Post has published by Yazfein
Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 91 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet grymtande skratt lämnade Ranghildrs läppar när hon hörde sin makes ord. Precis som henne, och många kaldrländare var han rak på sak och det var inte svårt att se att de båda hade påverkat varandra i den saken med.

    “Du låter som mig med de vassa orden” påverkade RAnghildr lite retsamt och kärleksfullt till sin make innan hon blickade mot främlingen med en liten nickning.

    “Min make är trött på sådant här snack, precis som jag. Har du inte något annat på tankarna, du karman där?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Athal och jag har aldrig riktigt kommit överens i och med min inställning till vissa saker. Så det skadar inte att visa hövlighet till de gudar som styr på den plats man befinner sig.” Yazfein ler lite roat och något trött innan han nickar. Klart de var frustrerade och arga på hur fienden agerade samt att det var så svårt att få tag i dem. På sätt och vis var det snart av Hrafn, om samma känsla letade sig in hos soldater kunde de göra något förhastat om tillfälle gavs. Sen ser han på Ragnhildr igen med samma leende men något nästan bekymrat i blicken.

    “Jag är från de mest nordvästra delarna av Karm och nog är vi alla rätt lika det får jag medge.” Säger han lite roat innan han skrattar för att sedan sträcka på sig med en rejäl gäspning. “Jag ska inte ställa fler frågor nu då om staden eller läget i övrigt. Men kanske kan jag byta några ord med er Ragnhildr medan någon kan visa mig var jag ska husera under min vistelse här?” Han hade lite menande lagt handen på såret hon sytt ihop och verkade lite fundersam då hon beordrat att trasorna skulle brännas. Vilket hon nog hade haft helt rätt i att de borde.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lite fundersamt och missnöjt såg Ranghildr på främlingen som försökte fånga hennes uppmärksamhet.Vad nu? Tanken på att behöva visa denna man till rummet han skulle bli fördelad var för henne löjligt. Dessutom njöt hon mer av att sitta här och dricka mjöd med sin make. Det var få gånger som de hade kunnat andas och vara tillsammans den senaste tiden.

    En suck kom ifrån hennes läppar och hon lade en hand på Audgisils axel, om för att avbryta honom från att ropa på att någon skulle komma dit av tjänarna.

    “Låt mig visa denna främling vägen, make. Uppenbarligen har han något att säga mig. Njut inte för mycket nu – så du somnar innan jag kommer tillbaka” sa hon med ett litet retsamt flin och strök en lite mildare hand över hans kind och klappade honom lite hårdare på ryggen för att sedan börja röra sig i korridorerna och gjorde en gest åt Yazefin.

    “Nå?” frågade hon, så fort de var ur hör håll.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein plockade upp sina saker och såg sedan mot Audgisil innan han nickade kort i respekt mot honom. “På återseende när en ny dag gryr Kung Ulfhedna.” Sen skyndar han efter Ragnhildr och när de kommit utomhör håll ser han sig om vid hennes fråga. Han ville vara säker på att det inte var någon annan nära som kunde höra dem. “Jag tänker ta till mig er sed och vara rakt på sak. Varför valde ni att bränna trasorna?” Han hade själv en aning om varför men ville ändå höra från henne vad hon haft för anledning till det. Så länge inte ett sår varit väldigt infekterat fanns ingen anledning att bränna trasor, eller om det varit något annat som gjort hon valt att bränna dem. Hans hållning är väldigt avslappnad och obekymrad men blicken hans är allvarligare. Försöker läsa av hennes svar på hans fråga för att se hur mycket sanning hon kommer berätta.

    “Sen behöver ni inte visa mig hela vägen till rummet, berätta var det är så hittar jag dit härifrån. Så kan ni göra er make sällskap i salen igen.” Hans röst är lite lugnare och mjukare nu men ändå inte helt avslappnad. Det fanns nästan en liten längtan i hans egen röst som om han inte såg fram emot ensamheten som skulle infinna sig när han nådde rummet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Frågan fick Ranghildr att fnysa, som om hon fann det löjligt att han frågade henne. Hon kunde inte rå för att ge ifrån sig ett litet skrockande som om hans ord var lite väl för självsäkra. Lite irriterat korsade hon sina armar.

    “Istället kan väl du ta och berätta sanningen om ditt sår? För knappast var det en gren som gjorde det där.” påpekade hon. Lika rak på sak som hon alltid var och hon kunde inte rå för att le lite åt denne främling. Vem trodde han egentligen att han var?

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein lägger huvudet lite på sne och ser frågande på Ragnhildr medan hon svarade honom med en mot fråga. Han möter lugnt hennes blick och verkar lite road av det hela på något sätt. “Jag fick såret i ett bakhåll det är sanningen men vad får er säga att det inte var en gren som gjorde såret? För oavsett så tror jag att ni har räddat livet på mig med vad ni gjorde.” Han såg till att hålla lite avstånd till henne så han skulle ha chansen reagera om detta samtal tog en vändning han inte ville det skulle ta. Yazfein är avslappnad och det finns inget hos honom som skulle tala om att han ljög eller lurades. Vilket han ju inte gjorde heller utan det var sanningen han sade men dock inte hela sanningen just nu. Han ville försöka se vad för kunskap Ragnhildr besatt eftersom hon tydligen lyckats märka något var väldigt annorlunda med hans sår. Var det som han trodde det var så hade demonen som gjort såret lämnat något i såret som tillslut hade tagit död på honom. Något han själv inte hade kunnat upptäcka när han först lagt om såret utan det hade börjat sprida sig efter det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hennes blick smalnades något över hans berättelse. För att ljuga om något sådant var inte något hon tog lätt. Om han så enkelt ljög om det – vad mer kunde han hållit hemligt eller modifierat sannigen? Hon fnös lätt och mötte hans blick utan att tveka.

    “Sånt mörker hör hemma hos Hel, ingen annanstans.” svarade hon till slut, bestämt.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein höjer lite förvånat på ögonbrynen, var det för att han var förvånad över vad hon sa eller att hon kanske visste vad det hela handlade om? Sen nickar han kort och ser sig om som för att försäkra sig om att de är helt ensamma där. “Det har ni rätt i att det gör om jag tror mig förstå vad ni menar. Nej det var ingen riktig gren eller stock som gjorde såret. Det var en varelse från Hel kan vi säga som låg i bakhåll för mig under mitt senaste uppdrag. Jag har hört rykten om att vissa onda personer sökt efter en artefakt som det sägs ska hjälpa dem att slåss mot just sådana varelser. Så jag följde en ledtråd efter just sådan artefakt när denna varelse anföll och tog mig med överraskning. Hur något så stort kunde röra sig så tyst och snabbt är mig fortfarande ett mysterium. ” Han tystnar en stund och ser mot Ragnhildr bestämt.

    “Jag väljer att lita på er och berättar detta även om jag helst velat hålla det för mig själv. Jag fann inte artefakten då jag blev rejält skadad, varelsen var dödligt sårad när jag lämnade den. Jag vill ingen här något ont utan är faktiskt här som allierad till Ulfhedna och inte som fiende.” Hans röst är lugn och samlad men allvarlig när han talar. Det finns inga tecken på att han ljuger nu heller, kanske lite mer av en lättnad över att ändå berätta det hela? Men han verkar då väldigt uppriktig och som om han berättar sanningen nu.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ranghildr höjde ögonbrynet åt hans historia. Förstås lät det inte allt för fel men hon skakade nätt på huvudet åt det hela.

    “Och vad skulle konung Sandor med en sådan artefakt – eller är det någon annan du tjänar?” frågade hon enkelt och rak på sak som alltid för att skaka på huvudet åt det hela.

    Sedan log hon snett och höjde ena ögonbrynet för att skaka på huvudet igen för att sedan skratta hon lätt.

    “Och om det var Hels varelse – är du inte skyldig mig en tjänst, hm?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Det var inte meningen Sandor skulle ha sådan artefakt utan mer se om den fanns samt förhindra de som ville åt den att få den.” Hans blick är stadig och lugn medan han inte verkar ljuga om det han säger. Men han ljög ju faktiskt då han tagit artefakten till Lloth innan han blev sänd till Kaldrland på magisk väg. Sen kan han inte låta bli att le lite och nickar, han hade vandrat rakt in i det där och inte alls tänkt sig för. “Ni har rätt oavsett om det är en varelse av Hel eller inte så kan jag inte neka att ni räddat mitt liv med största sannolikhet. Så ja jag är skyldig er en tjänst, en som står mig makt att göra så klart då utan att bryta tidigare hederslöften så klart.” Hans blick är stadig och verkar lite road, som om han ändå inte riktigt hade något emot att vara henne skyldig en tjänst. Han hade inte brytt sig om att bemöta hennes påstående om att han tjänade någon annan utan bara låtit det glida förbi.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hur enkelt han hade undvikit hennes påstående att han tjänade någon annan gick henne inte förbi och hon noterade det i sitt huvud. Trots allt var det något märkligt och oroväckande med det hela. Hon korsade fortfarande sina armar och fnös lite åt hans ord.

    “Det stämmer.” sa hon simpelt för att sedan skratta lite lätt och gjorde en gest åt honom att följa henne.

    “Och vad var det för artefakt?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han följer henne med lite avstånd och hans tankar rusar lite medan han funderar på hur han ska svara detta. Han var rätt säker på att hon inte trodde helt på det han sagt men kanske att lite av det verkade trovärdigt för henne. “Jag vet inte vad det hade varit för artefakt. Eller om det ens fanns en där för efter att jag lyckats komma undan varelsen kunde jag inte finna någon artefakt. Så antingen fanns det aldrig någon där eller så har någon hunnit före.” Han har fortsatt samma lugn och samlade uttryck som han haft sen tidigare. Det fanns inte längre någon artefakt där nej, inte visste han heller vart den befann sig just nu heller så han talade nästan sanning.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ranghildr kunde inte rå för att skaka på huvudet åt det hela. För det kändes som om något inte var helt rätt med denna man. Fast å andra sidan kunde hon inte riskera att vara allt för otrevlig mot en av Sandors män, om han nu verkligen var det. Jävla politik. 

    Heder är för idioter och dårar som karmanerna. Orden från Ejvlad ekade inom henne och det nästan kliade i fingrarna att trycka ner honom mot marken.

    “Det måste känts som ett nederlag” sa hon sedan simpelt med ett snett leende.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Något är inte helt rätt med honom det är riktigt men han kan inte berätta allt nu eller kanske ens någonsin även om han skulle vilja det. Just nu var han nöjd med att de trodde lite på det han sade och inte tog honom för spion eller så åt Hrafn. Yazfein nickar kort mot Ragnhildr och ser nästan lite besviken ut även om det var spelat. “Jo en form av nederlag kändes det som det stämmer men jag kan inte göra mer åt det än vad jag har gjort.” Hans röst är lugn och gör ett försök att läsa av Ragnhildrs kroppsspråk för att försöka se vad hon tycker om det han säger. För nog kändes det som om att hon trodde på honom men ändå inte helt än så länge.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett tag var hon tyst, som om hon begrundade lite vad han sa och hur han rörde sig. De rörde sig ner för korridoren för att snart vara utom synhåll och hörhåll från de andra. Hon hörde den närmsta tjänarens steg men de var på väg bortåt.

    Oväntat tryckte hon honom mot väggen. Hårt nog för att få facklan att flickra till av den lilla vindputs som skapades. Hon pressade sin tyngd mot hans rygg och var noga att hålla båda hans händer bakom hans rygg så att han inte skulle kunna göra något med dem.

    “Hör noga på mig, Yazefin.” väste hon nära hans öra så att inte någon annan skulle höra hennes ord och hon betonade hans namn på ett nästan obehagligt sätt.

    “Om du om ens skadar någon i min familj, eller i Frostheim…. Och om jag får nys om att du skadat min dotter kommer du önska att demonen från Hel tog hand om dig innan.”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Hade han inte varit trött, skadad och redan omtumlad hade hon inte haft det så lätt att trycka upp honom mot väggen. Men nu överraskades han av hennes rörelse och fann sig tryckt mot väggen. Låst och för tillfället i hennes våld. Han bet tillbaka väl valda svordomar men han försökte vända på huvudet för att se mot henne. I hans ögon brann en ilska lika mycket över att han låtit sig överraskas som över det hon sa. “Jag är inget hot mot någon i er familj. Inte har jag heller skadat er dotter.” Iallafall inte fysiskt, att han hade sårat henne genom att försvinna utan ett ord det var något han antog redan och den tanken var lika mycket ett slag i magen som något annat. Han var varit avslappnad i hennes grepp men ögonen visade hans känslor där. Han nickade igen kort och drar ett djupt andetag. “Vad vill du jag gör? Svär en ed på att aldrig skada någon av er? “ Han väste fram orden mellan sammanbitna tänder och försökte än se mot henne.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hatet i hans ögon fick honom att le lite grann, lite mer nöjd över  att det fanns något annat sliskiga rövslickande sida som han visade innan. Lite mer stake än vad han visat innan. Hon tryckte in hans kropp igen med sin för att sätta sitt knä mellan hans ben för att ha honom ännu mer i kontroll.

    “Ett löfte ja, men de är lika flyktiga som dina andra lögner. Du är skyldig mig en tjänst och nu är du skydlig mig två. Jag har en plan hur vi ska sätta dit Hrafn. En plan som min make skulle motsäga sig. Nej… Hela min familj. Och du ska hjälpa mig genomföra den.” väste hon i hans öra.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein gör inte något motstånd alls utan låter henne kontrollera hans rörelser mot väggen och håller sig där. Men när hon nämner löften så mörknar hans blick igen men samtidigt finns det något sorgset i blicken blandat med ilskan. Han tar ett djupt andetag men nickar sedan kort för att låta ilskan försvinna helt från ögonen. “Löften är inget jag ger lätt, men om ni velat ha hjälp med en plan mot Hrafn så hade ni bara behövt fråga.” Och inte försökt tvinga till sig tjänster från honom genom att hålla honom låst mot väggen som hon nu gjorde. Han skakar sedan på huvudet och försöker se mot henne.

    “Så ska ni hålla mig här länge till eller kan ni berätta mer medan vi går mot rummet jag ska använda?” Han ser lite frågande på Ragnhildr men har ändå bestämt sig för att hjälpa henne med vad det än var för plan hon hade i tanken. Inte bara för att han var skyldig henne minst en tjänst som hon hade rätt i utan också för att han lovat Maeve att hjälpa hennes familj i kampen mot Hrafn. Han göra ännu inga försök att ta sig loss från greppet hon håller honom i.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hon gav ifrån sig en hastig utandning – som i ett skratt för att trycka honom en sista gång mot väggen och släppa honom sedan. För att sedan sträcka på sig och nickade ner mot korridoren.

    “Ingen får veta om det, inte ens Maeve.” sa hon allvarligt och såg på honom med en menande blick. Som även visade hur trött hon var på allt. All död, smärta och ilska som hade uppstått de senaste åren.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han gnider sina handleder lite och känner hur det blivit lite fuktigt på ett ställe på vänster arm men döljer det fort med att lägga händerna bakom ryggen i en avslappnad rörelse som för att mjuka upp axlar efter hur hon haft honom låst. Han möter hennes blick lite frågande på varför hon hade nämnt just Maeve vid namn. Det var en väldigt övertygande mask han hade lagt an just nu, men började fundera på hur mycket Ragnhildr misstänkte egentligen. Han nickar kort som om för att visa att han förstått vad hon sa. “Så vad är det för plan ni har i tanken? Och hur skulle jag passa in i den?” Han följer henne ner vidare längs korridoren, han säger inget om varför hon antog att han skulle berätta för någon om planen. Just nu hade han inte bestämt sig ifall han skulle göra det eller hålla tyst om den helt inför de andra.

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 91 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.