, för att sedan börja rusa från hustak till hustak och komma bort från torget. Hon hade fördelen att ta taken bort, så hon kunde snabbt skaka av sig sina jägare.

    Vakterna pekade mot en av vakterna med pilbåge, och mannen höjde en pil med någon slags påse längst fram. Han tände till stubinen som påsen hade och sköt pilen i riktningen de sprang åt. En bit upp i luften nådde stubinen påsen, och ett rött rökmoln formade en linje i skyn i riktningen Zifri rusat i. Hon såg upp mot den och omedelbart bytte riktning och skyndade sig till ett hustak med höga vallar, dit ingen hade sett henne hoppa och försiktigt satte ner Camthalion och mannen på taket, innan hon bytte tillbaka till alvform.

Viewing 20 posts - 121 through 140 (of 181 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.