Post has published by Yazfein
Viewing 11 posts - 81 through 91 (of 91 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Ge mig ditt fulla namn, och svär vid det.” sa hon allvarligt. För trots allt hade hon hört att det var mäktiga. Något som hon kunde använda som försvar att han skulle hålla tyst om det hela.

    “För jag är inte dum nog att tro att du kommer hålla tyst, utan att jag har en hake på dig.” sa hon och det fanns enbart en allvarlig blick. En som visade att hon inte var någon som böjde sig efter någon man.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han ser bara förvånat på henne först men nickar sedan med ett roat leende och nickar innan han tar ett djupt andetag som han släpper ut med en suck. “Jag märker ni är väl förberedd ändå på att kräva denna tjänst från mig. Men som ni vill, som rådgivare åt kungen av Karm, svär jag Yazfein Helvith att inte nämna något om vad för plan ni kan tänkas berätta för mig. ” Hans blick var allvarlig och det märktes att han menade det han sa också. Han hade dock gett sig själv lite utrymme genom att nämna rådgivare rollen. Det var bara en av alla hans roller så som rådgivaren skulle han inte kunna berätta om det för någon men det fanns sätt runt det nu. Dock visade han inget av dessa tankar utan fortsatte möta hennes blick med samma allvar som tidigare. Inte minsta tecken på att han planerade saker själv utöver att hjälpa henne.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett ögonblick verkade hon nöjd, som om hon kunde godta hans löfte sedan skakade hon på huvudet åt det hela för att sedan korsa sina armar lite bestämt och ilsket.

    “Jag frågade inte dig om det som rådgivare, Yazefin” sa hon och höjde ögonbrynet för att se på honom med en blick som sa att hon inte riktigt litade på mannen framför sig. Hon suckade tungt och skakade på huvudet åt det hela för att sedan peka mot en dörr. Hon fiskade upp en nyckel för att kasta den åt honom.

    “Där är ditt rum.”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han fångar smidigt nyckeln och kunde lätta avgöra att hon inte riktigt litade på honom, med all rätt så klart men inte riktigt som Ragnhildr trodde. Han skulle inte göra något för att förrråda Ulfhedna. Utan göra vad han kunde för dem, med nyckeln i handen går han fram till dörren och när han sätter nyckeln i låset ser han mot Ragnhildr med ett snett leende. “Jag Yazfein Helvith svär att lyda Ragnhildr Ulfhedna  och hjälpa henne med det hon ålägger mig att göra. ” Han ser lite frågande på henne och frågar nästan om den eden var bättre. Men han förblir tyst och bara ser mot henne en stund.

    Sen kliver han in i rummet för att placera sina saker på bädden och vänder sig mot dörröppningen igen för att se om hon skulle kliva in efter honom och diskutera planen med honom eller om det skulle bli vid ett senare tillfälle. För honom gjorde det inget om det blev senare eller nu.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet tag verkade det som om Ranghildr ångrade att hon hade sagt något. Hon stod kvar i korridoren och såg på hur facklan flickrade till då och då innan hon drog ett djupt andetag och steg in i rummet. Distinkt gick dörren igen för att lämna en tystnad i rummet.

    “Jag föreställer mig döden så mycket att det känns mer som ett minne. När kommer döden för mig?  I min sömn, stridsfältet, fler år från nu?
    Om jag ser det komma, springer jag eller låter jag döden komma?” frågade Ranghildr med en röst som var lite disträ, som om hon talade mer för sig själv än till Yazefin.

    Tanken på Kettils livlösa kropp, ensam och Är det som ett slag utan melodi? Hennes näve knöts i ilska och hon skakade nätt på sitt huvud så de bronsröda håret flög omkring henne.

    “Jag tänker låta Harfn fånga mig.” sa hon sedan, utan att tveka.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han lyssnar först på hennes ord om döden, har inget svar på det hon säger då han inte riktigt ser döden på samma sätt. Han visste inte heller om han skulle möta döden eller springa från den när tiden var kommen. Långsamt sätter han sig ner och ser lite förvånat på henne med ett höjt ögonbryn. “Ni tänker låta dem vad? Just nu har jag lite svårt att se hur det vore en bra plan. Vad är målet med denna plan?” Han lutar sig lite framåt och ser fundersamt på henne medan han försöker se vad hon hade planerat med.

    Han lägger en hand fundersamt över munnen medan han funderar och ser mot Ragnhildr, hade hon tänkt försöka prata med Hrafn, döda honom eller vad var tanken? Och hur skulle Yazfein kunna hjälpa henne med något av det? Eller snarare vad var det hon ville att han skulle göra? Hade det kanske inte varit enklare låta Yazfein sköta det om de vill försöka lönnmörda Hrafn?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Få information och förhoppningsvis sticka mitt spjut i honom.” sa hon och det fanns ett mörker där i Ranghildrs ögon. Både sorg och ilska för att han förmodligen hade sänt hennes yngsta son till Hel. Harfn skulle själv inte få njuta av Odens eller Frejas salar. Nej, hon skulle nog se till att Hels klor höll honom på plats.

    Ett snett leende, ett som inte nådde eller speglade mörkret i ögonen fanns i ansiktet. Hon kunde se hans förvirrning och hon korsade sina armar för att dra en suck.

    “Jag behöver dig att stoppa min familj från att rusa in och göra något dumt. Och, jag vill inte höra något om att det här är en dåraktig idé. Förstått?” sa hon, simpelt för att skrocka till lite.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han ser fortfarande fundersamt på henne och verkar tänka igenom allt både en och två gånger. Sen nickar han och suckar lätt. “Om du tror att jag kan hindra din familj från att göra något dumt så ska jag göra vad jag kan. Våghalsig plan är det men om den är så dåraktig vet jag inte. När tänkte ni sätta planen i rullning så att säga?”

    Han sänkte händerna och betraktade henne fundersamt. Om någon skulle kunna lyckas med en sådan plan så var det släkten Ulfhedna. Att låta sig tillfångatas var inte helt dumt men ej eller helt ofarligt. Fast med Ragnhildrs värde som levande fånge var hon nog säkrare än många andra hade varit i samma position. “Vill ni jag förblir här i Frostheim eller följer på avstånd?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Snart. Några dagar efter att mina barn kommer tillbaka” svarade Ranghildr, fast förstås var det svårt att säga om de kom tillbaka. Även om tanken var för svår och sorgsen att hon inte ens ville lägga en sekund på den.

    Hon suckade tungt och korsade sina armar. Inte riktigt säker på vad hon ville säga med det hela. Fast nu hade hon redan tagit ett steg åt den riktningen och det fanns ingen annan väg än att fortsätta åt samma.

    “Stanna, om jag förstår dig rätt. Är du något annat än… den du utger dig att vara. Om ens mänsklig, använd dina knep för att se till att resterande av min familj inte är i fara.” sa hon och mötte hans blick med hennes isblåa en kort sekund innan hon rörde sig mot dörren.

    “Och, Yazefin?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han vet att hennes barn är på väg hem och hade kunnat säga hur länge de ungefär hade kvar till Frostheim men är tyst. Inget i hans hållning eller blick avslöjar vad han kände om hennes påstående om att han var mer än han utgav sig för att vara. Men han nickar sedan och suckar lätt. “Jag är här för att göra vad jag kan för familjen Ulfhedna. Jag lovar jag kommer göra vad jag kan för att hålla er alla säkra.”

    Sen höjer han lite frågande på ögonbrynen medan han följer henne med blicken när hon rör sig mot dörren. “Ja?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden som han sa, kändes inte riktigt som en försäkran. Fast trots allt, vad hade hon att förlora? Ingenting. Inte längre. Det fanns inte många andra sätt att vinna kriget nu. Inte vad hon kunde se och hon var trött på att vänta.

    “Det här är inte en tjänst jag ber om, det här var en förfrågan.” sa hon, med nästan ett vasst leende innan hon vände sig om och stängde dörren distinkt bakom sig.

Viewing 11 posts - 81 through 91 (of 91 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.